Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Det går ej att nå forum eller hemsida saabturboclub.com

  1. #1

    Det går ej att nå forum eller hemsida saabturboclub.com

    DNS uppslagningen har upphört att fungera och det löses förhoppningsvis snabbt
    Har ev. att göra med flytt av hemsidan.
    Berörda är informerade om att det finns ett problem.

    Fast vem som skall kunna läsa detta så länge problemet finns?
    Nåja, ni vet varför sidorna ej gått att nå om ni läser detta när problemet är löst.
    Senast redigerat av Moderator den 2020-05-19 klockan 07:57.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    217
    Medlem#
    5038
    Hej,

    Det skulle ha gått ut info om detta men det har strulat av någon anledning. Vi har flyttat hela vår domän till en annan leverantör i samband med lanseringen av den nya hemsidan. Det var en DNS-ompekning som inte blev riktigt rätt men nu går det att komma till forumet igen.
    Jag kommer under dagen att flytta över alla filer för den nya hemsidan så om allt går som det ska kommer det att fungera som vanligt igen i eftermiddag.

    /Staffan
    Senast redigerat av Moderator den 2020-05-19 klockan 12:34. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
    9-5 Aero Sedan med X-tra allt, 9-3 Aero cab -00,
    Internet är huvudsakligen textbaserat så skriver du som en idiot kommer folk anta att du är det.

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Flyttades alla hostar som var registrerade i Glesys DNS?
    Det verkar inte som att reklam-delen funkar till exempel.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    217
    Medlem#
    5038
    Det enda som är flyttat är domänen för saabturboclub.com och hemsidan. I och med det behövde DNS för subdomänen till forumet pekas om (de ligger inte hos Glesys). Det blev fel på ett ställe i ompekningen men nu fungerar det som det ska med forumet.
    Senast redigerat av Moderator den 2020-05-19 klockan 12:34. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
    9-5 Aero Sedan med X-tra allt, 9-3 Aero cab -00,
    Internet är huvudsakligen textbaserat så skriver du som en idiot kommer folk anta att du är det.

  5. #5
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    FN, fungerar inte hemsidan. Men antar att den bara väntar på att det skall bli eftermiddag i Silicon Valley
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  6. #6
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 988
    Medlem#
    3471
    Forumet funkar inte på tapatalk däremot.
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    FN, fungerar inte hemsidan.
    Jodå och om du läser står det "Thank you for being patient. We are doing some work on the site and will be back shortly."
    Dvs.sidan fungerar men det är en begränsad information. Låt Staffan jobba i lugn och ro så kommer det bli bra.

    Ang. TT så gissar jag att mobilen kanske har en cachad dns så måste åldras ut innan TT hittar rätt igen, nu pekar den på gamla IP'n

    Tvätta lite bilar under tiden så hoppar det säkert igång senare.

    1 användare gillar detta inlägg



  8. #8
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Citat Ursprungligen postat av Moderator Visa inlägg
    Jodå och om du läser står det "Thank you for being patient. We are doing some work on the site and will be back shortly."
    Dvs.sidan fungerar men det är en begränsad information. Låt Staffan jobba i lugn och ro så kommer det bli bra.
    Nu står det så ja, men inte för en stund sedan. Då gick den inte att nå. Så det går frammåt.

  9. #9
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av Moderator Visa inlägg
    Jodå och om du läser står det "Thank you for being patient. We are doing some work on the site and will be back shortly."
    Dvs.sidan fungerar men det är en begränsad information. Låt Staffan jobba i lugn och ro så kommer det bli bra.
    NU står det ja. Men inte då jag skrev.
    Att sidan fungerar det kan man ju säga om man inte har så stora krav och/eller kunskaper.

    Men för mig duger det faktiskt inte att få ett felmeddelande med enda funktionaliteten att meddela att sidan snart kommer att vara tillbaka för att kalla den fungerande.

    Så, nej den funkar inte. Att visa ett meddelande som säger "will be back shortly" betyder att den inte fungerar, men kommer tillbaka snart.
    Nu har "snart" passerat. Och eftermiddagen passerat. Och det fungerar fortfarande inte som det var sagt i inlägg nr2.
    Citat Ursprungligen postat av Redis Visa inlägg
    om allt går som det ska kommer det att fungera som vanligt igen i eftermiddag. /Staffan
    Ingen ny info har kommit om försening. Det innebär att det antingen tar längre tid än tänkt.
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    FN, fungerar inte hemsidan. Men antar att den bara väntar på att det skall bli eftermiddag i Silicon Valley
    Eller så innebär det att något är fel och behöver kollas upp.

    Nej, jag klagar inte. Jag gnäller inte. Jag uppskattar att ni jobbar med en ny hemsida!

    Jag upptäcker att det inte fungerar som det var sagt. Enl ovan skall det fungera i eftermiddag. Men det gör det inte. Det är ett fel i funktionen och ser man ett sådant hjälper man så klart till och meddelar naturligtvis så att den som är ansvarig att reda ut saken blir informerad.

    Jag inser inte varför moderator lägger sig i diskussionen i denna tråd. Bryter jag mot någon regel säg till, så skall jag rätta till.
    Vill du som gömmer sig bakom moderator-anonymiteten vara med och diskutera får du använda ditt eget användar-id.

    Att anonymt antyda att jag:
    • inte läser, Du skrev:"om du läser"
    • inte fattar att sidan fungerar och jag är korkad som inte inser att det bara är begränsad funktion, Du skrev:"sidan fungerar"
    • inte låter Staffan jobba i lugn och ro, Du skrev:"Låt Staffan jobba i lugn och ro "

    är inte "trevligt".

    Snarare precis tvärt om. inlägg #7 av moderator bryter därmed mot forumreglernas §1 Sundhet och "netiketten" första punkten. "Var trevlig, respektera andras åsikter."
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    217
    Medlem#
    5038
    Ok, jag beklagar att det tog lite längre än planerat men det var en del småsaker som tog tid.

    - Några plugins som inte ville uppdateras om man inte gjorde det i rätt ordning (vilket jag fick prova mig fram till)
    - Uppdatering av artiklar och priser i webshoppen
    - Test av kortbetalningen med nya Stripe-nycklar
    - Konfiguration av e-postbekräftelser för orderhantering
    - Dokumentation och instruktioner
    - Mindre layoutjusteringar

    Säkert finns det ytterligare saker som behöver fixas som jag kanske är blind för men jag har säker lagt 150-200 timmar på detta förutom en hel dag idag för själva migreringen och driftsättning.

    Just nu är jag mätt på att hålla på med detta och tänker ta kväll. Det finns några ytterligare saker jag behöver fixa men det är mer bakom kulisserna och bör inte påverka upplevelsen.

    5 användare gillar detta inlägg



  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    GÖTENE
    Inlägg
    107
    Medlem#
    132
    Bra att det kommit med nya rabattgivare också.

Liknande ämnen

  1. Nytt utseende på STCS forum och hemsida
    Av bollman i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 21:28
  2. [LÖST] strul med forum.saabturboclub.com??
    Av perr i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-06-28, 08:24
  3. navigating forum.saabturboclub.com......some questions...
    Av smeter i forum International SAAB related talk
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 17:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •