Hej
Har precis gått från 9-5 2,3t 2001 till en 9-5 2,3t 2008 biopower automat med 17k mil på mätaren, kör på 95 soppa nu, verkar vara en väl omhändertagen bil med full servicebok. Bilen går bra men den har inte det där klippet tidigare bil hade, turbomätaren går upp till rött men det känns som det saknas något. Jag har googlat och googlat och börjat åtgärda en del saker, jag har bytt alla 4mm vacuumslangar vid spjällets/magnetvintil/träd/dump, har provisoriskt limmat ihop backventilen till bromsservon (ny kommer nästa vecka) den vita backventilen bakom ventilkåpan som går in i spjällhuset var av och är nu provisoriskt lagad, (ny beställd) när denna var isär provade jag blåsa i den och åt ena håller är den helt öppen, åt andra gick det att pressa igenom luft, hur täta ska dessa vara, 100%? Jag lever efter devisen att utföra en sak i taget för att få fram felet så ovanstående ska fixas så fort delarna kommer. MEN jag kan inte låta bli att tänka på nästa steg efter att läst en massa matnyttigt om evap och blå backventiler, har faktiskt läst en hel del så jag är lite osäker nu