Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: HJÄLP!! Har fått bilen förstörd, Vill ha tag i duktig plåtis

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrtan
    Inlägg
    45

    HJÄLP!! Har fått bilen förstörd, Vill ha tag i duktig plåtis

    Nu e det så att jag igår parkerade bilen på en vanlig pendlarparkering för att jag skulle ta bussen in till stan då detta är lättare än att hålla på att krångla med att hitta parkeringsplats i stan...

    Så jag lämna Min kära Kärra... Och kommer tillbaka till den några timmar senare, då är det någon som har kört in i den och demolerat halva sidan på den... Gissa om jag blev lyckligt... =(

    Va och drive in besikta den. Och gubben kolla, Va typ skit grining.. Och så sa han att det var bra att jag kunde åka hem och så, och att mitt försäkringsbolag skulle höra av sig till mig, Men att de troligen kommer lösa in bilen...

    SATAN, De vill ju inte jag... Jag vill ha kvar den... Någon som har erfarenhet av detta. Och kanske känner någon duktig plåtrslagare som kan göra bil av min bil igen....

    Har inte kunnat sova en blund inatt, Detta var en hemsk upplevelse...

    Har bilder men vet inte hur jag lägger till dem annars hade ni kunnat få se...
    /// klucke
    Gasar tills det rasar!!!

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    241
    Inget kul och jag lider med dig. Polisanmälan är gjord antar jag ?? Ett tips är ju att sätta upp lappar vid parkeringen och fråga efter vittnen som sett ngt.

    Inte för jag kan juridiken till 100% men troligen: försäkrings bolaget kan vägra att reparera biilen om dom anser det för dyrt. Om du vill ha ersätting så måste du låta dom lösa in bilen eller motbevisa FB att det går att göra billigare. Annars får du nog stå för det själv. Eller tjafsa med dom tills dom ger sig. Det beror lite på ålder och bil det. Men kan du köra bilen verkar det ju konstigt om dom skulle lösa in den.

    Om du bor i stockholm kan jag rekomendera Forma Bil på Lidingö. Dom gjorde mkt bra jobb (tre gånger) på min mondeo. Den bilen teg om att bli påkörd......

    Forma bil brukar ha kö och är aukt skadeverkstad för Ford. Men man kan ju alltid ringa och fråga. Dom brukar inte vara omöjliga.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrtan
    Inlägg
    45

    oki...

    Saken är den att denna bil är ju jubileums modellen så den är ju aningen ovanlig om man får uttrycka den så...
    Den har ju två tons lack och vad jag har läst mig till leveredades det bara 50st till sverige just den här årsmodellen, Hur många finns kvar idag, 19 år senare... kanske 10?

    Vill så gärna ha kvar den, vägrar låta dem lösa in min bil...
    Kan man göra upp att de står för en del av skadorna då?
    Istälelt för att de ska lösa in den dvs... dt går ju att få ordning på, så farligt är det ju inte!

    Nja jag ringde snuten men dem ville inte komma och kolla, de sa bara att jag skulle åka på drive in besikning.. Men jag tog massa kort på platsen när det hade hänt...
    /// klucke
    Gasar tills det rasar!!!

  4. #4
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540
    Väldigt bra bilplåtisar:

    Bilriktarna i Köping.

    Riktar "lätt" russinformade porschar till nybilsskick...
    Billiga?? Tror jag inte...
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrtan
    Inlägg
    45

    Tackar

    Ska ringa och höra mig för lite, väntar fortfarande på vad försäkringsbolaget kommer att säga så. Vi får se vad som händer
    /// klucke
    Gasar tills det rasar!!!

Liknande ämnen

  1. Saab 9-5 vill inte starta när den fått lite temp
    Av andreas85 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-01-21, 01:14
  2. En duktig saab snubbe som kan hjälpa mig med bilen
    Av Bulbazar i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 11:11
  3. Någon som är duktig på photoshop som vill hjälpa mig??
    Av Nöbbe i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-09, 23:36
  4. Någon Duktig med photoshop? vill ha min 9-3a "idélackad
    Av Elviz i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-21, 14:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •