Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Knarrande oljud OG9-5

  1. #1

    Knarrande oljud OG9-5

    Hej!
    Har ett skumt knarrande ljud vänster fram kommer bara på ett visst ställe, spelar ingen roll om bilen är i gång eller om man kör fram eller bak. Tycker att det låter mer när jag svänger. Bytade krängningshämmare stag och fjäderbenslager då det smällde i det när jag svängde och det var helt slut, ramlade helt isär. Här är ett klipp på ljudet https://youtu.be/m8b8nZAgSYY en kompis trodde det kunde vara broms relaterat? Ingenting glappar har ryckt och flängt och smörjat bussningarna fram och ljudet är kvar några tips?
    /daniel

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    907
    Så Du har kollat på subframe bussningarna?. För har liknade ljud som ditt och enligt verkstad bakre bussningar sopslut. Och mitt märks oxå mest när man kör sakta fram o bak.

  3. #3
    Hej! Nej det har jag glömt att titta på, märkte en annan sak ljudet försvinner om jag svänger vänster eller om jag gasar. Fick ett annat tips om att det skulle kunna vara damasken på drivaxlen som var torr?
    Mvh Daniel

  4. #4
    Hej igen!
    Hittade tillslut felet, va drivaxlen som gjorde oljudet. Sagt och gjort köpte en begagnad från skroten allt frid och fröjd. Nu 1 månad senare har ljudet börjat komma tillbaka vilket är jävligt irriterande. Läste på nätet att på vissa bilar fetta de in eller limma de splinsen för det kunde vara "glapp" har inte hört detta innan men är det något man bör göra? Eller vad kan va fel när den gnisslar, för mig klonkar drivaxel när den är kass och för inte gnisslande oljud /daniel

Liknande ämnen

  1. Knarrande styrning
    Av Idlewild i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 14:07
  2. Knarrande 9-5:a
    Av XLR8 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 18:20
  3. Knarrande AC-givare
    Av Chrisse i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-14, 23:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •