Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: "error code 60" CD växlare OG9-3

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    ANNELÖV / SKÅNE
    Inlägg
    536

    "error code 60" CD växlare OG9-3

    Har köpt en helt ny växlare, det har tidigare suttit en växlare i bilen men den var urtagen när jag köpte den. Om den är urgift kan jag inte svara på men tycker inte det skulle betyda ngt när man sätter dit en ny.
    Den nya är ingift med tech och när man kollar så finns den som ingift. Har testat att skilja och då säger displayen i radion att den inte finns. Men när jag väljer växlare på radion vill den starta på skiva 5
    och den lämnar en code i radiodisplayen som lyder "error code 60" finns inga felkoder när jag kör igenom med tech.
    Hör till saken att den vill inte skicka ut magasinet direkt när man skjuter luckan åt sidan utan man måste trycka magasinet neråt först.

    Växlaren är rätt monterat i vertikal läge och transportskruvarna borta. Misstänker att den är växlaren som ändå har ngt fel.
    Någon som råkat ut för detta tidigare eller har ngn ide om var jag skall börja leta?

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130
    Om jag inte minns helt fel så finns det en skruv på växlaren som skall ställas efter hur den är monterad. Alltså, om den är stående eller liggande. Kolla om den pekar rätt, har för mig den har 2 pilar i plåten och så skall man peka en anan skruv på en av dem.
    Det kan också vara så att någon av upphängningarna har lossnat. Det är lite pyssligt att få det rätt om man öppnar den, men det är absolut inte omöjligt.
    Om du gör bilen (eller stereon) strömlös så kommer den gå igenom alla skivfacken och se om där finns någon skiva. Att den vill börja på 5 är enligt mig en indikation på att den tycker det sitter en skiva i fack 5, men det kan ju vara "ett misstag". För att den skall "kolla igen" var det finns skivor så måste ju du få ut facket ur växlaren "på stereons villkor", alltså den måste själv mata ut facket så den förstår att facket har varit ute, ja, jag tror du fattar.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    ANNELÖV / SKÅNE
    Inlägg
    536
    Tack, pilen är rätt står för vertikal. Denna ställer sig direkt på skiva 5. Nu ligger den strömlös så vi får se när jag kopplar i kontakten igen vad som händer.

  4. #4
    Steg 1 Norrbagges avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Tromsø
    Inlägg
    1 888
    Kanskje er det noen tips i posten til redpla, i tilfelle det gjelder en Pioneer CD-veksler: https://www.saabcentral.com/threads/...2/post-1194793 ?
    Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut. 2009. eSID2

Liknande ämnen

  1. OP-com felkod, error
    Av TobbeO i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-07-17, 12:13
  2. Cd error i org 6 skivors CD
    Av MickeKr i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-02-16, 21:26
  3. P0420 Error Code: Catalyst System Efficiency Below Threshold
    Av sammy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 79
    Senaste inlägg: 2012-08-16, 22:29
  4. General Error SQL ERROR [ mysqli ].......................
    Av Mr Aero i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-27, 16:24
  5. Error på trippen?
    Av Baver_de_luxe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 19:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •