Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 52

Ämne: Omlackering 9-3 Aero -05

  1. #21
    Nu är det "bara" att sätta i hop allt igen, det jag set av bilderna jag fått från lackeraren ser riktigt bra ut och jag får den blöta effekten jag var ute efter.
    Ska ta lite egna bilder när jag fått hem henne.
    klar.jpg

    5 användare gillar detta inlägg



  2. #22
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 988
    Medlem#
    3471
    Ser smaskigt blött ut! Ja bomba på med bilder sedan.
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  3. #23
    Nu är hon klar och ska hämtas i morgon, tar egna bilder då mobilbilder inte riktigt blir bra.
    Ska bara på med en ny grill så är hon klar väntar tills september med lackskydd så det får härda ordentligt.
    klar-front.jpgklar-bak.jpg

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Hamilton den 2020-06-30 klockan 22:34.

  4. #24
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Ser minst sagt shiney!

    blir det 03 front med pop up munstycken till spolningen?

  5. #25
    Skrev fel ska vara grill :-)

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Moderator den 2022-02-12 klockan 12:45. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  6. #26
    Jäklar vad nöjd jag är inte ett märke nånstans i inredningen efter demonteringen och 0 clips gick sönder enligt lackeraren, plasten i inredningen var jag lite orolig över då kvalitén inte är den bästa. I övrigt så blev det bättre än förväntat, jäklar vilken skillnad några x-tra lager klarlack och mellanslipning kan göra. Den ska nu in för rostskydd och i september för keramiskt lackskydd.
    Som bonus så diffa slutfakturan bara med 10 öre mot offerten
    JT3_8021.jpgJT3_8042.jpgJT3_8056.jpg

    3 användare gillar detta inlägg



  7. #27
    Grundladd JKDesigns avatar
    Reg.datum
    aug 2018
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    463
    Medlem#
    11896
    Läckert med nyskick

    1 användare gillar detta inlägg



  8. #28
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Huddungeby
    Inlägg
    150
    Medlem#
    -
    En fundering om man köper ett seriöst lackjobb som det här, visst kan det bli en bättre finish på den lacken än det bilen levererades med från fabrik?
    Göran i Björnarbo

  9. #29
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 988
    Medlem#
    3471
    Grattis ser riktigt stiligt ut!! Ta gärna några close ups på lackjobbet!

    Citat Ursprungligen postat av Ghosta Visa inlägg
    En fundering om man köper ett seriöst lackjobb som det här, visst kan det bli en bättre finish på den lacken än det bilen levererades med från fabrik? Göran i Björnarbo
    Det beror på faktiskt. Är det seriöst gjort blir det bra resultat helt klart (dvs man lagt tid på förarbetet). Det som är svårt med omlackade bilar är att de har slipats och damm är jäkligt svårt att få bort och att det inte hamnar i lacken. Ett enkelt sätt att kolla är hur mkt apelsinhud lacken fått, har sett fabriksnya premium bilar där lacken inte sett så jäkla imponerande ut. Jag har även sett omlackade bilar som sett för jävliga ut och även med mkt bra resultat. Jag var nästan säker på att firman som lackade om min bil hade våtslipat den innan jag hämtade den. Men nej de lovade att de hade de inte gjort. När bilen sedan fick keramiskt lackskydd så sa de att bilen garanterat inte varit våtslipad.

    1 användare gillar detta inlägg


    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  10. #30
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 486
    Ja man får som vanligt vad man betalar för. Jag hade för länge sedan en granne som var lackerare och bilentusiast. Han hittade en Buick 8 från 40-talet som stått övergiven i Arizona i många år. Bilen var i ett fantastiskt patinerat skick med grå-grön matt sönderbränd lack med sparsamt med ytrost. Mindre än 3 år senare var den i bättre än nyskick med en märklig lack som ändrade nyans beroende på ljus och betraktningsvinkel. Det var inte den första bilen han renoverade eller snarare byggde. Kvalitén på lackjobben han gjorde var fantastisk.

    1 användare gillar detta inlägg


    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

  11. #31
    Citat Ursprungligen postat av Ghosta Visa inlägg
    En fundering om man köper ett seriöst lackjobb som det här, visst kan det bli en bättre finish på den lacken än det bilen levererades med från fabrik?
    Göran i Björnarbo
    Det är olika processer (temperaturer) för applicering av fabrikslack där karossdelarna "bakas". Precisionen i en efterlackering är inte på långa vägar densamma som i fabriken. Det behöver inte vara negativt men lacken blir då mer individuell.

    Hade varit intressant att veta tjockleken före (finns ett toleransvärde från fabrik) respektive efter på lacken samt d:o torrvikten.

  12. #32
    Citat Ursprungligen postat av Ghosta Visa inlägg
    En fundering om man köper ett seriöst lackjobb som det här, visst kan det bli en bättre finish på den lacken än det bilen levererades med från fabrik?
    Göran i Björnarbo
    Ja gör man som på min och lägger på extra lager klarlack med mellanslipning så blir det mycket bättre än från fabrik och som bonus får man mera att polera då klarlacken är i tjockare lager dvs det tar längre tid att slita bort.
    Lacken är helt slät och inte en tillstymmelse till apelsinskal som man ser på nya bilar.
    JT3_8060.jpgJT3_8068.jpg

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av turbo4ever Visa inlägg
    Det är olika processer (temperaturer) för applicering av fabrikslack där karossdelarna "bakas". Precisionen i en efterlackering är inte på långa vägar densamma som i fabriken. Det behöver inte vara negativt men lacken blir då mer individuell.

    Hade varit intressant att veta tjockleken före (finns ett toleransvärde från fabrik) respektive efter på lacken samt d:o torrvikten.
    Jag vill nog hävda att en duktig lackerare får ett klart bättre resultat än dom från fabrik, en del bilar och märken har ju hopplöst mycket apelsinskal och defekter.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Mr_SunBear Visa inlägg
    Grattis ser riktigt stiligt ut!! Ta gärna några close ups på lackjobbet!



    Det beror på faktiskt. Är det seriöst gjort blir det bra resultat helt klart (dvs man lagt tid på förarbetet). Det som är svårt med omlackade bilar är att de har slipats och damm är jäkligt svårt att få bort och att det inte hamnar i lacken. Ett enkelt sätt att kolla är hur mkt apelsinhud lacken fått, har sett fabriksnya premium bilar där lacken inte sett så jäkla imponerande ut. Jag har även sett omlackade bilar som sett för jävliga ut och även med mkt bra resultat. Jag var nästan säker på att firman som lackade om min bil hade våtslipat den innan jag hämtade den. Men nej de lovade att de hade de inte gjort. När bilen sedan fick keramiskt lackskydd så sa de att bilen garanterat inte varit våtslipad.
    Ska fundera hur jag kan få det bäst med close upp, kanske ta en filmsnutt eller liknande

  13. #33
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2017
    Ort
    Hällingsjö
    Inlägg
    23
    Medlem#
    -
    Hej!
    Bilen ser jättefin ut, grattis! Liten undran här, ser ut som om du lackade med vind/bakruta monterad? Hur ser skarvn ut mot list?
    Har själv en svart 05 Aero som också ska lackas om, köpte den ny och sen har den ägts av en bekant + hans grabb sedan 2006-12 och nu kom den tillbaks hem igen 2020!

    Mvh
    A

    1 användare gillar detta inlägg



  14. #34
    Tackar, ja rutorna satt kvar men alla lister togs bort och någon skarv har jag inte hittat när jag kollat runt och letat fel, kan kolla lite mer noggrant vid tillfälle och återkomma om jag hittar några.
    Senast redigerat av Moderator den 2022-02-12 klockan 12:49. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  15. #35
    Nu har jag lagt några timmar på att gå igenom lacken och hittat ett dammkorn som sitter i nederkant av framspoilern, den delen som är mot marken så man måste böja sig ner och titta uppåt för att se den i ljuset av en ficklampa, det kommer självklart att fixas. Fälgarna ser fortfarande riktigt bra ut efter 8-år så dom fick vara förutom ett stenskott som även den fixades.
    Lite kul att bilen lackerades av han som lackade fälgarna, att jag inte kom att tänka på honom när jag leta lackerare vet jag inte var så inne på den jag tänkt från början så kanske därför.
    Fick även veta att det inte är vattenbaserad färg, säger mig inte så mycket men nöjd är jag


    7 användare gillar detta inlägg



  16. #36
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458
    Lite ovanlig kombo med den färgen på bilen tillsammans med fälgarna. Men jag gillar kombinationen. Snyggt och stilrent.

    Och ALU65:orna är mina absoluta favorter bland originalfälgarna.

    1 användare gillar detta inlägg


    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  17. #37
    Ja jag gillar dom fälgarna, förövrigt köpta via forumets köp & sälj. Har 5-Spoke Twin som vinter fälgar i samma färg.
    (Färgen är BMW Sterlinggrau 472)
    Lite värdelöst vetande men jag byter hjulbultar efter 3 säsonger så att dom alltid är fräscha
    sommar-vdäck.jpg
    Senast redigerat av Moderator den 2022-02-12 klockan 12:50. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  18. #38
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Nästa gång du handlar 92152366 / 32019110 så får du ta med 12771404. Vill man inte ha svarta, finns det silvriga motsvarigheter som reservdel hos andra bilvarumärken.

    1 användare gillar detta inlägg



  19. #39
    För den oinvigde vad menar du?
    Googlade och hittade hjulbultar däcknasaren tar från sin hylla, byter mest för att få nytt och inte för att det är fel på dom.
    Senast redigerat av Moderator den 2022-02-12 klockan 12:51. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  20. #40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •