Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Låg ljusinställning OG9-5 Xenon

Låg ljusinställning OG9-5 Xenon

Hejsan.
    Börjar med att skriva att jag har sökt i forumet ang. detta men inte hittat något som liknar mitt problem.
    Jag köpte mig en saab 9-5 vector 07a som var besiktad med några ”2or” bla. Ljusinställning för låg båda sidor. Kollade givare och kablage fram och bak. Främre såg fin och ren ut. Tog även isär kablaget och mätte så alla kablar hade kontakt som det ska vilket dom hade. När jag tog isär den bakre såg jag att en ”pinne” i givaren hade ärgat sönder. Så jag köpte mig en ny bakre givare på maptun som jag böt, gjorde även rent kontaktstycket noga. Nu har varningslampan slocknat, men ljushöjden ser fortfarande för låg ut rent sporadiskt. Dessutom så rör sig ställmotorerna till ljusen lite upp och ner hela tiden. Vad kan vara fel?

Grundladd Znatchs avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Medlem#
    12700
    Om jag inte förstått det fel så hör det inte till ovanligheterna att man bör kalibrera om det med tech 2.

Volvo V60 T3 2018
    NG9-3 SC Vector 2.0T 2007
    OG9-3 Coupé Monte Carlo SE 1999

Helt original Naminos avatar
    Reg.datum
    okt 2017
    Medlem#
    11785
    Man kan också behöva ställa grundljuset. Givarna är bara till för att inom ett spann justera upp och ned beroende på bilen. Men kalibrera, kolla sedan. Fortf lågt höj upp. Tror det är en 6an insexnyckel

/Tapatalk

1 användare gillar detta inlägg

Saab 9 Aero Hirsch -04 | Saab 9³ 2.0t Polar -02(Reservdelshögen) Nu med Tech2

Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Medlem#
    7182
    En polare hade exakt samma "fel", på den bilen va grundjustering OK men antar chassi "satt sig" med åren så där gjorde en kalibrering av ljuslängdsregleringen/AHL stoooor skillnad.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •