Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Rattstyrning av eftermarknadsstereo OG9-3 Automat

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2019
    Inlägg
    23
    Medlem#
    4743

    Rattstyrning av eftermarknadsstereo OG9-3 Automat

    Hej på er.
    Finns det någon som vet exakt vad jag behöver för kablage för att få rattstyrningen att fungera till min og Saab cab -02 automat As3 stereo. Kan inget om detta så jag frågade på affären vad jag behövde och dom gav mig,
    Saab rattstyrning för 95 MK2 an. Dom sa att det var knepigt för det var en automat, alla andra kablar får jag ihop men inte denna. Kanske jag som inte kan/förstår men det är kanske någon av er som vet ? Huvudenheten är en Pioneer dubbeldin.
    Mvh

  2. #2
    Steg 1 daspunners avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    1 336
    BRL.se brukar vara duktiga på detta. Finns lite här o var i Sverige som fysiska butiker med om du föredrar personlig kontakt.

    Jag blir lite nyfiken på varför dem sa att det skulle vara krångligare på automat?
    Senast redigerat av daspunner den 2020-02-28 klockan 23:28.
    SAAB 9-5 Kombi Aero MY07 Fusion blue

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2014
    Ort
    Rosersberg
    Inlägg
    9
    Medlem#
    -
    https://www.connects2.com/
    sök på din bil
    prova här, ganska säker att jag har detta märke i min 9-3 XWD 2011, hittade
    beggad på blocket för några år sedan.

    (Jimmy
    9-3 SC 2011 XWD

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2019
    Inlägg
    23
    Medlem#
    4743
    @daspunner.
    Det var på BRL jag köpte varorna på. Jag pratade med dom igen och fick till svar att när det är rattpaddlar så har det varit lite bekymmer. Men det har ju inte denna model vad jag vet. Men dom sa att det ”ska nog funka”. Fick lite kopplings tips av ”Hyvens” här på forumet som jag dock inte hunnit prova än pga tidsbrist.

    @Jimmy.
    Ska kolla det om jag inte får igång detta, har ju fått lite tips. Inte så lätt när man inte kan något om stereo/el men jag lär mig på vägen

  5. #5
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 263
    Medlem#
    6770
    Jag köpte också på BRL dubbeldin Kenwood stereo till og9-3 aero aut 2001 och upplevde samma "jag vet inte, prova, kanske, möjligen" attityd. Därför skickade jag efter rattstyrningskomponenter från connects2 och valde i deras lista. Sen var det inga större problem ansluta de sladdarna mer än att det var nån färg som var svår att identifiera uppe vid ratten. Men de flesta får nog inte problem med det. Funktionen nu med eftermarknadsstereo och rattstyrning fungerar precis som förut. Vi har inte bilen kvar men jag vet det fungerar fortfarande.

    Precis som du skriver är det ju inga paddlar på og9-3 och inga problem som hör ihop med det.

  6. #6
    Steg 1 daspunners avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    1 336
    Connects2 själva skriver iaf så här på sin hemsida om produkten som BRL säljer:

    "Saab Steering Wheel Control Interface. Excluding Vehicles With Automatic Transmission"

    Så BRL har kanske rätt men det finns andra än Connects2 som tillverkar sådana här produkter. Sen om de är jättelätta att få tag i till en nästan 20 år gammal bil låter jag vara osagt.


    SAAB 9-5 Kombi Aero MY07 Fusion blue

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2019
    Inlägg
    23
    Medlem#
    4743
    Hej igen. Ursäkta men jag har inte hunnit med detta än. Råkade köpa en Saab till som behöver lite kärlek. Så cabben får vänta lite (är ju inte vår än) jag återkommer hur/om jag lyckas

Liknande ämnen

  1. Rattstyrning i 9-5 06-07 vs 08-
    Av Indalsman i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2019-09-24, 08:48
  2. Rattstyrning i 9000, Pioneer.
    Av Epzzky i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 11:31
  3. EL-schema rattstyrning
    Av ShaddeN i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 00:11
  4. rattstyrning och ström
    Av ekan37 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 00:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •