Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 45 av 45

Ämne: Vibrationer NG9-3 TTiD

  1. #41
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2016
    Inlägg
    123
    Medlem#
    -
    Jag såg inget fel på mina momentstag (bussningar) heller men upplevde stor skillnad när jag bytade till nya - orginal.

    Har för mig att det finns en servicebulletin i WIS på att växelvajer inte är tillräckligt klammrad och ger oljud vid kall motor på tomgång.

    Det förklarar ju inte vibrationer vid högre varv. Är drivaxlarna bytade någon gång?

  2. #42
    Citat Ursprungligen postat av Andalf Visa inlägg
    Jag såg inget fel på mina momentstag (bussningar) heller men upplevde stor skillnad när jag bytade till nya - orginal.

    Har för mig att det finns en servicebulletin i WIS på att växelvajer inte är tillräckligt klammrad och ger oljud vid kall motor på tomgång.

    Det förklarar ju inte vibrationer vid högre varv. Är drivaxlarna bytade någon gång?
    Mina hade en del sprickor kring själva hylsan i bussningen där skruven går igenom.
    Jag börjar byta dessa får vi se.


    Jag känner inte till något om nån drivaxel ska vara bytt.
    Men de kostade en slant såg jag att byta dem...

  3. #43
    Grundladd Cyklistens avatar
    Reg.datum
    nov 2017
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    164
    Medlem#
    -
    Är möjligt att det är powerflexen som är orsaken till de sista vibrerationerna. Sedan kan du kolla bränslekorrektionen sen när du kört ett tag, har märkt att den kan vara lite efter. Hur som, ser siffrorna vettigare ut nu och känner du skillnad är det ju en förbättring.
    Senast redigerat av Cyklisten den 2020-02-22 klockan 21:40.

  4. #44
    Citat Ursprungligen postat av Cyklisten Visa inlägg
    Är möjligt att det är powerflexen som är orsaken till de sista vibrerationerna. Sedan kan du kolla bränslekorrektionen sen när du kört ett tag, har märkt att den kan vara lite efter. Hur som, ser siffrorna vettigare ut nu och känner du skillnad är det ju en förbättring.
    Exakt. Får se med de nya momentstagen. Utan powerflex vibrerade ju enbart vid kallstart lite grann.
    Flyttar över powerflexfästet till cabben som är manuell. Så inte hela världen.

    Återkommer när jag bytt ut motorfästena.

  5. #45
    Efter turen imorse in till jobbet så kan jag säga att spridaren var problemet.
    Bilen går hur mjukt och fint som helst nu trots powerflex i motorfästet.
    Hoppas denna tråd kan hjälpa någon annan framöver med liknande problem.

    5 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. Skillnader på TTiD 160Hk TTiD 130Hk 9-3NG 2010-2011
    Av Dawe87 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2019-07-25, 09:27
  2. Vibrationer OG9-5 -06
    Av mfor77 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2018-05-25, 18:47
  3. Vibrationer NG9-3 cab
    Av risig9000 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-07-03, 08:38
  4. Skillnad TTid 2008'a och TTid 2011 119 gram.
    Av gucpm i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-22, 03:07
  5. Vibrationer 9-3SS??
    Av Källén i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-14, 23:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •