Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Finns det Saab mekare/pulare med hjärta i Skaraborg?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm/Portugal
    Inlägg
    18

    Finns det Saab mekare/pulare med hjärta i Skaraborg?

    Jag är en oteknisk Saab freak med 3 st 9-3, varav två utomlands och en på landet på Orust. Den senare är en av de sista 2014 9-3 Nevs. En av sönerna är helt ointresserad av bilar och Saab , trots många mil i baksätet genom åren, men när jag nu bor utomlands så tyckte han att han kunde låna min lilla pärla , 2014 9-3, när han skulle ta anställning som jägarsoldat vid K3 i Karlsborg.

    Så i panik köpte jag en 9-3 2003 som hade gått 22 t mil med "lite rost" obesett på Blocket. Det skall man ju inte göra...

    Grabben blev hyfsat glad och tog bilen men kuggades på bromsar i besiktningen. När han sent omsider rullar in på "fina rep firman" i Karlsborg så får han en disig prognos att dessutom stötdämparna fram är illa åtgångna. Man inser på 400 mils avstånd att fina firman inte har ett uns av Saab känsla och tar 600 kr/timme för oengagerat arbete.

    Så innan grabben kör sin fina blåa 9-3a till skroten, så tänkte jag höra om någon känner till om det finns någon "Hobby Saab pulare" i trakterna , i Skaraborg eller Älvsborg, som med lite kärlek kan ta sig an ett renoveringsobjekt. Rosten kan jag hjälpa honom med i sommar men ett fjäderpaket fram kostar 3,5 t pirat och det går väl an om någon mekar för 200 kr, men mekar med Saab kärlek och Saab känsla. Själen av Saab känns ju fortfarande när man åker igenom Trollhättan...

    Finns det någon i Skaraborg med detta handlag och tålamod? Ingen brådska men lite tak över huvudet under pulandet i vinter hade ju inte skadat.

    Tack på förhand.

    Per
    Senast redigerat av Moderator den 2020-01-20 klockan 14:58. Anledning: §8.1 Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till olika sorters brott.

Liknande ämnen

  1. Det värmer mitt SAAB-hjärta!
    Av Bosse99 i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-10-27, 20:17
  2. Söker mekare i Karlskronatrakten.
    Av mps i forum Region Syd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-07-24, 17:35
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-25, 19:25
  4. Veckoträffar i Skaraborg?
    Av Magnus Aero i forum Allmänt
    Svar: 244
    Senaste inlägg: 2005-06-15, 11:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •