Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Byta framstolar NG9-3

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2020
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    6
    Medlem#
    -

    Byta framstolar NG9-3

    Funderar på skaffa 2st bättre begagnade framstolar till min -05 9-3, Nu undrar jag är det bara att byta eller måste man in med en Tech2 för att gifta in dom andra stolarna eller är det bara att byta?
    I dagsläget har jag inredning med färgkod L30 ljusbeige, som är väldigt smutsiga.

  2. #2
    Se till att de är samma då inget är fördraget när det gäller el. Ingen tech2 behövs
    Senast redigerat av Moderator den 2021-01-06 klockan 13:43. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

    Saab 9-5 Aero 2011 2.0T (A20NFT) - 220HK/350nm
    6 växlad Automat
    Projekttråd: Nico's Sista Saab

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2020
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    6
    Medlem#
    -
    Okej tack ja för mina nuvarande stolar så är det endast el på förarstolen
    Senast redigerat av Moderator den 2021-01-06 klockan 13:43. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  4. #4
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 866
    Medlem#
    4458
    Är det samma på dom nya stolarna så är det bara att köra på. Skulle det däremot vara el + minne på förarsidan och el på passagerarsidan på dom nya stolarna, så behövs kabeldragning.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  5. #5
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Vid byte av stol så är det bra att lyfta en batteripol för att göra bilen strömlös. Finns annars risk att lampan för airbag tänder sig efter stolsbytet och då krävs tech2 eller liknande för att släcka varningen. (Eller räcker det att låta bli att slå på radioläget/tändningen? Minns inte riktigt.)
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  6. #6
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    181
    Medlem#
    1
    Om du byter från elmanövrerad stol till stol med minne så misstänker jag att det blir knöligt att få minnet att fungera, är det så att stolen fungerar ändå att manövrera men att minnet saknas eller måste man flytta på kablar i anslutningsstycket?

    Om du inte haft el på passagerarstolen men väljer att sätta i en sådan, behövs bara + och - eller måste man ha andra kablar också?

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2021
    Inlägg
    1
    Medlem#
    -

    Nya framstolar 9-3 04

    Hej!
    Hoppas detta är rätt ställe att fråga på

    Vet att detta har varit uppe tidigare men haf inte riktigt fattat hur man gör, så hoppas på svar nu. Har en 9-3 sedan modellår 04. Har köpt mig en inredning från 08. Baksätet gick fint att få in men framsätet är knivigare.

    När jag monterade de nya stolarna så tändes airbaglampan. På de gamla stolarna har jag en gul kabel inlindad i ett svart enklare "skydd". Som jag fattat det så kommer kabeln från en sensor i skenan under stolen och vidare in i "plaströret" med kablar vid kontakten i stolen. På de nya stolarna har jag inte den kabeln och då till frågan.

    Hur ska jag gå tillväga med kabeln? Ska jag byta skena mellan stolarna för att få med sensorn isåfall hur gör man? Samt ska jag skarva dit kabeln på den nya stolen på något vis?

    Tacksam för svar!

    Mvh

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2019-01-11, 16:19
  2. Byta framstolar och baksäten i en 9000 CSE -95?
    Av slaktarn i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-02, 03:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •