Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Inga systemljud med en eftermarknadsstereo NG9-3 -05

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2016
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    21

    Inga systemljud med en eftermarknadsstereo NG9-3 -05

    Hej! Jag har precis skaffat mig en saab 9-3 aero 2005 och var en eftermarknads stereo insatt. Jag har inget emot att ha en annan stereo men det jobbiga är att inga systemljud fungerar då jag antar att de går genom original stereon som är helt urkopplad. Man kan leva utan blinkersljud o.s.v men backsensorn är helt oanvändbar då den inte kan skicka ut ljud till högtalarna. Sen har han som installerade radion kopplat ur bashögtalarna i framdörrarna, antar att han hade en baslåda i bak istället.

    Jag har praktiskt taget ingen erfarenhet av just dessa stereos så innan jag ger mig på att försöka fixa det så undrar jag om det skulle gå att dra in systemljudet till den nya stereon eller om man ska/kan fixa tillbaka original stereon? Och är det kanske lättare att sätta in en egen bas istället för att försöka få igång de original bashögtalarna? Detta kan såklart vara svårt att säga utan att vet hur det är draget (var en ägare före den jag köpte den av så kan inte fråga direkt) men tänkte att det inte skadade att fråga.

    All hjälp uppskattas!
    Mvh Robin

  2. #2
    Man kan söka och läsa FAQ

    Serverar ett tips från FAQ
    Citat Ursprungligen postat av Vfr Visa inlägg
    Det går inte. Vill man absolut ha en eftermarknadsstereo i en 9-3:a med fiberbuss, så måste man sätta in den som en extra stereo och koppla in alla sido högtalarna fram och bak till den istället. Mitthögtalaren fram måste vara kvar till originalstereon annars tappar man allt systemljud i bilen, t.ex blinkersljud mm.

    Någon tror jag hade slängt ut original CD-spelaren och satt en 1-DIN standardbilstereo där. Det är inget jag någonsin skulle göra med dessa bilar. Det stereosystemet är inte gjort för att byta ut och det blir absolut inte snyggt. Har man SS300-systemet med båda slutstegen så är det bästa att byta till bättre högtalare om man vill ha bättre ljud.

Liknande ämnen

  1. Eftermarknadsstereo i OG9-5
    Av Semb i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2024-03-25, 12:33
  2. Eftermarknadsstereo i OG9-3
    Av Natas i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2018-06-14, 17:19
  3. Eftermarknadsstereo NG9-3 > -07
    Av Jimpa_31 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-02-02, 23:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •