Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Köpråd NG9-3 XWD

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    enköping
    Inlägg
    493
    Medlem#
    12744

    Köpråd NG9-3 XWD

    som sagt ska köpa en till saab blivit sugen på 9-3 xwd
    men vad jag läst mig till så är det typ ja är den servad med alt som den ska xwd systemet då ja då är det ok
    men om inte bara gå därfrån ? har läst här och goglat e ju en del å se upp med
    men hur testar man tex att xwd systemet funkar som det ska vid provkörning ?

    hittat en som verkar fin i uppsala som jag ev kommer titta på
    sen verkar dom svårsålda flesta xwd bilar liggat ute ett tag visserligen är det väl ganska lugnt på bilfront överlag med tanke på convid och det
    9-5 2.0t 08 biopower

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2014
    Inlägg
    232
    Medlem#
    -
    Kan nog vara svårt att testa? Det är nog därför man ska kolla att oljebytena är gjorda. Kan säga angående min egen att systemet fungerade kanon, tills det plötsligt inte fungerade kanon längre och då var jag tvungen att byta ut det. Alltså: provkörningen kan gå utmärkt och strax efteråt kan det visa sig att systemet är kasst (utan att det är "någons fel"). Ett tips är att hitta någon som faktiskt reparerar sådana här system (ska tydligen finnas). Så att man inte behöver hamna minus 20 papp för att en backventil pajar. Systemet är riktigt härligt att ha, är mycket nöjd med mitt
    SAAB SC 2,0T Aero (2009) XWD/eLSD (MMXVIII)

Liknande ämnen

  1. Köpråd NG9-3
    Av Thobbie80 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-09-15, 09:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •