Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 115

Ämne: 9-5 Aero ss -01 Gaträcer

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2019
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    80
    Medlem#
    12555

    9-5 Aero ss -01 Gaträcer

    Hej!
    Elliot heter jag då, är 18 år och bor en bit utanför Trollhättan. Går gymnasiet och "läser" Fordon och transport, inriktning personbil.
    I familjen så har det alltid körts Saab, så när det var dags för mig att köpa bil så var valet lätt.

    Uppdaterar nedanför när grejer ändras eller bil byts.
    Nuvarande bil som byggs på
    Sida 4 börjar denna bil på

    9-5 Aero 01 Sportsedan. Tanken med bilen är en schysts sommar-brukis med lite fart i, som man även kan ta på banträffar


    Spec lista

    Motor
    B234R block + kolvar/stakar + vev
    T7 Topp
    Garrett GT3071R
    Swedenexhaust grennrör
    Bosch 980CC
    B202 kammar
    3.5 tums downpipe med racekat
    3 tums halvsats
    Kina alu-ic

    Chassi
    Coils
    Powerflex på nödvändiga ställen
    Vettiga däck
    330mm skivor med 4-kolvs Brembo ok

    Interiört/exteriört
    Lite små rost att fixa
    Skinn inredning
    ljud..



    Ska försöka göra en kort liten sammanfattning hur detta kaos började

    Köpte mig 2019 en 9-3 OG -99 med 154hk motorn, Se-paket, 17 tummare och rätt skonad från rost.
    Fanns några bes tvåor och så drog den aningen åt höger (mer om detta senare) så 4500 kronor fattigare men en Saab rikare blev det i alla fall.

    Här var den nybesiktigad och det firades med sommarhjulen
    Började väl som alla andra i denna ålder med att stoppa i lite ljud, plasti-dippade några grejer osv.
    Sen inhandlades det ett rostfritt 3-tums avgas och en t5 mv ventil monterades, steg 3 laddades i och bilen gick som ett skott några gånger och och jag fick göra många felsökningar utan reslutat

    Under tiden som jag höll på med felsökningar så köpte jag en reservdelsbil med en del godis av en grannes kompis.
    Till exempel 9-5 aero bromsar runtom, sänkfjädrar, viggen koppling, aero inredning, styrväxelklämma osv. Men 1 kolv ville inte leka mer.


    Monterade bromsar, fjädrar och inredningen i min lagom till Saab festivalen. Var nog enda 9-3an med extraljus där


    Efter Saab festivalen så gjordes det en hjulinställning men bilen kändes ändå inte helt 100, brydde mig inte om detta nått mer då.
    Köpte mig ett hyffsat Aero kjolpaket i svart som jag skulle montera, men jag kom inte så långt med detta. Eftersom att när jag fick loss fronten fram så förstod jag varför bilen drog snett.
    Bilen har någon gång fått en ordentlig smäll i fronten som gjorde att rambalken tryckts in 2-3 cm och flyttats 1cm åt höger. I samma veva så gick topplockspackningen och jag valde att sälja bilen i delar då motivationen gick i bott.
    Bilen vart i alla fall nästan totalt rensad så grejerna kom ju till bra användning (såhär i efterhand skulle man ju behållit allt, då jag fick köpa tillbaka nästan allt jag sålde )
    Sista bilden jag tog på bilen innan den rensades, av någon anledning så saknar jag denna bilen. Även om den inte var den bästa..

    Återigen så satt jag och skannade marketplace och blocket..
    Hittade tillslut en bilen jag tyckte verkade vettig. En 9000 A50 som behövde "lite" jobb. Åkte och tittade på den och tyckte det jag såg verkade bra (bilen var täkt i snö och is). Satt ett steg 1 från Gik ca 210 hk, öppen dump, sänkisar, rostfria framskärmar och lite stereo grejer.
    Bilen togs hem på släp och jag började köpa grejer, nya blinkers, 3 tums downpipe, massa bussningar och 16 tums aero fälgar.



    Lyckan varade dock inte länge med denna bilen. Vid första tvätten uppdagades det att någon hade lackat bilen med skitfärg vid skärmkanter och bak på bakskärmen, färgen rann bort
    Skulle hissa upp bilen för att motionera bromsoken och då åkte domkraft och domkrafts fäste upp i kupén. O då gav jag upp...
    Krängde av allt på bilen och fick nöja mig med att jag gjorde tillbaka betydligt mer än jag gav för bilen iaf.

    Bilen som då tråden handlat om från början
    För tredje gången satt jag och kollade blocket, Marketplace osv och efter att jag åkt kors och tvärs och tittat på många Saabar, funderat på att köpa annat märke så står jag nu med detta spektaklet.
    En sådan som jag suktat efter hela tiden. En 9-3 Aero coupe med 26k mil och ett antal olika mysterium.
    Åren har varit stygg mot den och det tidigare ägarna har inte gjort det bättre, knepig rost i golv, konstiga kabeldragningar (brytare istället för säkring på slutstegs kabeln?) klippt och klistrat i el-härvan lite överallt, listan pinnar på.

    Fixade lite smågrejer såsom byte TK, stift, lmm osv..
    Första bilden jag tog på bilen, här har jag monterat Usa-blinkers och var på väg att rycka bort gallret som skallrade i fronten.


    Bilen gick i två veckor utan bekymmer tills morsan lånade bilen en dag, stod ute och grejade och hörde nått som lätt som jag vet inte vad.. Vad var detta då? Jo det var min bil som kom upp för backen Lätt som nån som hällt grus i motor och kedjan nästintill skrek. Såg även ut som att det stod nån gammal Crescent compat med 5% oljeblandning igång bakom den.
    Bilen ställdes av och jag började planera vad jag skulle göra med den.
    Kom fram till att ett motorbyte blev bäst och att stoppa ner en 19T blir lagom.
    Sagt o gjort så började jag jaga delar.

    Visar lite av det jag han göra på två veckor i alla fall. Men en del av det är när bilen stod avställd och reservdels bilen var hemdragen, mer om detta i nästa inlägg

    Någon individ tyckte det var snyggt att lacka mittkonsol o instrumentpanel silver, även mugghållaren var silver Det silvriga skruvades loss o kastades långt likaså med Pioneer stereon som satt där. Tur man köpt en oskruvad reservdelsbil men mittkonsol och kolfiberpanel i fint skick

    Mycket bättre, nu finns Aero känslan där


    Köpa fälgar? Onödigt säger vissa, motivationshöjare aka spark i röva säger jag. Blev o handla av grannen som hade en uppsättning 18 tums Ocean timeless, som blev skodda med 225/40-18 helt lagom på en og 9-3




    Det som jag tänkt o göra med bilen från början var detta.

    Chassi
    Coils
    Styrväxelklämma
    Powerflex i framvagn o bakvagn alt Uniball länkarmar fram.
    9k övre motorfäste (sparade ifrån den jag skrotade)
    Stag i skuffen.
    9-5 Aero bromsar runtom

    Motor
    B204 botten med bortplockade balansaxlar
    Svarvade kolvar med T7 packning.
    630cc eller 875cc spridare.
    TD05H-16 g big
    T5 kammar
    Intercooler

    Exteriör
    Viggen vinge
    Fixa bakskärmar, men det är ju standard
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    9 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av ElliotN den 2021-07-29 klockan 22:49.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    907
    Det är nåt speciellt med 9-3 og coupé, dom är ruskigt fina

    5 användare gillar detta inlägg



  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2019
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    80
    Medlem#
    12555
    Citat Ursprungligen postat av Gyllis Visa inlägg
    Det är nåt speciellt med 9-3 og coupé, dom är ruskigt fina
    Jo, nått speciellt är det med dom. Man kommer på sig själv rätt ofta att man bara står o tittar på den

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2019
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    80
    Medlem#
    12555
    Motorn till bilen då. La ut en köpes annons av motor på Fejan, fick endel erbjudande. Men ett lite bättre än de andra. En komplett och billig 9-3 og coupé med 2.0l T5 motor i. Karossen var kass, men bilen hade samma färgkod som min och rostfria dörrar Satt lite mer godis i den såsom as3 steg, kolfiberpanel, mugghållare och en typ ny bränslepump o det tackar man ju inte nej till
    (Panelen i denna är det som jag monterade i min)
    Motionerade bromsarna o sen drogs han sin sista färd.


    Ryckte ut motorn lite snabbt o så är man ju garagelös

    Ett stycke målat T5 block. Svart är orginal, röd är för vanligt så gul fick de bli
    Blocket,vev, kolvar osv var i väldigt fint skick men det har ju "bara" gått 17k mil. Blev bara en lätt honing av cylindrarna.

    Ett stycke balansaxel delete kit, en i köp o sälj gruppen på fejan som tillverkat det. Man knackar ut de inre lagret o slår ihop det, sen så är det bara att knacka in det nya inre och yttre ringarna. 10/10

    Två misshandlade lager

    En uppsättning svarvade kolvar med nya ringar. Gjorde ett litet byte och fick kolvarna svarvade, en ventilkåpa man hade liggandes Gör rent alla delar med avfettning, vågar inte blästra transkåpa, tråg osv.


    Byter alla packningar och lager i bottendelen. Monterade även en balansaxel delete kit och ny kamkedja . Men det blir en totalt genomgången/portad topp när ekonomin tillåter, är lite knapert som student

    Behövde montera bakre transmissionskåpan, och i brist på motorlyft så fick takbjälkarna i stallet hjälpa till Är jätte uppskattat med motordelar i stallet med har jag märkt



    Får bli T5 kammar, hört att det lägre registret blir rätt tråkigt med B202 kammar. O jag har ju redan T5 kammar så det får bli såhär i början


    Såhär ser motorn ut i nuläget. Ska försöka få rent toppen lite mer innan montering, vill ju inte ha massa sludge, även om det är en tillfällig topp.


    På återseende

    - - - Uppdaterad - - -

    Ser att det blev 2 likadana bilder, men ajja
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    5 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av ElliotN den 2021-02-10 klockan 22:58.

  5. #5
    Grundladd Znatchs avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    296
    Medlem#
    12700
    Här går det undan! Hur preparerade du blocket innan du la på färg, samt vad för färg använde du ? Hade själv tänkt att köra gult block på min nämligen

    Volvo V60 T3 2018
    NG9-3 SC Vector 2.0T 2007
    OG9-3 Coupé Monte Carlo SE 1999

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2019
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    80
    Medlem#
    12555
    Citat Ursprungligen postat av Znatch Visa inlägg
    Här går det undan! Hur preparerade du blocket innan du la på färg, samt vad för färg använde du ? Hade själv tänkt att köra gult block på min nämligen
    Jag använde Biltemas bromsoksfärg. La 2 lager men man behöver nog lägga 3 för att inte få någon genomlysning av den gamla färgen.

    1. Tvättade blocket noggrant 2 gånger med avfettning.
    2. Skrapade bort lös färg med en morakniv och borstade rent all lös rost med en stålborste.
    3. Tvättade blocket med aceton och skrapade färg igen
    4. Penslade på färg. Maskera väl Var rätt tråkigt att skrapa färg från tätningsytor

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av ElliotN den 2020-05-06 klockan 14:46. Anledning: Stavar som en kratta

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2019
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    80
    Medlem#
    12555
    Hänt lita mer.

    Gjort rent toppen, blev rätt bra

    Monterade toppen, hängde på kedjan med men det kom inte med på bild.

    Passade på att ta med mig kåpan till skolan och blästra den. Blåste några lager färg på den, det blev Saabs Ruby red. blir en go färg kombo
    Provmonterade turbon med. Får slipa lite på blocket, ac får nog försvinna med. Är rätt tight mot kompressorn.
    Turbon är en Td05h 16g big som jag gjorde lite byteshandel med en granne om även passande downpipe ingick.

    Siemens deka 875cc spridare på plats. Även dessa var lite byteshandel med samma granne.


    Även börjat fixa lite med rosten i hjulhusen fram, rätt fint för 26 k mil. Standard hålet vid batteriet dock.


    Fick leka lite med svetsen, det var ett tag sedan man svetsade och det syns


    Kollade lite närmare under bilen, Visste om när jag köpte den att det var lite rost i främre dräneringshålen. Dock allt så är det någon klåpare som "fixat" golvet med plåt o självborrande-skruv. Även höger tröskel har det "lagats" på det sättet
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    3 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av ElliotN den 2021-02-10 klockan 23:01.

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2019
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    80
    Medlem#
    12555
    Njarå påt igen.

    Främre hjulhus är nu färdiga, blev lite mer jobb än man räknat med. Men i slutändan så det ju allt värt det.

    Hittade ännu ett hål Här trodde jag att jag höll på att elda upp bilen när jag svetsa

    Blev fint efter ett par lager med body. Kommer inte gå någon mer vinter denna bilen, så jag hoppas det räcker


    Monterade ett av mina fynd. En komplett styrväxelklämma från speedparts för 150kr

    Tänkte först slänga upp subframen som den var. Men den såg ju så tråkig ut så den fick lite färg, likaså krängningshämmaren o överfall till den.

    Tanken är att köra Powerflex Black series i hela bilen, har hört att det ska vara värt de extra kronorna. Tanken var väl att köra uniballs, men detta blev lite billigare. Blir det inte bra så får man väl byta



    Nästa steg är att få ihop motorn så man kan stoppa i åbäket å ut o börna typ...

    - - - Uppdaterad - - -

    Vissa bilder blir väldigt små. Någon som vet vad jag gör för fel?
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av ElliotN den 2021-02-10 klockan 23:04.

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2019
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    80
    Medlem#
    12555
    Haj haj!

    Nu har det hänt grejer!

    Fick tyvärr byta topp då gängorna visade sig vara mos när jag skulle dra grenröret, heli-coilsen åkte med ut när jag drog åt
    Så bara att göra om...

    Bra med motorlyft

    Monterade en bra begagnad viggen-koppling får se hur den håller ihop. O lådan är en gammal fm55


    Fick låna garage med lyft/verktyg och goda råd av en snäll granne. Det underlättade motorbytet avsevärt.

    Bilen på plats. Började med en liten rost-inspektion. resultatet var inte positivt...


    Jag var dålig med kameran, men det löste pappa, som fick hjälpa till att skruva! Lägger upp lite bilder istället för massa tjöt.


    Turbon var fin, nått positivt iallafall

    Passade på att montera powerflex bussningar i länkarmarna, får ta de inre bussningarna lite senare.

    Byte även vänster bussning på styrväxeln till Powerflex. Nu vet jag varför folk säger att den inte är roligt att byta

    Nya motorpaketet

    Flyttar över lite grejer från gamla motorn. Tur att det inte var långt mellan garage och hem. Blev ett par vänder

    Nu närmar det sig!

    Taada!

    Skruvade tillbaka lite onödigt krimskrams


    Såhär står bilen just nu. Front monterade ac-kompressor. De e räjs.
    Räknade lite fel på avståndet mellan turbo o ac-kompressor. Så jag behöver ett extraktorgrenrör som flyttar turbon. Har du nått så: hit me up!
    Har lite små pyssel kvar såsom fixa downpipe o kylfläkt. O lufta koppling, den funkade men la sig sen i bott?
    ac kompressor.jpg

    - - - Uppdaterad - - -

    O just det....


    ITS ALIVE!!!

    Startade på första varvet utan downpipe o fel programvara
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av ElliotN den 2021-02-10 klockan 23:12.

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2019
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    80
    Medlem#
    12555
    Hänt lite uti boden

    Downpipen som ingick med turbon var för 9-5. Men det gick ju att lösa rätt lätt.
    Jag är ju ofantligt dukitig på att ta bilder innan man gör något... not..

    Ni får föreställa er att dessa bitar sitter ihop
    Den stora skillnaden mellan 9-5 och 9-3 downpipes är böjen efter oljetråget, möjligt att det är något mer men man ska inte ha höga krav på JT grejer.
    Böjen är lätt att fixa.


    Den stora blå/vita butiken har passande rörbitar 1 45 grader böj och 1 35 graders så är det löst.

    Målade med någon färg som skulle tåla värme, får se hur de håller ihop. lindade den bit av downpipe som ligger närmast oljefiltret, för att var absolut inte bandaget som tog slut


    Passformen blev väl ok. kunde varit bättre vid tråget, blev trångt med sport-katten. Hade blivit bättre med en race-kat. Nu går downpipen in i ett 2.5 tums "sportsystem" visst den är tyst och har ett litet trevligt muller. Men inte helt optimalt för flödet. tänkte bygga eget med en liten egen touche.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    2 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av ElliotN den 2021-02-10 klockan 23:14.

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2019
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    80
    Medlem#
    12555
    Halloj!
    Detta var inte igår... Datorn där jag hade alla bilder fick för sig att den fått nog av livet
    Efter lite om och men så har jag lyckats få tillbaka mina bilder. (man kanske skulle varit smart o lagt de på dropbox istället)

    Aja, minnet sviker så jag kommer inte ihåg när grejer gjordes Så jag börjar med det roliga jobbet: Rostlagning, jätte kul.. not

    Tyckte det såg lite suspekt ut i reservhjulsbaljan.. Självklart så var det fina hål vid plast-plupparna som någon lagat med glasfiberspackel (vad annars?) Såg ut som en snögubbe när man satte vinkelslipen i de..


    Jag är väldigt duktigt på att ta bilder under arbetets gång Så helt magiskt är det färdigt.. Ser väl inte vackert ut med bättre än rost iaf


    Här blev jag änna fundersam på om jag grejade med rätt bil.. Helt rostfritt bakom stöten, imponerad? ja lite.
    Så det blev bara lite rengöring o så la jag på lite body.


    När jag plockade ur inredningen i bagaget för att fixa baljan så såg ja denna rost på båda sidor. Trycke lite på plåten, o självklart var det sönderrostat. Vad annars

    Såg inte mycket bättre ut på andra sidan. på vänster sida hade även rosten gått på rambalken, o självklart ingen bild på de

    Helt plötsligt så är vi på höger sida.. Stötdämpare infästningen var bättre än den såg ut iaf...

    Fint litet hål ja..


    O så är allt helt plötsligt färdigt.. Konstigt Sitter några konstiga bromsar,fjädrar o dämpare där med, förklaring kommer nån gång

    Man kan skåda en kitt-skarv på denna bild, så ser man typ hur mycket plåt som bytes.


    Det var allt för denna gång. Ska försöka att inte dröja lika länge med nästa
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    2 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av ElliotN den 2021-02-10 klockan 23:17.

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2019
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    80
    Medlem#
    12555
    Kul o skriva med sig själv...

    För att lösa bekymret med höjden på bilen så fick det byggas en uppsättning coils. Fram valde jag 650 lbs fjädrar (de vanligaste) dessa är 6 tum långa + mjukaste hjälpfjädern.
    Bak gick jag på 900 lbs fjädrar 4 tum långa. Inga hjälpfjädrar.
    Detta kombinerar jag med en uppsättning ställbara Koni dämpare.

    Ett stycke original fjäderben

    Fjädertallrik bortkapad. (Potatiskamera)

    Efter lite slipning så passar sleeven över benet.

    Benen blev målade i silvrig hammarlack. Ja dörrn är väldigt tät

    Omgjord topplagring, ser ut som hej kom o hjälp mig. Detta är tillfälligt.. Då det ska monteras ställbara topplagringar någon gång..

    Allt färdigt för att monteras ihop. Lego modell större..

    Fram färdigt O självklart står de i bott


    Då går vi på bak, Detta ska göras om, ringen sleeven står på är alldeles för tunn och vek sig. Gjorde de i 1mm, ska göra ordentliga i 3mm istället

    Koni dämparna fick sig lite färg, nån hade målat de guldiga

    Blev lite mer än bara coils bak Renoverade en uppsättning 300mm ok och ordnade stålomspunna slangar. Nu ska det gå att bromsa


    Coils monterade fram + 308 skivor med greenstuff belägg. Detta + koni dämpare och mycket mer satt på ännu en reservdelsbil jag drog hem, åt föräldrarnas stora gläde

    Bak monterat, har märkt att de är en bra ide att kapa genomslagsgummit bak om man ska köra coilsen i bott, studsar duktigt annars

    6 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av ElliotN den 2021-02-10 klockan 23:21.

  13. #13
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 490
    Medlem#
    8689
    Grymt! hur har man missat denna?

    Skall definitivt följa

    1 användare gillar detta inlägg



  14. #14
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 788
    Medlem#
    3183
    Bra jobbat!!

    1 användare gillar detta inlägg


    Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning!

  15. #15
    Grundladd Znatchs avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    296
    Medlem#
    12700
    Ibland så är forumet faktiskt lite dött. Folk läser mer än dom svarar, så kommer det nog alltid vara. Det är tyvärr enklare att vara på diverse sociala medier som är mer lättillgängligt.

    Men riktigt kul projekt detta!

    1 användare gillar detta inlägg



    Volvo V60 T3 2018
    NG9-3 SC Vector 2.0T 2007
    OG9-3 Coupé Monte Carlo SE 1999

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 239
    Medlem#
    7499
    Mäktigt! Kul med fler som rullar coils

    1 användare gillar detta inlägg



  17. #17
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2019
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    80
    Medlem#
    12555
    Kul med lite svar

    Citat Ursprungligen postat av Znatch Visa inlägg
    Ibland så är forumet faktiskt lite dött. Folk läser mer än dom svarar, så kommer det nog alltid vara. Det är tyvärr enklare att vara på diverse sociala medier som är mer lättillgängligt.

    Men riktigt kul projekt detta!
    Helt klart. Betydligt enklare med t.ex Instagram o även fler som ser där.

    1 användare gillar detta inlägg



  18. #18
    Steg 1 Schwartzs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Ale
    Inlägg
    1 675
    Medlem#
    7660
    Snyggt! Var köpte du sleevesen, compbrake i UK? Verkar ju som att Rallyshop slutade med dem under 2019.
    '69 Earlybay
    '74 99 X7 Turbo RWD -indisk gul @ 360whp/480wNm
    '91 900 Turbo
    @schwrtzwrks - Garaget

  19. #19
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 482
    Medlem#
    5254
    Jag har oxå missat denna, ska följas! Snyggt jobbat med coilovers, har likadana funderingar till min og900. Var köpte du delarna?
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projekttråd
    STCS: #5254 SSK: #6777
    SAAB 9-3 Vector cab -07 SAAB 9-3 Griffin -12

  20. #20
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2019
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    80
    Medlem#
    12555
    Citat Ursprungligen postat av Schwartz Visa inlägg
    Snyggt! Var köpte du sleevesen, compbrake i UK? Verkar ju som att Rallyshop slutade med dem under 2019.
    Sleevesen fram är ifrån compbrake, var rätt smidigt att beställa därifrån
    Mailade Rallyshop ang sleeves, verkar inte som att de kommer börja sälja dom igen..

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Slave_joe Visa inlägg
    Jag har oxå missat denna, ska följas! Snyggt jobbat med coilovers, har likadana funderingar till min og900. Var köpte du delarna?
    Alla fjädrar är ifrån Rallyshop.se likaså sleeves o justermuttrar bak.
    Fram så köpte jag det färdiga kitet med sleeves o muttrar som compbrake har.

    1 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. SAAB 9-3 Aero Coupé -02
    Av flaset i forum Projekt
    Svar: 178
    Senaste inlägg: 2023-08-02, 10:34
  2. Kex's Saab 9-3 Aero Coupe
    Av kex i forum Projekt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-09-04, 01:13
  3. Saab 9-3 Aero Coupé - Såld.
    Av xpca i forum Projekt
    Svar: 114
    Senaste inlägg: 2011-07-09, 13:09
  4. SAAB 9-3 Aero Coupé -01. 2011!
    Av Fabian i forum Projekt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-03-23, 00:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •