Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 30

Ämne: Den skönaste kontorsstolen någonsin (bild)

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Vettet (Helsingborg)
    Inlägg
    2 121
    Medlem#
    6101

    Den skönaste kontorsstolen någonsin (bild)

    Jaha, då vart det klart. Grabben har en ny favoritstol. Vi brukar bråka om vem som ska sitta

    Målet med resan är just.....Resan
    9³SC M-08. Gamla bilen http://www.garaget.org/?car=17692

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 650
    Jag håller på med en likadan men vinröd...
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 529
    Fräna!
    Hur går ni till väga? Jag har en skrivbordsstol nu som är skevast i världen. Vore slappt om jag kunde använda botten"plattan" från den här till nåt sånt där
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 023
    När man gjort en kontorsstol av en bilstol upptäcker man oftast att den blir ganska obekväm utan hälstöd. Dessutom brukar man sakna dörrbågen/armstödet. När nyhetens behag lagt sig brukar den förbli tom.
    Kanske någon härdar i bara för att den är så fräck.
    Vi som jobbar med bilstolar sitter på Kinnarps...
    Fredrik J

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Vettet (Helsingborg)
    Inlägg
    2 121
    Medlem#
    6101
    Citat Ursprungligen postat av ErikR
    Fräna!
    Hur går ni till väga? Jag har en skrivbordsstol nu som är skevast i världen. Vore slappt om jag kunde använda botten"plattan" från den här till nåt sånt där
    Jag klippte till en 3mm plåt och borrade hål så att jag kunde använda befintliga fästen i skenorna. Sedan måttade jag ut hålen till foten, i mitt fall använde jag foten från en gammal kontorsstol. 3mm plåt visade sig dock vara lite "overkill". 2mm hade dog funkat fint.
    Målet med resan är just.....Resan
    9³SC M-08. Gamla bilen http://www.garaget.org/?car=17692

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Vettet (Helsingborg)
    Inlägg
    2 121
    Medlem#
    6101
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik J
    När man gjort en kontorsstol av en bilstol upptäcker man oftast att den blir ganska obekväm utan hälstöd. Dessutom brukar man sakna dörrbågen/armstödet. När nyhetens behag lagt sig brukar den förbli tom.
    Kanske någon härdar i bara för att den är så fräck.
    Vi som jobbar med bilstolar sitter på Kinnarps...
    Håller med om att stolen är skönast om man kan ha fotstöd, vilket jag har ordnat. Vidare krävs det nog ett datorbord där man kan dra ut tangentbord/mus så man nästan har den i magen.
    På så sätt kan jag sitt gött tillbakalutad med tangentbord och mus i "knäet".
    Det är den skönaste solen jag har haft än så länge, men det är nog bara för att jag kan sitta som jag gör.
    Sen är det ju faktiskt ganska"coolt" för oss Saabtokiga
    Målet med resan är just.....Resan
    9³SC M-08. Gamla bilen http://www.garaget.org/?car=17692

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 529
    Citat Ursprungligen postat av Tjonge
    Citat Ursprungligen postat av ErikR
    Fräna!
    Hur går ni till väga? Jag har en skrivbordsstol nu som är skevast i världen. Vore slappt om jag kunde använda botten"plattan" från den här till nåt sånt där
    Jag klippte till en 3mm plåt och borrade hål så att jag kunde använda befintliga fästen i skenorna. Sedan måttade jag ut hålen till foten, i mitt fall använde jag foten från en gammal kontorsstol. 3mm plåt visade sig dock vara lite "overkill". 2mm hade dog funkat fint.
    Måste kolla upp det här. Måste även lösa problemet med armstöd, en skrivbordsstol utan armstöd är som en dator utan internet - helt värdelös!
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Gråbo
    Inlägg
    39
    Har ett liknande bygge hemma som dock ser lite annorlunda ut. Stolen sitter lägre och hela stolen lutar bakåt så man nästan ligger ner. Dessutom kommer stolen från en Volvo Amazon. Fast den används ju inte som skrivbordsstol utan som tvspelsstol. Fattar ni hur mycket Nintendo 8-bit jag suttit och spelat i den.

    Här är den:
    Med Jesus i bilen är du aldrig ensam.

    Volvo 945 GL -94, Volkswagen Transporter Syncro -87

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903
    Sitter just nu i en stol från en 9000, oxblod skinn så klart Tjonge, tyg känns lite billigt.
    Men som tidigare nämnts i trådar som handlar om detta så är tyvärr inte dessa stolar så sköna att sitta en längre tid i med den benvinkel man får då man satt dom på ett vanligt kontorsstolschassi. Själv har jag experimenterat med olika distanser för att få en optimal lutning på sitsen & nu är jag ganska nöjd.

    Men lite fränt är det i alla fall.

    Edit:

    Citat Ursprungligen postat av Tjonge
    Jag klippte till en 3mm plåt och borrade hål så att jag kunde använda befintliga fästen i skenorna. Sedan måttade jag ut hålen till foten, i mitt fall använde jag foten från en gammal kontorsstol. 3mm plåt visade sig dock vara lite "overkill". 2mm hade dog funkat fint.
    Hm, jag har verkligen overkill; svetsade ihop ett fäste av 5x50 mm syrafast plattjärn så nu väger stolen säkert 30 kg.
    Men det är ju av misstagen man lär sig.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  11. #11
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 618
    Har gjort två likadana byggen, när jag plockade bort min gamla skinninredning till förmån för aeroinrednigen så tog jag framstolarna och satte dem på kontorsstolschassien. Så tog jag en stol till jobbet och har en hemma i arbetsrummet, så man känner sig alltid hemma!
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    V Götaland
    Inlägg
    232
    Ett baksäte på två "stols-chassin" hade ju varit opimal TV-soffa...

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    739
    det optimala är väl ändå 3st 9000 aero stolar ihopbyggt till något som liknar en soffa med batteri så elstyrningen funkar så alla i soffan kan ställa sin lutning! det vore respekt! typ att ha hemma i biorummet i källaren eller något likande!
    9000 CS 2,3T -93 200 hk SÅLD!
    #5935

  14. #14
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903
    Hm. har ju ett baksäte i skinn till en 9000 också som jag tänkt göra en hammock av vid tillfälle & till veckan har ju jag semester så...
    ( ..det blir alltså inte gjort då heller. )
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 529
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Hm. har ju ett baksäte i skinn till en 9000 också som jag tänkt göra en hammock av vid tillfälle & till veckan har ju jag semester så...
    ( ..det blir alltså inte gjort då heller. )
    Vänta tills den mörka vintern rullar över oss istället! När solen går ner klockan halv två på dagen så finns det inte så mycket roligt att göra utomhus...Om man inte har råd att ha en snöskoter.
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  16. #16
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903
    Citat Ursprungligen postat av ErikR
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Hm. har ju ett baksäte i skinn till en 9000 också som jag tänkt göra en hammock av vid tillfälle & till veckan har ju jag semester så...
    ( ..det blir alltså inte gjort då heller. )
    Vänta tills den mörka vintern rullar över oss istället! När solen går ner klockan halv två på dagen så finns det inte så mycket roligt att göra utomhus...Om man inte har råd att ha en snöskoter.
    Hm, har ju haft detta projekt igång sen hösten 2003 så...



    Helt OT: Ska ju besöka din (& min gamla) hemstad i morgon & lovar att tuta om jag ser en glad kille på en Columbus -40.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  17. #17
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 529
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av ErikR
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Hm. har ju ett baksäte i skinn till en 9000 också som jag tänkt göra en hammock av vid tillfälle & till veckan har ju jag semester så...
    ( ..det blir alltså inte gjort då heller. )
    Vänta tills den mörka vintern rullar över oss istället! När solen går ner klockan halv två på dagen så finns det inte så mycket roligt att göra utomhus...Om man inte har råd att ha en snöskoter.
    Hm, har ju haft detta projekt igång sen hösten 2003 så...



    Helt OT: Ska ju besöka din (& min gamla) hemstad i morgon & lovar att tuta om jag ser en glad kille på en Columbus -40.
    Gissar på Nolia? Jag ska också dit imorrn! Glöm inte paraplyt, det ska regna!
    Så här ser jag ut, fast nu är jag extrautrustad med glasögon. Det var tillval.
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  18. #18
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903
    Citat Ursprungligen postat av ErikR
    Gissar på Nolia? Jag ska också dit imorrn!
    Ha ha, felgissning! Jag visste inte ens om att det var Nolia nu men det ställer kanske till bekymmer för mig; har ju släpet med mig & skall försöka hitta parkering hos morsan som bor alldeles bredvid mässområdet.

    Citat Ursprungligen postat av ErikR
    Så här ser jag ut, fast nu är jag extrautrustad med glasögon. Det var tillval.
    Den bilden är ju tagen varken på Rådhusesplanaden eller i Döbelns park.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  19. #19
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 529
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av ErikR
    Gissar på Nolia? Jag ska också dit imorrn!
    Ha ha, felgissning! Jag visste inte ens om att det var Nolia nu men det ställer kanske till bekymmer för mig; har ju släpet med mig & skall försöka hitta parkering hos morsan som bor alldeles bredvid mässområdet.

    Citat Ursprungligen postat av ErikR
    Så här ser jag ut, fast nu är jag extrautrustad med glasögon. Det var tillval.
    Den bilden är ju tagen varken på Rådhusesplanaden eller i Döbelns park.
    Jag kan inte göra annat än att önska dig lycka till! Jag är glad över att jag ska cykla dit. Parkering finns inte ens i ordförådet när det är Nolia

    Nope, den är tagen i nån park i San Sebastian (Spanien). Nån gång ska jag tillbaka dit, men först ska jag bygga en egen skrivbordsstol.
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  20. #20
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2006
    Inlägg
    9
    Tjena!
    Kul med stolen, men är det någon som försökt sig på att göra en soffa av ett baksäte från en 9-3 eller 9-5? Det skulle kunna vara rätt fräckt.
    Med drickahållarna i armstödet och ett par öl så är TV kvällen klar!

Liknande ämnen

  1. Vad ska jag köpa för bil? Veligare än någonsin
    Av mps i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-21, 19:06
  2. Världens skönaste säng...
    Av Blodpudding i forum Tidsfördriv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-22, 03:21
  3. Bästa SAABen någonsin ...
    Av Thompa i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 10:23
  4. Yngste träffdeltagaren någonsin?
    Av Laspalmas i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 21:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •