Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Midnattsblå Og9-3 Aero Coupe Projekt [Uppdaterat 2020-03-07]

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    38
    Medlem#
    -

    Midnattsblå Og9-3 Aero Coupe Projekt [Uppdaterat 2020-03-07]

    Har tänkt göra en projekttråd här länge men får aldrig tummen ur röven, kan ju starta med de bilderna jag har tagit sedan inköp iallafall.

    Uppdateringar sker lite sporadiskt då jag väntar på kolvar ifrån svarvning och lite mer grejer innan motorn kan byggas ihop.
    Är självlärd saabskruvare, så de mesta jag gör som är på lite högre nivå än att bulta lös och bulta dit har jag aldrig provat förr, tips och råd uppmanas!


    Lite historia bakom bilen, försöker hålla mig kort.

    Min far ägde den lokala saab verkstaden i det lilla Jämtländska samhälle jag kommer ifrån, så har naturligt blivit fullständigt besatt. Har idag haft ca 25bilar vid 24års ålder, och enbart Saab såklart Då är självklart reservdelsbilar jag köpt för att skrota etc medräknat.

    Flyttade 60mil ner till Dalarna i Oktober 2018, och hade sen ~2015 hållit stenhård koll på varenda ställe man kan, efter min drömbil sedan 13års ålder. En unik og9-3 Aero Coupe med taklucka, vilket visade sig vara extremt svårt att hitta i bra skick. Av ren tur så fick jag ett pm av en bekant som länkade mig till bilen på facebook, högg direkt och betalade handpenning. En my00 Midnattsblå Coupe med lucka, importerad ifrån Spanien. Av vad jag har kunnat se så skall de vara den enda Midnattsblåa Coupen? Rätta mig gärna om jag har fel.

    Inte besiktigad på 2år, väldigt lite information om skick annat än de synliga lackskadorna (repad med nyckel på båda sidor), men skulle vara helt rostfri. Så jag bokade nattåget ifrån Borlänge ned till Skurup 3 dagar senare.
    Kom ner och bilen visade sig vara precis som beskrivet, några småfel som hängande innertak, problem med vandrande/instabilt laddtryck etc, men inte sett en såpass rostfri og9-3 på länge.

    Vi kom överens om ett bra pris, och jag satt mig i full galopp mot Ystad och besiktning så jag skulle ja mig hemöver. Visade sig när bilen hissades upp att förra ägaren hade underedesbehandlat hela bilen, monterat ett nytt 2.5" system och helt nya bromsar runt om. Vilket var mer än jag trodde, gick självklart igenom med blanka papper så hemöver gick det!
    ~80mil senare var jag hemma och klarat mig med enbart lite EVAP problem, och bygget börjades!

    OBS: I saknad av garageplats/tak över huvudet/bilen överlag så görs 99.9% av all min skruvning ute på min grusparkering, så de stora förändringarna kan enbart göras under semestern då jag kan hyra in mig i nån vecka i ett garage uppe i Jämtland. Allt byggande sker även under en rätt sträng budget då jag försöker hålla mitt sparande till hus/garage/lgh igång i samma tempo.




    Mål / Att göra


    Maskinellt
    T5/T7 maskin med 19t/875cc, förhoppningsvis ca 380-400hk
    Mappning hos Nordic
    Bygge/reparation av 3" halvsats, denna byggdes ihop på en timme med flusstråd och av ett 9-5+9000 system, så finns lite mer att önska.
    Eftermontering av TCS

    Utvändigt
    Omlackering
    Komplett Viggen optik.
    Renovering Fälgar

    Chassie
    Coilover bygge
    Poly bussningar i fram+bakvagn
    Styrväxelklämma
    Subframe och bakre fjäderbensstag

    Interiör
    (long term) Blå Viggen coupe inredning
    MY01-02 Aero Coupe inredning
    Ny instrumentbräda då denna spruckit
    Eftermontera OG9-5 MY06 MIU
    2din Android stereo samt lite stereo bygge.




    Började med att läsa av mjukvaran för att försöka lösa problemet med att den bara har GLT, fick hjälp av en medlem som bor i närheten. visade sig vara en hemmapulad Viggen mapp(???) Mätte slaglängden, och visst, visade sig vara en b23xx i den. Laddat i många olika versioner av olika original basfiler, men det bästa vi fick till är 0.8-0.4b ladd på e85 ( my06 9-5 biopower basfil), kan skilja allt därimellan från gaspådrag till nästa.

    Monterade my01-02 tryckröret med nya givaren, bytt turbo, magnetventil, monterat ALU ic, trycktestat trycksidan, monterat 3" helsystem,pluggat evap,komptestat,bytt tändstift och bytt alla vacuumslangar utan resultat. Då jag även inte har koll på om det är en b234 eller b235 som är monterat och tidigare ägare inte hade någon aning. Så gav jag upp med att leta laddtryck, och bestämde mig för att byta precis allt istället. Bör ju bli någon ordning på det då?

    Så nu är vardagsrummet fullt i sotningssats,19t,spridare,soppapump etc, medans blocket står i förrådet och skall monteras ihop.

    Nu skall det in lite bilder, klockan är lite väl mycket så lägger till resten imorgon!

    Första bilden jag fick på bilen!
    tfe2.jpg

    Hur jag fick den, och dagen efter jag kom hem
    TFE3.jpg

    Med burklackerad framstöt och sidokjolar som byggdes om till coupe på 10min. Såhär såg den ut hela sommaren 2019 iallafall!
    TFE.jpg

    Montering av ALU intercooler och montering av Cold air intake. Ihopbyggt av bl.a insugsslangar ifrån 9-5 och lite alu rör. Har skaffat en hel underedesplast, så verkar klara sig bra ifrån vatten, och IAT som sällan ligger mer än 10-20grader över utetemp blev resultat
    TFEic2.png

    Hämtning av min fabriksnya b204E uppe i Jämtland, som av en händelse vart ståendes utomhus hela vintern 2018 tyvärr. Som tur är satt topp etc på så klarat sig bra.
    motor.png

    Motorstativ inköpt, nu skall bara motorn lyftas upp. Klarade ju av 30m ifrån bilen och till förrådet, så 1meter uppåt ska väl gå?
    stativ.png

    Och där var blocket på plats, efter mycket om och men och några knak i ryggen! Nu ska jag bara försöka slipa bort korrisionen ifrån cylinderloppen tills kolvarna kommer tillbaka ifrån svarvning.
    uppeistativ.png

    Hittade av en slump drömfälgarna bara några mil bort, till ett extremt bra pris. Ace Aviator, kopior på Lorinser LM6! En fälg är sprucken, men ska lämnas in på riktning och svetsning. Staggered 19x8.5 och 19x9.5 ET30, bör gå att klämma dit med stretch!
    Blir förmodligen guldigt centrum och högglanspolera läppen.
    lorinser.png

    Tv hyllan är full! En jävla tur att man bor själv
    hylla.jpg

    9 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av wyyx den 2020-03-07 klockan 20:33.

  2. #2
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 625
    Kul projekt!

    blir det 2.0 eller 2.3? och vad kommer du köra för koppling som pallar med den effekten?

    taklucka är underbart! det är glas på dom där va?

    Saknar det i min og900 lite, glas och lucka på lut. Tur jag kan kompensera med ng9-3an

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    38
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg Visa inlägg
    Kul projekt!

    blir det 2.0 eller 2.3? och vad kommer du köra för koppling som pallar med den effekten?

    taklucka är underbart! det är glas på dom där va?

    Saknar det i min og900 lite, glas och lucka på lut. Tur jag kan kompensera med ng9-3an
    Tackar! Japp, är glaslucka, går ju inte vara utan
    Den fabriksnya motorn jag hade var en b204, så kände att de e lika bra att bygga på den istället för att jaga runt efter b234 kolvar/stakar/vev.

    Så blir en b204 med t7topp och t5 kammar. Balanskedjan får dock sitta kvar

    De flesta har rekommenderat att köra Stum 4/6puck, men ska beställa en fjädrad 6puck istället. Kommer använda bilen som brukis under sommarhalvåret, så värt mycket att ha fjädrad lamell!

    1 användare gillar detta inlägg



  4. #4
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 874
    Medlem#
    4458
    Kul projekt!

    1 användare gillar detta inlägg


    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av wyyx Visa inlägg
    Tackar! Japp, är glaslucka, går ju inte vara utan
    Den fabriksnya motorn jag hade var en b204, så kände att de e lika bra att bygga på den istället för att jaga runt efter b234 kolvar/stakar/vev.

    Så blir en b204 med t7topp och t5 kammar. Balanskedjan får dock sitta kvar

    De flesta har rekommenderat att köra Stum 4/6puck, men ska beställa en fjädrad 6puck istället. Kommer använda bilen som brukis under sommarhalvåret, så värt mycket att ha fjädrad lamell!
    Sachs 570nm+ ska funka bra och går att daily

    1 användare gillar detta inlägg



    Saab 9-5 Aero 2011 2.0T (A20NFT) - 220HK/350nm
    6 växlad Automat
    Projekttråd: Nico's Sista Saab

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    907
    Jäkla snygg färg och sen coupé kommer bli Nice det där

    1 användare gillar detta inlägg



  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    38
    Medlem#
    -
    En liten uppdatering, inte hänt så mycket med motorn eller bilen dock. Men hållit på lite med brukisen bl.a idag så slänger in det på en gång.

    Lyckades hitta en som sålde en Aero coupe med taklucka i delar, så vart inplanerat en 80mils roadtrip nästa helg. Så blir att hämta MY01-02 inredning, Coupe Aero Sidokjolar, takluckekassett (min är lite rostig, bra att ha extra) och innertak (mitt hänger). Lyckades även hitta en original stötfångare i rätt färg till min ng9-3 brukis i samma stad, gillar inte riktigt Realcar kolfiber stöten som satt på bilen och är otroligt dåligt lackerad.
    Kollade runt lite på blocket imorse, och swosh, så kom det ut ett Aero kjolpaket med Viggen vinge I RÄTT FÄRG!?! Kände att oddsen att jag hittar nylackerad Stötfångare fram/bak samt Viggen vinge i midnattsblå i rätt färg är extremt låga. Så blir en omväg på 28mil på hemvägen, vart som genast förlängd roadtrip med 40%. En jävla Tur man är Jämtlänning och gillar att köra bil.


    Så vart en tur på Delplocken idag innan de stängde, vart en del fynd!

    Kom in en ng9-3 Aero där för några dagar sen som jag haft koll på. Och 314mm bromsarna satt kvar! Så passade på att köpa när man ändå var där. (Är sålda nu då det blev inköp av viggen paket för x antal tusen mer än ja trodde)
    Foto 2020-02-22 15 31 14.jpg

    Köpte med mig stötfångaren ifrån bilen då ja behövde en som jag kan kasta direkt efter ja köpt den nya där nere, så ja slipper släpa med mig en extra hem bak i bilen.
    Foto 2020-02-22 15 38 12.jpg

    Lyckades även få med Aero läppen på köpet, 3 stora sprickor och några mm ifrån helt av på ett ställe. Men några timmars jobb så sparar jag in 1000kr på att köpa en till kombin.
    Foto 2020-02-22 16 06 46.jpg

    Köks/barstolarna fick agera slipbänk, glasfibrad och klar. (ursäkta röran i bakrunden, mitt i packning och slipning
    Foto 2020-02-22 23 12 26.jpg

    Började slipa ner innan ja insåg att klockan va 22:30, så sparar resten av slipningen och spacklingen tills imorgon så grannarna får sova lugnt istället.
    Foto 2020-02-22 23 12 18.jpg

    De va allt som jag hann/orkade idag, skall fixa klart Aero läppen imorgon, förhoppningsvis t.om hinna lackera den. Var förbi på biltema och köpte lite olika grovlekar av scotchbrite, så tänkte se om jag lyckas med lite wd40 slipa bort korrisionslinjerna ifrån cylinderloppen där kolvarna stått stilla.

    2 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av wyyx den 2020-02-26 klockan 01:01.

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 244
    Medlem#
    7499
    Slipa inomhus alltså, dedikerat!

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    38
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av amazinjoey Visa inlägg
    Sachs 570nm+ ska funka bra och går att daily
    Jo hört det jag med, men försöker hålla nere budgeten där det är möjligt och rimligt, och en fjädrad 6puck är 1/3av priset mot en sachs. Får prova med 6puck, är de hemskt så går de alltid byta efter sommaren

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Eindpeng Visa inlägg
    Slipa inomhus alltså, dedikerat!
    Haha ja, har man inga val så! Stormar ju utomhus så balkongen är ett no no.
    Lackerade förra sommarfälgarna i duschen

  10. #10
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 490
    Medlem#
    8689
    Coupé med lucka ligger varmt om hjärtat, så skall bli kul att följa detta

    Har du kollat på utsidan blocket om det är t7-block eller t5-block?

    Du skall inte skicka i en boroskopkamera genom tändstiftshålet för att se om det är t7 kolvar eller t5-kolvar?

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    38
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av zimm Visa inlägg
    Coupé med lucka ligger varmt om hjärtat, så skall bli kul att följa detta

    Har du kollat på utsidan blocket om det är t7-block eller t5-block?

    Du skall inte skicka i en boroskopkamera genom tändstiftshålet för att se om det är t7 kolvar eller t5-kolvar?
    Försökt med stålborste o slipa men verkar vara helt bortrostat. Syns säkert helt perfekt när man har motorn bredvid^^

    Försökt hitta någon som har boroskop men verkar trögt...

  12. #12
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 490
    Medlem#
    8689
    Det är jättelätt att se skillnad på blocket, utan att se siffrorna. ett t7 block har endast en frostplugg på framsidan motorn (eller en blockvärmare om man har en sådan)

    vattenpump på cylinder 1, inga frostpluggar på cylinder 2 och 3. frostplugg eller blockvärmare på 4

    Medan ett t5-block har tre frostpluggar fram på motorn (eller två och en blockvärmare om man har sådan)

    vattenpump på cylinder 1, frostpluggar på cylinder 2 och 3. frostplugg eller blockvärmare på 4

    brukar gå att se detta ganska enkelt

    4 användare gillar detta inlägg



  13. #13
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    38
    Medlem#
    -
    Mycken tack! Önskar jag sett det innan jag var till bilen i EM, får kika när jag åker dit igen nästa gång

    Behövs inte byggas om/flyttas över något för att få i en b204 i en og9-3 väl? Dvs bröstkåpa eller liknande, vevaxellägesgivaren skall passa rakt av vad ja förstår?
    Senast redigerat av wyyx den 2020-02-25 klockan 17:55. Anledning: Borttagen stor bildcitering

  14. #14
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    38
    Medlem#
    -
    Inte hänt mycket igen, men var äntligen förbi och tittade till bilen för första gången sen i oktober!
    Synd man inte hade tillräckligt bra kontakt med markägaren då han precis hade byggt klart en garageplats och fixat hyresgäst....
    Men lät som att vi skulle hjälpas åt att inreda ett av garagen han hade för släpvagnen för tillfället, så kunde jag få hyra av honom.
    Han hade även maskinhall med billyft/motorlyft jag fick låna bäst jag ville, så det har äntligen löst sig vart och hur jag skall få i nya blocket, turbo etc.


    Har köpt på mig rejält med Coupe med taklucka godis, kommer bild på allt när jag hämtar på lördag
    Köpte även på mig en fräsch kolfiberpanel och hellackerade backspeglar,aero paket och Viggen vinge, allt i midnattsblå


    Spacklade och grundade/våtslipade Aeroläppen till Ng9-3 brukisen, klar för att få rätt färg nu!
    Foto 2020-02-25 16 37 21.jpg

    Och var som sagt och hälsade på skönheten efter 5månaders ensamhet, var tvungen att provmontera fälgarna innan ja lägger för mycket tid/pengar på dem, samt ta kort på allt som skall säljas
    Ni som kommer klaga på att den stått ute, inte helt lätt att hitta vinterförvaring i sista minuten. Bilen vart även underredesbehandlad förra sommaren, och ställde den på en presenning. Blir väldigt brydd om något rostat^^
    Startade direkt ja vred på nyckeln, rök blått onödigt länge så det stärker min misstanke om att det är turbo #2 som även den varit kass.
    Foto 2020-02-25 14 52 18.jpg
    Foto 2020-02-25 14 53 24.jpg

    Provmontage av fälgar. 19x8.5 ET30 fram, 19x9.5 ET30 bak, Måste nog på ca 5-7mm spacer bak och ca 5mm fram för perfekt fitment. Men de sitter verkligen som en käftsmäll, glad att det t.om ser ännu bättre ut än jag tänkte mig
    Nu måste jag hitta någon som kan svetsa bara, sen blir det guldiga ekrar och högglanspolerad läpp, kommer bli ruggigt bra
    Foto 2020-02-25 15 11 19.jpg
    Foto 2020-02-25 15 11 25.jpg

    Nästa uppdatering kommer nog i helgen då¨jag får Viggen paketet under veckan och hämtar Coupé delarna jag köpt på lördag!
    Senast redigerat av Moderator den 2020-02-25 klockan 18:43. Anledning: §9.1 Försäljning och annonsering får inte förekomma i forumet. Som privatperson ska du använda Marknadsplatsen.

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 244
    Medlem#
    7499
    Goa fälgar!

    1 användare gillar detta inlägg



  16. #16
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    38
    Medlem#
    -
    Dags för en liten uppdatering då! Inhandlats en jäkla massa grejer för de mesta, även sålt inredningen ifrån bilen.

    Som jag nämnde så vart det en Roadtrip på 110mil/14h förra lördagen! Sålde min skinninredning på vägen ner, köpte en ny original framstöt i rätt färg till brukisen, och hämtade alla delar från Coupen som skrotats!
    Fick även tag på en Viggen vinge i midnattsblå, instrumentpanel i piano lack aktig färg(Ser original ut men lär vara gjort av någon antar jag) och hellackerade midnattsblåa backspeglar i Vänersborg. Hade blivit en omväg på 5h ca, men hade varit värt det. Men hade turen att han hade en bekant som skulle med lastbil till Falun, så fick upp grejerna billigt o snabbt. Tyvärr rymdes inte Aero paketet som var lackerat, så får se till att lacka mitt eget paket lite seriösare istället.

    Hade sådan extrem tur igår att när jag gjorde den dagliga kollen av Saab köp o sälj på facebook så hade det precis kommit ut två fjäderben med coilovers. Högg dem direkt så åker till Uppsala i helgen och hämtar dem, skönt att slippa bygga själv ^^

    Aero läppen till brukisen lackerad o klar, inte helt nöjd med slutresultatet då ja inte orkade spackla en omgång till. Men är ju till en schleten brukis, så ser ju bra ut från någon meter iallafall
    Foto 2020-02-26 19 01 20.jpg
    Provmontering av Viggen vingen, trodde det skulle vara samma bulthål som Aero, men var tydligen SE. Så får se till att fixa gummipluggar till gamla hålen och måste även ha nya insatsgängor till vingen, då det helt saknades..... Passade på att ta hem torkararmen så kan jag lackera den innan montering.
    Foto 2020-02-27 14 48 58 (1).jpg
    Foto 2020-02-27 14 49 03 (1).jpg

    Scn lastad o klar för hemfärd efter 6h nedresa och lastning. Bara lastning av förarstolen tog 1.5h, då motorerna var helt döda så tog säljaren och kapade ur hela golvplåten med handbroms och hela paketet Så fick låna vinkelharry och kapa fram så jag kunde kapa lös muttrarna. Ryms mycket om man vill!
    Foto 2020-02-29 17 00 51.jpg
    Vakthunden är självklart med så ingen snor bilen på pisspauserna!
    Foto 2020-02-29 17 01 00.jpg
    Lägger upp ett litet urval av alla grejer jag fick med mig hem.
    Komplett MY01-02 inredning, förarstolen fungerar dock inte elstyrningen på alls. Om någon har några tips vart man ska börja gräva så uppskattas det! Lädret är även slitet fast inga revor, tar gärna emot tips på något medel man kan smörja för att dölja de trista beigea nötta bitarna med.
    Foto 2020-03-01 13 25 00.jpg
    Tonade Sidorutor, skall byta ut mina så slipper man jävlas med toning Vad är det för lim som används? WIS gav inte mycket till hjälp.
    De mesta Coupe specifika grejerna i bilen hängde med också. Knappsats för Coupe med taklucka lär inte växa på träd direkt
    Foto 2020-03-01 13 13 18.jpg
    TCS/ABS klump, min bil har inte TCS från fabrik tyvärr, så är en av sakerna som måste eftermonteras innan mappningen....
    Foto 2020-03-01 13 09 54.jpg
    Aero Coupe sidokjolar, moddade mina från 5d på några minuter, så passformen är usel. Blir skönt att ha riktiga, äntligen!
    Foto 2020-03-01 13 10 52.jpg
    Såhär fullt blev förrådet..... Så blir ingen motorskruvning tills jag fått i inredningen i bilen igen, och skall tvätta golvmattan riktigt först. Ni ser även i bakrunden Innertak samt taklucka som ja fick med! Tänkte byta ut mitt hängande tak och lite smått rostiga lucka, men överväger nästan att klä om mitt i blå alcantara istället. Så avvaktar med bytet tillsvidare^^
    Foto 2020-03-01 13 31 19.jpg


    Det var nog allt ja hade för denhär gången. Skall till bilen ikväll och provmontera lite däck för att ha ett humm om däckbredd innan jag lackerar fälgarna. Ska även ta med stolarna och se om ja får elfunktionen att fungera. Väl mött!
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    6 användare gillar detta inlägg



  17. #17
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    38
    Medlem#
    -
    Ja nu har ja faktiskt skruvat lite i bilen! Va tvungen att städa ur förrådet så jag kom åt motorn, så fick bli att göra ett ryck o skruva lite idag.

    Lyckades som jag skrev i förra uppdateringen få tag på färdigbyggda fjäderben med coilovers. Och med min vanliga tur så hittade jag en som köper av mig mina original, så levererar dem på vägen till coilsen.

    Började dagen med att montera aero läppen på brukisen, ett jävla lyft dendär lilla biten gör!
    Foto 2020-03-07 14 21 34.jpg
    Innan jag kunde montera inredningen var ja tvungen att laga elmanövreringen på förarstolen. Visade sig vara brytaren som va kass, 40kr på delplocken senare så fungerade allt igen
    Monterade my01-02 inredningen, skall byta sittpåsar på båda och försöka renovera upp ryggpåsarna. Men behövde platsen så de fick åka i på en gång.
    Foto 2020-03-07 17 11 59.jpg
    Foto 2020-03-07 17 11 53.jpg
    Sådär, då var fjäderben urplockade på båda sidorna och vingen monterad permanent! Upptäckte tyvärr att en damask till yttre kulleden på ena sidan va kass. Självklart enda sidan jag har powerflex på också... Får se till att byta innan bes. Bromsoken skall även målas upp, har dock en extra uppsättning så de får va röda så länge. Osäker om ja vill ha dem Gul eller silver dock?
    Foto 2020-03-07 17 11 34.jpg

    Allt som jag hann med idag, får se om de hinns något imorn. Är halva dagen bara att hämta coilsen, hinner jag så skulle jag ha provmonterat 245däck på bakfälgen o se hur det ser ut.

Liknande ämnen

  1. Projekt saab 9-3 coupé
    Av Viktor burström i forum Projekt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-24, 16:40
  2. Projekt Vardagsbilen, 9-3 Coupe -99
    Av 93-2.0T i forum Projekt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-05-12, 22:04
  3. projekt: 9-3 aero coupé [Going B235R]
    Av NocaL i forum Projekt
    Svar: 334
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 23:45
  4. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 13:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •