Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: DIY Tryckrör till B235

  1. #1

    DIY Tryckrör till B235

    Hej!

    Jag håller på med en liten uppdateringar på min 9-3 Viggen (99a).
    Min fråga är:
    Har någon bra tips på rör/kopplingar mm för att bygga ett eget tryckrör (det som går från IC-slangen till spjällhuset).

    Tack på förhand.

  2. #2
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 490
    Medlem#
    8689
    vad har du för tillverkningsmöjligheter?

    Bästa är ju att bygga i rostfritt stål eller aluminium sen kapar du och svetsar, samt svetsar i de kopplingar du behöver för temp och tryck. valsa båda ändar, anslut mot orginal slang nere vid intercooler och använd antingen en 90 graders silikonböj uppe vid spjällhuset. eller en kort silikonkoppling. eller så kan du ge dig på att passa in mot oringen som orginal.

  3. #3
    Jag kan göra en del men hade mer i åtanke att köpa rör från t.ex. jrm-racing eller liknande och sammanfoga med silikon-slang.
    Från IC upp till där original börjar har jag maptune slang.
    Det kan vara jag som är ute och cyklar men känner att det borde gå.
    Senast redigerat av Moderator den 2020-03-21 klockan 13:27. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  4. #4
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 490
    Medlem#
    8689
    Det blir nog onödigt komplicerat och många möjliga felkällor med massor av skarvar. och så måste du ansluta temp och tryck på något sätt.

    Varför vill du byta från standard?

    Utan möjlighet att svetsa så hade jag haft kvar standard. 99:a så har du antagligen röret i aluminium? kanske polera upp det eller lacka? och byta ut gummiböjen mot spjällhuset till något flashigare om du inte gillar orginalböjen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •