Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 47

Ämne: Datum spikade för flera av sommarens träffar! 2020

  1. #21
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Eller så tar man det för vad det är och tänker "Bryt ihop o kom igen" och laddar för ett redigt bra 2021

  2. #22
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2017
    Ort
    Vara, Kvänum
    Inlägg
    45
    Medlem#
    10896
    Bilputsarkväll med rimligt antal deltagare låter inte fy skam. Kanske man kan ”live-sända” det för resten av klubben ifall någon vill se osv.
    Eller om styrelsen har några punkter de kunde diskuterat under live sändning.
    Cruising låter som något myndigheter vill ställa in. Hört många cruisingar som inte blivit av pågrund av komuner osv som satt stopp.
    Alla ideér är bra tycker jag. Känns tomt utan banträff/sponsorträff.
    Hur är det ekonomin nu då vi inte har bokade banor att lägga pengar på? Kanske nästa år kan bli något extra.

  3. #23
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Räkna inte med att de restriktioner som nu ligger kommer ändras avsevärt till nästa sommar, så länge inte det kan bevisas att vi uppnått den beryktade "flockimmuniteten" eller ett vaccin har godkänts (otroligt).
    När hösten kommer finns det klar risk att restriktionerna skärps för att möjligen släppas till nuvarande nivå till nästa sommar.

  4. #24
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Pratade med en Saabcabägare för drygt en vecka sedan. Denne hade besökt Nossebro Motorlördag 6 juni. Eller rättare sagt det som skulle varit i Nossebro med utställning, cruising och så vidare då. Arrangörerna hade valt att ordna någon typ av GPS-quiz istället. Kördes en sträcka på cirka 10 mil och på något sätt så var det QR-koder och en en app inblandat.

    Det bästa i nuläget är att fysiskt distansera sig och inte träffas alls, men som ersättningsaktivitet så var nog quiz-eventet en rätt ok och uppskattad aktivitet. Med detta skrivet så är inte min tanke att styrelse, raceqrew eller andra med funktioner i klubben omedelbart ska börja anordna GPS-quizar som ersättning till varje utebliven bankörning. Det skulle snabbt och lätt kunna bli som så att alla artonhundra träfftörstande STCS-medlemmar dyker upp med varsin bil plus tre passagerare vid varje quiz-tillfälle och det är väl minst sagt oönskat. Quizandet fungerar då nog bättre som ersättning till (på forumets olika lokaldelar) lokala ”träffas-på-enkel-hamburgerrestaurangsparkering-och-sparka-lite-däck-träffar”. Detta givetvis med egen medhavd fika så att inte alla i slutet av aktiviteten packar sig tätt intill varandra inne i en liten restaurang eller liknande.

    1 användare gillar detta inlägg


    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  5. #25
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av Haggiz Visa inlägg
    Eller om styrelsen har några punkter de kunde diskuterat under live sändning.
    Alltså en livesändning skulle vara kul, men det är inte såå enkelt att göra om man inte är van. Risken är att det blir dåligt helt enkelt. Men idén är bra, så kanske om man inte gör det live, utan mera som videoklipp och lägger upp det på en STCS-kanal på YouTube, och/eller på hemsidan.

    Citat Ursprungligen postat av Samuelf Visa inlägg
    Under tiden tänkte vi uppmärksamma våra sponsorer lite och den nytta man har av dem som medlem i vår klubb. Vi kommer att ta kontakt med en sponsor i taget och tillsammans med dem arbeta lite på en presentation av dem och sedan sammanställa detta på ett lämpligt sätt.
    Det låter intressant.

    Citat Ursprungligen postat av Samuelf Visa inlägg
    I samband med det tänkte vi även efterlysa just DITT bästa träffminne med Saab Turbo Club of Sweden. Oavsett om det är en putsträff eller en banträff. Sedan väljer vi ut några som vi tyckte var lite extra nämnvärda och delar ut lite finfina priser!
    Jag har inget emot att man belönar de som gör sig förtjänta, eller är "bäst i klubben" i någon "gren". Jag tycker det är utmärkt.

    COVID-19 har tvingat många att tänka i nya banor (hi-hi). Vi har 1800 medlemmar. Väldigt många av dessa hade inte kunnat komma på någon enda träff även om inget blev inställt. Det finns många skäl till det, men vilka kanske inte är så noga nu. Grejen är att aktiviteter på nätet faktiskt kan stärka gemenskapen i och med att betydligt fler (alla?) medlemmar kan vara med.

    STCS har en ny hemsida. Den bör kunna användas till att sprida kontakten och information mellan medlemmarna.

    Detta forum är en kanal som är "up & running" och inte kräver något extra. STCS ansvariga kan ju börja med att dra igång här!
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  6. #26
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Är det någon som minns "uppgraderingschatten" från dagarna när vi gick från phpBB till vBulletin?

  7. #27
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Minns är kanske fel ord, men ett litet dimmigt fragment av att det chattades har jag. Minns dock inget av innehållet. Funderar du på om det tillfälligt ska startas en STCS-chatt?
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  8. #28
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Nja, det är ju inte jag som roddar med detta längre, jag tror att det är Herman, men jag vet faktiskt inte.

  9. #29
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555
    Det va längesen
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  10. #30
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704
    Om vi ska prata chatt så skulle jag rekomendera Discord eller Slack som båda är väldigt populära chattplattformar idag, dessutom tillgängliga som gratis SAAS tjänster. Discord har även voice-kanaler om man önskar sånt för att tjöta men på avstånd.

    Men kanske är för hög instegs-tröskel för att bygga community, när det finns mer tillgängliga tjänster som facebook även om det inte riktigt är samma.

  11. #31
    Helt original? Naminos avatar
    Reg.datum
    okt 2017
    Ort
    Internet
    Inlägg
    632
    Medlem#
    11785
    Discord är super simpelt. Man måste bara tänka lite. Har satt upp ett par discord servrar och även TeamSpeak. TeamSpeak kräver dock egen hosting men det är lätt att fixa.

    /Tapatalk
    Saab 9 Aero Hirsch -04 (Sönderplockad) | Volvo S70 | Nu med Tech2

  12. #32
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    En ögonblicksbild 2020-06-26 00:30
    Aktiva användare för närvarande

    Det är för närvarande 537 användare uppkopplade. 9 medlemmar och 528 gäster
    Flest uppkopplade användare samtidigt var 3 732, 2019-11-12 klockan 07:59.

    Saab Turbo Club of Sweden Forums statistik

    Ämnen 141 685
    Inlägg 1 477 294
    Medlemmar 58 218
    Aktiva medlemmar 858
    Välkommen till vår senaste medlem, alexys95
    av 858 aktiva medlemmar är 537 uppkopplade varav 9 medlemmar. De flesta säkert afk, dock.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  13. #33
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Nja, så tolkar man inte de där siffrorna.

    "För närvarande" är vilka som är på forumet just nu, och det är bara 9 medlemmar. 528st är alltså nån som t.ex. sökt efter något på Google och hamnat här. Att så många verkar vara här just nu beror nog på att deras cookie inte har gått ut än. Även om de bara tittat på första inlägget som de fick som sökträff och sen lämnat siten så räknas de som "online" tills dess att kakan blivit dålig.

    Den andra statistiken bygger på de senaste 30 dagarna. Alltså, av de 58218st som registrerat sig för ett konto på forumet så har 858st varit aktiva den senaste månaden.

    2 användare gillar detta inlägg



  14. #34
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Ante mig. Men bortsett från att det inte var rätt, så var det väl ändå en bra(bara en) gissning...

    Så de 9 ingår i de 528, dvs jag kan i teorin varit ensam på forumet?

    Det mer intressanta blir då de 858 aktiva. Någon gissning hur många av dessa som är medlemmar?
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  15. #35
    Grundladd 12175s avatar
    Reg.datum
    feb 2019
    Inlägg
    102
    Medlem#
    12175
    Något nytt om banträff Sturup 2020-09-12? Kan denna tänkas bli av kanske!? (med restriktioner)...
    -11 Saab 9-3 SC 1.9TTID - 180hk/400nm, Pendlarbil
    -85 Saab 90 2.0i 8v - 100hk, Projektbil
    -98 Saab 9-3 Coupe 2.0T - 300hk/1140kg - SÅLD
    -07 Saab 9-5 SC BP 2.0t - 260hk, E85 - SÅLD
    -95 Saab 900 Cab 2.0T - 350hk/480nm, E85 - SÅLD

  16. #36
    Helt original Dunkens avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Gefle
    Inlägg
    595
    Medlem#
    5788
    Jag tycker dom kan lägga en banträff i Mo I Rana, så dom i södra sverige får känna på hur det är att ha långt till träffarna!
    //Dunken

    1 användare gillar detta inlägg


    Projekt Secret ..

  17. #37
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969
    Citat Ursprungligen postat av Dunken Visa inlägg
    Jag tycker dom kan lägga en banträff i Mo I Rana, så dom i södra sverige får känna på hur det är att ha långt till träffarna!
    //Dunken
    Ptja, med tanke på hur få besökare vi fick till träffen på mittsverigebanan vet jag inte om det kommer att läggas nån större fokus på göra-en-poäng-träffar... Har för mig att vi blev 25 bilar eller nåt, varav åtminstone 15 var racecrew/styrelse/funktionärer. Kan man få ett seriöst intresse och garanterade besökare är jag annars helt klart för en träff på valfri norsk bana.

    2 användare gillar detta inlägg


    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  18. #38
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 334
    Medlem#
    8644
    Vill minnas att vi var 29 incheckade bilar senast på Mittsverigebanan. Förutom alla funktionärer som stod för nästan hälften av bilarna så var majoriteten av besökarna för mig mer eller mindre bekanta ansikten/bilar från den södra landshalvan. Var helt klart inte många från landets norra delar som dök upp.

    Fördelen var väl att det var okristligt mycket körtid för oss som var där

    Sen var det väl än värre när SSK arrangerade senast på Mittsverige. Är ju några år sedan nu, men då var det väl knappt ens 10 bilar som var incheckade för körning?

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  19. #39
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969
    Citat Ursprungligen postat av Echonator Visa inlägg
    Vill minnas att vi var 29 incheckade bilar senast på Mittsverigebanan. Förutom alla funktionärer som stod för nästan hälften av bilarna så var majoriteten av besökarna för mig mer eller mindre bekanta ansikten/bilar från den södra landshalvan. Var helt klart inte många från landets norra delar som dök upp.

    Fördelen var väl att det var okristligt mycket körtid för oss som var där

    Sen var det väl än värre när SSK arrangerade senast på Mittsverige. Är ju några år sedan nu, men då var det väl knappt ens 10 bilar som var incheckade för körning?
    Jo, träffen var ju precis lika trevlig som alla andra STCS-träffar.

    När SSK bad oss ordna en träff på deras bekostnad blev den ju rätt så rolig, den också. Har för mig att vi blev ~60 bilar. Minns inte om det var 3 bilar från SSK.
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  20. #40
    Helt original Dunkens avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Gefle
    Inlägg
    595
    Medlem#
    5788
    Citat Ursprungligen postat av Samuelf Visa inlägg
    Ptja, med tanke på hur få besökare vi fick till träffen på mittsverigebanan vet jag inte om det kommer att läggas nån större fokus på göra-en-poäng-träffar... Har för mig att vi blev 25 bilar eller nåt, varav åtminstone 15 var racecrew/styrelse/funktionärer. Kan man få ett seriöst intresse och garanterade besökare är jag annars helt klart för en träff på valfri norsk bana.
    Var bara lite sarkastisk, har typ 66 mil enkel resa till Emmaboda och folk tycker att det är dåligt att man inte ställer upp och kommer på träffarna.

    Och Knutstorp ska vi inte ens nämna hur långt bort det är..

    Men inte e ja bitter, kommer ändå när man kan..

    //Dunken
    Projekt Secret ..

Liknande ämnen

  1. Julgransflygning 2020
    Av mioh i forum Off Topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2020-12-23, 03:20
  2. Datum på internetdäck?
    Av MattA i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-05-19, 17:54
  3. Hur ställer man in datum på SID OG9-5
    Av M frändberg i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-25, 14:18
  4. Träffdatum för 2007 spikade än??
    Av tornros i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 68
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 20:17
  5. [LÖST] Ställa datum i SID? og9-3
    Av karlsson.a i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 16:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •