Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Påställd

  1. #1
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 464
    Medlem#
    5129

    Påställd

    Igår hände det, idag rullade den ut.

    Igår "aktiverade" jag min bilförsäkring samt ställde på den via transportstyrelsens hemsida.
    Det gick smidigt men då det var efter klockan 19:30 så sker det inte direkt, man får ett bekräftelsemail men det aktiveras först nästa vardag.
    Gör man det innan 19:30 så sker det direkt.

    Plockade ut lite däck, gräsklippare som var framför men så stod den där i hela sin skönhet.
    Startade snällt och jag körde ut.

    Tvättade, tog ett par bilder.
    Åkte och tankade E85 för 10,23 kr/lit på St1 sedan fortsatte jag till Statoil (har svårt att säga cirkel k) kollade samt fyllde på lite luft i däcken.
    Körde en liten sväng, handlade lite till frukosten.
    Nu har jag ätit, dricker kaffe och tittar på bilderna.

    Bilen SAAB 9-3 Cab m/04
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    6 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Loffe den 2020-05-16 klockan 11:44.
    Till mitt garage: Garaget

  2. #2
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 464
    Medlem#
    5129
    Det har varit soligt tidigare men omväxlande hagel, vilket inte känts som det ultimata Cab vädret.
    I morse var det lite kallt men soligt, nu är det faktiskt lite värme i luften.

    Framme vid stallet.
    Lill-tjejen har ridning så nu blir det titta på hästar i en timme med lite pyssel före och efter.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Loffe den 2020-05-16 klockan 19:44.
    Till mitt garage: Garaget

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    10:23!!?? Här var det 50 öre billigare!



    Men bilen är ju snygg ändå

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    907
    Jäklar så snygg cab och med enligt mig dom snyggaste fälgarna som man kan ha på en Saab

  5. #5
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av Loffe Visa inlägg
    Igår hände det, idag rullade den ut.

    Igår "aktiverade" jag min bilförsäkring samt ställde på den via transportstyrelsens hemsida.
    Det gick smidigt men då det var efter klockan 19:30 så sker det inte direkt, man får ett bekräftelsemail men det aktiveras först nästa vardag.
    Gör man det innan 19:30 så sker det direkt.
    Trevliga bilder och fint berättat!

    Var väldigt längesedan jag var inne på Transportstyrelsens hemsida för att göra en på- eller avställning, så det här med fördröjning hade jag ingen koll på. Har istället använt Transportstyrelsens app och där det sägs att bilen blir påställd ”från och med idag”. Innebär att bilen räknas som påställd redan från 00:00, även om du ställer på den på eftermiddagen eller kvällen. (Alla mina bilar är helförsäkrade, så de går automatiskt från ”garageförsäkring” till helförsäkring vid påställning.)

    Angående cabväder eller inte så finns det många Saabcabägare som kört till, under eller från CabrioCallenge i regn. De hävdar att det går att köra nedcabbat utan att bli blöt om bara rätt hastighet hålls. Alternativt att man inte råkar ut för rejäla åskskurar.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  6. #6
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Det är en sanning med modifikation. Ja, man blir inte blöt i framsätet, men baksätet blir blött...
    Dessutom måste man köra som f*n för att inte bli blöt fram, över svenska hastigheter iaf.

  7. #7
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Kan inte ha varit nån speciellt inspirerande tur, den första med tanke på den rostiga bromsskivan. Tänkte jag...
    Fast i andra inlägget, efter turen till stallet, verkar alla hästarna varit framme och skivorna glänser ikapp med resten av bilen. Solglasögon på!

    Citat Ursprungligen postat av mioh Visa inlägg
    Angående cabväder eller inte så finns det många Saabcabägare som kört till, under eller från CabrioCallenge i regn. De hävdar att det går att köra nedcabbat utan att bli blöt om bara rätt hastighet hålls. Alternativt att man inte råkar ut för rejäla åskskurar.
    Antar att de med torra bollar inte satt bak

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Det är en sanning med modifikation. Ja, man blir inte blöt i framsätet, men baksätet blir blött...
    Dessutom måste man köra som f*n för att inte bli blöt fram, över svenska hastigheter iaf.
    OK. du var 1a....
    Nja det beror lite på om det funkar. Men som sagt blir det så blött bak att i alla fall jag undviker det. Upp & ned cabbning går ganska snabbt. Så det brukar ju funka även vid regnskurar.

    Hagel däremot studsar ju mest ut igen, så svider det inte för mycket kanske det kan gälla som cab-väder?
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  8. #8
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 493
    Medlem#
    6973
    perr's gamla bil?

    http://forum.saabturboclub.com/member.php/47800-perr

    Dags för Aero sidokjolar?

    1 användare gillar detta inlägg


    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  9. #9
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 464
    Medlem#
    5129
    Tack för uppskattande kommentarer.

    Bilden där man måste vrida skärmen är tagen med mobilen på högkant, för att få med ladugårdsväggen.
    Men blir ju lite jobbig att titta på.

    Kan förtydliga ang påställning hos transportstyrelsen.
    Man får köra den, men man får ett bekräftelsemail där det står att anmälan står i kö till nästa vardag.
    I samband med det så gäller försäkringen.

    Första bilden, med de rostiga skivorna, så funderade jag på om jag verkligen skulle lägga upp bilden eller ej.
    Då kom hon direkt ur garaget, därav rostiga skivor.

    Stämmer att det är Perrs gamla, köpte den dock inte av honom.
    https://www.garaget.org/?car=136596
    Hyvens, har du ett Aero pkt liggandes?

    Har kört i regn utan större problem faktiskt och även ganska mycket regnade.
    Dock rinner det vatten längs med rutan som stänker över lite men i övrigt så är det förvånansvärt torrt.
    Senast redigerat av Loffe den 2020-05-17 klockan 11:29.
    Till mitt garage: Garaget

  10. #10
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Bilder ur verkliga livet är väldigt uppskattade i denna tid av digitala "förbättringar", med allt från photoshoppning till deep fake.

    Alltid kul med 04or som fortfarande har kvar den gamla fina originalfronten. Det är väldigt snyggt tycker jag...

    De är ju ganska (väldigt?) låga original och ännu mer efter sänkning. Så om Aerokitet sänker någonstans kan det vara värt att tänka på. Jag tycker speciellt framspoilern lätt tar i på min Aero. Visserligen med maptuns sänkfjädrar. Men men...

    1 användare gillar detta inlägg


    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •