Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Inget mer Kinnekulle?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    733

    Inget mer Kinnekulle?

    Kanske borde ligga i O.T?

    Talade med en arbetskollega som bor längs vägen till Kinnekulle Ring, och han sa att det var många som tröttnat på buskörningen längs vägen.
    (Nu talar vi om den sista biten från rondellen i Götene.)

    Så för att de ska slippa många bilar som kör som svin längs vägen så ska de försöka få stopp för bilklubbarna (typ Stcs, Tpc mfl) att få hyra banan.
    Det vore förbannat trist om det skulle bli så att vi ej har den möjligheten vi har idag. 2-dagars-träffen är det bästa på hela året!

    *moralmode on*
    Jag har full förståelse för dom. Hoppas att alla gasglada slynglar läser detta och tänker sig för lite nästa år. Om det blir ngt nästa år...
    Att det ska vara så svårt att hålla sig en liten stund till tills man är på banan...
    *moralmode off*


    Det var väl detta som hände för Sthlms-sektionen med Barkarby flygfält.
    Att de kringboende klagade alltså. Fast de gnällde på ljudnivån. Fattar inte hur man kan göra det när man köpt ett hus vid ett flygfält....

    //Anders

  2. #2
    Steg 2 Bobs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    2 355
    Medlem#
    6413
    Jag trodde inte att det gick att busköra på den otroligt dåliga vägen?

    Men det är väl ändå tur att den vägen är så jäkla dålig som den är.
    9-3 2,0t cab, -99
    9-3 Sc TTID4, -11

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 677
    Citat Ursprungligen postat av Bob
    Jag trodde inte att det gick att busköra på den otroligt dåliga vägen?

    Men det är väl ändå tur att den vägen är så jäkla dålig som den är.
    Precis. Om problet finns där nu. Undrar då hur det hade varit om vägen hade varit bra
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  4. #4
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 518
    Medlem#
    1469
    (Allmänt funkar, inlägg i OT försvinner efter två veckor)

    Men för f*n, dålig väg eller bra väg är la skit samma! Jag skulle inte heller vilja ha en massa gaskåta ungdomar som flyger förbi utanför min kåk. Oberoende av vägens skick. Tragiskt att en massa dårar skall sabba för oss/de som vill köra fort på bana, inte leka testpilot på allmänväg...
    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  5. #5
    Steg 2 Bobs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    2 355
    Medlem#
    6413
    Citat Ursprungligen postat av MrTurbo
    Men för f*n, dålig väg eller bra väg är la skit samma! Jag skulle inte heller vilja ha en massa gaskåta ungdomar som flyger förbi utanför min kåk. Oberoende av vägens skick. Tragiskt att en massa dårar skall sabba för oss/de som vill köra fort på bana, inte leka testpilot på allmänväg...
    Självklart inte, men jag trodde att man höll igen på en sån dålig väg, det slår ju igenom och sprutar sten överallt.
    9-3 2,0t cab, -99
    9-3 Sc TTID4, -11

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Väsby
    Inlägg
    780
    varför har man behov att gasa PÅ VÄG TILL BANAN???
    Audi S6 -02
    Seat Ibiza 1.4 sport -07

  7. #7
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 278
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av Cervantes
    varför har man behov att gasa PÅ VÄG TILL BANAN???
    Tror många har längtat såååå länge efter att få testa nya snurran fullt ut på bana lr dom nya slicksen mm mm att dom ska visa sig på styva linan lite lr helt enkelt leker me andra på vägen dit.

    Ja förstår dig inte heller, samtidigt som ja förstår att det é roliga saker man ser fram emot o gärna vill ut o gasa....på bana.


    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  8. #8
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 935
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av Cervantes
    varför har man behov att gasa PÅ VÄG TILL BANAN???
    De flesta som tänker köra på banan har det enligt min teori inte det.

    Någon mer än mig som tycker sig se att de bilar som kör som snabbast på väg till och från olika banåkningar, som "En dag på racerbanan" t.ex, är samma bilar som inte kör på banan då ägarna är rädda att "få frontspoilern full med gräs" eller "sätta bilen i ett räcke"? Sedan i trafiken där räcken och avåkningszoner är ersatta med lastbilar och familjebilar ger de full gas. Väldigt konstigt. Tycker jag i alla fall. Men det är jag det...
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    733
    Citat Ursprungligen postat av mioh
    De flesta som tänker köra på banan har det enligt min teori inte det.

    Någon mer än mig som tycker sig se att de bilar som kör som snabbast på väg till och från olika banåkningar, som "En dag på racerbanan" t.ex, är samma bilar som inte kör på banan då ägarna är rädda att "få frontspoilern full med gräs" eller "sätta bilen i ett räcke"? Sedan i trafiken där räcken och avåkningszoner är ersatta med lastbilar och familjebilar ger de full gas. Väldigt konstigt. Tycker jag i alla fall. Men det är jag det...

    Jag fattar inte heller hur man kan köra som fan längs den vägen. Rätt risig..
    Sist under tvådagars blev jag omkörd av flertalet bilar längs den vägen.
    Nu snackar jag inte om bilar som låg 10-15 km över hastigheten utan lååångt över. Jag skulle inte vilja bo där...

    Hoppas att alla sköter sig i framtiden, så det inte blir problem.

    /Anders

    //Anders

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    972
    tycker det låter tråkigt att folk inte skulle kunna hålla sig tills dom kommer till banan, visst är det kul att gasa fast det stället kanske är fel ställe och gasa på för dom som bor där lär ju ha erfarenhet av att det inte bara är ett himmla gasade just när två dagars är.
    sist jag åkte därifrån (efter vm i rallycross) så fanns det ett helt gäng som skulle testa gränsorna på väg därifrån. visst man kanske blir inspererad av rally crossen och hur dom tar kurvorna och så men det är dumt att testa detta på vägen ifrån en tävling/träff.
    jag kan förstå dom som bor där till 100%.
    Varför inte sätta upp någon skylt eller nått som beskriver tydligt att man ska ta det lungt på väg till och ifrån kullen,

    Mvh joacim

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 007
    Visst det är den sista biten när man närmar sig så vill man dit så fort som möjligt, men tyvärr så får man tänka lite åp de som bor där..!
    Får väl kör som om man själv skulle bott där...!
    Sen så är väl vägen inge höjdare att köra snabbt på...

    De får väl sätta upp skyltar, något hinmder eller kameror, sen så kan ju klubben som aragerar informera om att det har förekommit klagomål och för att vi skall få komma dit igen så måste vi ta det lugnt!?

    /A
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  12. #12
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 876
    Medlem#
    2959
    För att kontra vad som redan sagts om buskörningen till och från banan så ska jag komma med ett helt annat uttalande.
    Sköt er själva och skit i andra!
    Och då syftar jag inte på er som skrivit i denna tråden eller startat den. Era åsikter har jag full respekt för.
    Däremot blir jag så trött på alla som bosatt sig i närheten av motorbanorna och fått för sig att de ska bo i en värld helt avskiljd från bilar med högt motorljud, sportigt utseende eller snabb framförsel.
    En motorbana är likhetstecken med de saker jag nyss räknat upp.
    Att begära att ovanstående inte får förekomma alls är lika korkat som att begära att folk inte ska masturbera till en P-rulle. Det är ju för faen likhetstecken mellan motorbanor och högt motorljud!

    Självklart bör folk tänka sig för innan de framför sina fordon i hög hastighet, speciellt förbi folks tomter eller i närhet av bebyggelse, men som jag försökte likna så föder det ena det andra.

    Dock skulle jag inte bli det minsta förvånad om de närboendes klagomål skulle räcka för att de totalt oförstående politikerna skulle stänga ner banan permanent. Det är typiskt Sverige. Minoritetens önskan/intresse blir/är lag.

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    733
    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    För att kontra vad som redan sagts om buskörningen till och från banan så ska jag komma med ett helt annat uttalande.
    Sköt er själva och skit i andra!
    Och då syftar jag inte på er som skrivit i denna tråden eller startat den. Era åsikter har jag full respekt för.
    Däremot blir jag så trött på alla som bosatt sig i närheten av motorbanorna och fått för sig att de ska bo i en värld helt avskiljd från bilar med högt motorljud, sportigt utseende eller snabb framförsel.
    En motorbana är likhetstecken med de saker jag nyss räknat upp.
    Där håller jag med dig helt och hållet. Har för mig att det var så med Barkarby flygfält...

    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Självklart bör folk tänka sig för innan de framför sina fordon i hög hastighet, speciellt förbi folks tomter eller i närhet av bebyggelse, men som jag försökte likna så föder det ena det andra.
    Det är just det som är grejen nu. Att det körs som satan lägns den vägen.
    Om folk inte har förståelse för de som bor där så är det ju inte så konstigt att de vill få bort oss.
    Med tanke på hur många som brukar åka på dessa träffar så är det bara ett fåtal som missköter sig, men det är tillräckligt många för att reta upp de boende.
    Vem skulle vilja att en bil kommer flygandes in på tomten där man har sin lilla dotter/son?
    Inte jag iaf.

    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Dock skulle jag inte bli det minsta förvånad om de närboendes klagomål skulle räcka för att de totalt oförstående politikerna skulle stänga ner banan permanent. Det är typiskt Sverige. Minoritetens önskan/intresse blir/är lag.
    Hoppas du har fel. Tyvärr har ju allmänheten ruskigt mkt att säga till om när det gäller motorsport...
    VI får bli politiker helt enkelt!

    /Anders

Liknande ämnen

  1. Kinnekulle?
    Av LTT-Ragge i forum Region Syd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-06-15, 07:14
  2. Hjälm kinnekulle 13/6
    Av sjödin i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-05, 19:13
  3. Kinnekulle 2 ggr?
    Av lillen 761 i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 22:32
  4. Kinnekulle 201m ??
    Av BRo i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-30, 00:31
  5. 9-3 på kinnekulle
    Av The Rob i forum Allmänt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 15:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •