Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Däcksval NG 9-3 17", budget/ekonomidäck?

  1. #21
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 192
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av Herr Thomas Visa inlägg
    Bara för att undvika missförstånd: Det är inget jingjonne-däck jag är ute efter utan snarare ett välkänt fabrikat i det lägre prisintervallet. Ett bra exempel är de Dunlop eller GoodYear-däck som det länkas till längre upp. De däcken har fått hyfsat resultat/omdöme i de däckstester jag har hittat.
    Jo, det var så jag uppfattade det. Köper man Goodyear, Michelin osv får man inte skräp. Även om de har olika prisklasser har deras goda rykte inte råd att sälja skräp.

    Så frågan kanske mera är var hittar man bra däck till bra pris? Däck är en säsongsvara, så kanske oxo: När skall man passa på?
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Jo, det var så jag uppfattade det. Köper man Goodyear, Michelin osv får man inte skräp. Även om de har olika prisklasser har deras goda rykte inte råd att sälja skräp.

    Så frågan kanske mera är var hittar man bra däck till bra pris? Däck är en säsongsvara, så kanske oxo: När skall man passa på?
    Däck365 brukar jag köra på Sommardäck köper jag oftast i mitten/början av sommaren(Maj-juni) då de är billigare med runt 200kr per däck.

    Saab 9-5 Aero 2011 2.0T (A20NFT) - 220HK/350nm
    6 växlad Automat
    Projekttråd: Nico's Sista Saab

  3. #23
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 856
    Medlem#
    4458
    Däck365 köper jag inte fler däck från. Köpte mina nuvarande Hacka7-däck därifrån eftersom dom har vettiga priser och det ligger typ en halvmil från där jag är uppväxt. Efter bara ett par månader fick jag pyspunka på ett däck. Det gick inte att laga eftersom det var ett knappnålsstort hål i skuldran på däcket där det inte går att plugga på ett bra sätt.

    Efter oändliga diskussioner i flera veckor så gav dom slutligen med sig och jag fick ett ersättningsdäck. Visst skulle det kunna varit sabotage, men inte särskilt troligt. Nu efter 5 år har jag bytt ut 3 av fyra däck efter att det blivit samma på dom andra. Men nu är det alldeles för sent att reklamera något. Första däcket som sagt efter ett par månader och sedan efter 3 och 4 år. Detta är egentligen inte skitdäck, men det kanske är en dålig batch. Eller ett parti dom kommit över billigt av någon anledning. Ingen aning. Men det känns inte som en slump med 3 av 4 däck och jag köper inte fler däck där.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

Liknande ämnen

  1. Invändig motortvätt modell "budget" vad tror panelen?
    Av Peterand i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2019-01-12, 01:19
  2. 9-3 goes budget racecar "Vinter pyssel"
    Av fabbe i forum Projekt
    Svar: 320
    Senaste inlägg: 2013-11-01, 18:37
  3. 19" budget däck
    Av DIFRobban i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2012-07-11, 21:57
  4. ng900 "viggen budget" f28 monterad 12/12
    Av turbo_joel i forum Projekt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 22:56
  5. Hur "bra" är budget däck?
    Av Pumba i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 12:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •