Hej,

jag har en 9-3 biopower från 2007 som har börjat bete sig konstigt efter att vi testade att tanka bensin för några veckor sedan.
Det som händer är att bilen verkar få för lite bränsle när man startar efter att den har stått i några timmar, då måste man gasa jättemycket för att den inte ska dö.
När man har kört en liten bit så går den dock mer okej och man behöver inte gasa mer än vanligt.

Jag har bara fått felkod en gång "P0171 luft/bränsle för mager" men den har inte kommit tillbaka efter att jag tog bort den för några dagar sedan.
Jag läste lite här på forumet och tänkte att det kunde vara spridarna som var igenkloggade, så jag testade att ta ur och rengöra dem.
Det verkade dock inte lösa problemet, den går fortfarande ryckigt och konstigt.
Jag funderade på att byta spridare men alla jag hittar kostar typ 2000 kronor styck och det känns lite dyrt för att chansa.
Det skulle kanske kunna vara värt att byta tändstift också, men bilen har bara gått 400 mil med de tändstift som sitter i så det kanske är lite onödigt.

Jag har också kollat efter spruckna vacuumslangar och andra luftläckage utan att hitta något.

Är det någon annan som vet vad problemet kan vara? eller vart jag kan hitta spridare som inte kostar 2000 kronor?