Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Blandade bilder och videos från STCS-forumets medlemmar

Steg 6 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Medlem#
    Dolt

Blandade bilder och videos från STCS-forumets medlemmar

Detta är en tråd där vi postar våra egna bilder och videos som kanske inte passar in någon annanstans.

Då min tråd med Saab 39 Gripen http://forum.saabturboclub.com/showt...a-bilder-19-5) blev "kapad" några gånger (det har jag absolut inget emot) så tänkte jag som så att det så här i coronatider kanske önskas och behövs en tråd där vi kan posta våra blandade alster? Det som man kanske inte startar en ny tråd för, men sådant som ändå uppskattas av oss som gillar att ta och se bilder. Allt från motorsport till fiskesport. Från galaxer och stjärnor till maneter och sjöstjärnor. Från djur och natur till stenig stadsmur. Nytagna bilder eller bilder tagna förra årtusendet. Allt som forumets regler tillåter.

Först en ny "astrobild" tagen i fredags. Såg månen och tänkte direkt på Gripen-tråden.

Sedan till tråden riktigt gammal skåpmat från Rally NZ 2003. Tänkte lagt in ett par bilder som svar till Znatch bilder på "Henning Solberg" och "Esa-Pekka Lappi" i min Gripen-tråd, men hade svårt att välja ut bara två bilder.

Hittar en bra kurva att fotografera i, så jag stod kvar där. Att sträckan kördes två gånger gjorde det hela ännu bättre. Såg bilarna länge och väl.

Hennings bror, Petter Solberg.

Fotograferna sandblästras.

Tommi Mäkinen

Toni Gardemeister

Då: Nykomlingen Sébastien Loeb. Numera: Tidernas mest vinstrika rallyförare.

Richard Burns (Inte släkt med Charles Montgomery "Monty" Plantagenet Schicklgruber Burns vad jag vet. )

Marcus Grönholm.

Lillebror McRae.

En riktigt Saabförar-legendar!

Stig ”Mäster” Blomqvist i egen hög person.

Alla bilder tagna i denna kurva. Gick man över åsen/gräset till höger i bild kunde man se bilarna en stund till.

Andra sidan åsen.

5 användare gillar detta inlägg

How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

Steg 6 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Medlem#
    Dolt
    Glad nationaldag på er alla!

7 användare gillar detta inlägg

STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Medlem#
    116
    Nu blir jag riktigt rörd, det var den finaste flaggan jag har sett i dag och på länge

Ha det gött, Sven

1 användare gillar detta inlägg

VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998

Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Planen var att köpa ett objektiv som skulle funka för stjärnfoto. Så blev det inte. Optik blev det, men det sitter fast
    DJI_0463.jpg

Steg 6 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Medlem#
    Dolt
    Åhå! Fint kort och skojig investering. Med den kommer du ju närmare stjärnorna på natten. Dessutom slipper du problem med daggen om du fotograferar på lagom höjd, så nu duger inte den bortförklaringarna längre.

Ser fram emot nattligt panorama på 360 grader.

Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Ruskigt läskigt att flyga i mörker, jag har bara VFR, inte IFR-kunskaper i nuläget
    Ett lite nytt sätt att tänka för att ta bilder men framförallt att filma.
    Dessutom finns det ju mängder med inställningar att pilla med och man får passa sig för meltdown i hjärnan när man skall tänka slutartider och ISO-tal samtidigt som man skall försöka undvika att flyga in i ett träd, haha.
    Jag behöver lägga några fler timmar flygning innanför västen innan jag vågar helt lita på automatiken i den, men hittills är jag väldigt imponerad över hur stabilt den flyger även i rätt hård vind.
    Jag filmade i förrgår när det blåste rätt bra och mönstren som blir i sädesfältet när vinden spelar i det är rätt magiskt.

Steg 6 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Medlem#
    Dolt
    VFR och IFR är överskattat och omodernt. Det som gäller nu är MFR, det fill säga "Magkänsla Flight Rules." Jag har, när det gäller radiostyrda flygetyg, bara flugit mina hemmabyggen. Aldrig provflugit någon av de här modernare appstyrda sakerna, även om de stått överst på önskelistan till tomten i flera år nu. (Kanske skulle göra som Kalle brukar göra, skriva ett brev till tomten. https://vignette.wikia.nocookie.net/...nta-letter.png )

Några plåster-på-såren-bilder då det tyvärr inte blir någon körning på Kinnekulle för oss nästa vecka.

VAD GJORDE NI IDAG 18/6 FÖR EXAKT 15 ÅR SEDAN?

Saabfestival 2005

Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Äsch, jag hade inga bilder från den 18:e. Den 25:e gifte bror sig, så det var nog mer fokus på det den gången...

Liknande ämnen

1. Eftersnack, bilder och videos - Banträffen på Anderstorp 16/9-17
    Av tornros i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2018-02-28, 10:23
  2. Betalande medlemmar i STCS har fler funktioner i nya forumet.
    Av bollman i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 174
    Senaste inlägg: 2016-06-09, 08:14
  3. värva medlemmar till Stcs
    Av AndersM i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-06-24, 09:20
  4. TurboTrycket: Fråga till alla medlemmar i STCS ...
    Av Mr Dezent i forum TurboTrycket
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-02-10, 15:11
  5. Har STCS-medlemmar rabatt på SDCC?
    Av Torlejf i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-21, 21:26

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg