Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Följ oss när vi räddar Saabar

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    13
    Medlem#
    -

    Följ oss när vi räddar Saabar

    Hej!

    Jag och en till Saab-nörd har startat ett litet hobby-projekt där vi tänkte försöka rädda några Saabar från döden

    Det började med ett köp av en bortglömd och översnöad gammal 900:a som efter lite kärlek rullar igen! Känslan att få rädda en kulturskatt gav mersmak och ett år senare hjälpte vi en 9-3 OG undan skroten

    Eftersom vi tror att det finns fler Saab-entusiaster där ute som vill se och bidra till att rädda Saabarna har vi startat 'SAAB Rescue Team'.
    Tanken är att dela med oss av räddningsinsatser, lite enklare Saab-mek-tips osv. Allt på en härlig amatör-nivå!

    Till att börja med håller vi till på Instagram och ni får gärna gå in och följa oss där! Har ni tips på innehåll är vi alltid öppna för förslag.

    Länk: https://www.instagram.com/saabrescueteam/

    3 användare gillar detta inlägg



  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458
    Hela projektdelen här på forumet är fullt av sådan information. Varför kan ni inte vara här?

    6 användare gillar detta inlägg


    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    13
    Medlem#
    -
    Ja det är sant, vi tänkte att Instagram är en mer lättilgänglig och allmän plattform än ett specifikt forum. Men vi kanske kan fixa lite material hit också på sikt!

    1 användare gillar detta inlägg



  4. #4
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 263
    Medlem#
    6770
    Citat Ursprungligen postat av ptrw Visa inlägg
    Ja det är sant, vi tänkte att Instagram är en mer lättilgänglig och allmän plattform än ett specifikt forum. Men vi kanske kan fixa lite material hit också på sikt!
    Det är väl inget problem distribuera material till både och, eller hur? Det var väl tanken med inlägget här på forumet förmodar jag. Annars är det inget vidare göra ett inlägg med avsikt att stjäla andra forums följare.

    Och för mig är forum ett mediaval för värdefullt utbyte i alla riktningar och med sökmöjligheter. Instagram är för mig ett flashforum som snabbt blinkar till och försvinner. Världen är full av flashforum men inte av värdefull mänsklig kommunikation

    12 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av benny900 den 2020-03-01 klockan 19:22.

  5. #5
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458
    Väl talat, Benny! Lägger ni materialet riktigt här också så har ni möjlighet att få feedback från hela gänget av forumanvändare. Alltså även råd och tips till er i själva jobbet eller om ni kör fast med något. Den tvåvägs-kommunikationen med erfaret SAAB-folk måste vara guld värt för er också.

    2 användare gillar detta inlägg


    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    13
    Medlem#
    -
    Jag har hängt här mycket senaste åren och uppskattar forumet! Sorry om detta tolkades på nåt annat sätt.

    Tanken är såklart att dela med oss här, har startat en projekt-tråd på kvällens Saab-räddning av en 9-3 kombi 2,0t.
    Den ska förhoppningsvis ska rulla igen inom kort då det inte verkar vara några större bekymmer trots 26k+ mil och en tidigare ägare som inte riktigt uppskattade kulturvärdet.

    Länk: Försök att rädda en övergiven Saab 9-3 NG

    3 användare gillar detta inlägg



  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    345
    Hej
    Hakar på trenden

    Jag och sonen kommer ge oss på att rädda en 9-5 kombi Vector 2,3t från skrotdöden. Det är en kollega som tänkte skrota den för ett sönderrostat servorör. Har förstått att det är bökigt att byta, men det borde gå.
    30k mil och ok bruksskick.

    Säljer den sedan till en kompis till min dotter.

    Kompletterar med några bilder efter hand sedan.
    Får vi bara slangsatsen från SP till helgen så har vi nått att göra i alla fall.

    /Martin

    2 användare gillar detta inlägg



  8. #8
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Alltså, det är väl inget problem att posta samma info i olika kanaler. Det finns flera Saabforum runt om i världen... Instagram och facebook osv är väl ok att använda om man vill. Men även om extremt många använder Insta & FB, så finns det faktiskt väldigt många som inte gör det. Av olika aktiva skäl snarare än okunskap/ointresse (visst finns det sådana oxo). Det som är rätt för vissa kan vara fel för andra och tvärt om. Men har man samma Saab intresse kan vi ju skippa resten av DEN diskussionen här...

    Lägg gärna upp en projekttråd här. Det kan säkert locka folk åt båda hållen.

    100% av alla här på STCS forum är Saab-intresserade, på FB & Instagram har jag svårt att tro att en på miljonen är det...
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    345
    Hej!
    Nu har jag och sonen lagt en dag i helgen på att rädda en 9-5 combi 2,3 t från skrotdöden. Tillhör en kollega på jobbet som inte behöver den mer. Den hade sönderrostat servorör och lite annat smått och gott. Att byta det rör/slangpaketet har sagts vara bökigt, och det kan jag skriva under på. Har också polerat upp strålkastare, bytt olja och filter, ställt handbroms.
    Hoppas nu kunna få iväg den till ny ägare under veckan.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    4 användare gillar detta inlägg



  10. #10
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 988
    Medlem#
    3471
    Kul.
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

Liknande ämnen

  1. FormerMazda räddar en SAAB 9000 A50
    Av FormerMazda i forum Projekt
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2013-09-23, 19:59
  2. Svar: 41
    Senaste inlägg: 2013-07-06, 00:09
  3. Följ annonsreglerna vid annonsering
    Av LM i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-13, 12:53
  4. följ hem funktionen
    Av patron i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 17:12
  5. rwd 4x4 saabar
    Av Martinwide i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 22:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •