Dock sa du ju att det var lika med både sommar- och vinterdäck. Chansen att 2 däck skulle ha separerat känns ju ändå som rätt så liten, det är ju inte något som är jättevanligt (i min uppfattning).
Dock sa du ju att det var lika med både sommar- och vinterdäck. Chansen att 2 däck skulle ha separerat känns ju ändå som rätt så liten, det är ju inte något som är jättevanligt (i min uppfattning).
Hade samma problem på min nuvarande bil. Vid kontroll visade det sig att skivorna fram var skeva
OCH att oken hade fastnat då glidbultarna rostat. Det blev byte runt om...
Bilen är 10 år gammal och skivor är en förbrukningsvara så det var väl OK då...
fd. STCS 262
99GL, 900EMS, 2 x 900 T8, 2 x 9000 T16, NG 900T, 9-5 2.3t, 9-5 Aero, 9-5 3.0 V6 + diverse annat.
Hej! En uppdatering efter helgen. Provat nya däck men samma problem. Alla skivor bytta. Inser nu att det finns vibrationer i bilen vid gaspådrag vid olika hastigheter. Återstår drivaxel. Är det någon sida som är mer frekventerad att gå sönder? Hur kollar jag om det är drivaxeln som är problemet och på vilket sätt?
Kolla drivknutarna om någon damask är paj/kladdig av fett, vanligast är att dom yttre pajar. Det kan bli det fenomenet vid gaspådrag om en knut är dålig. Prova även och kör med fullt rattutslag åt båda håll då brukar det smälla om någon knut är dålig.
9-3 SC Vector TX Hirsch Biopower -08 "Mackanized"
Hej!
Tänkte jag skulle återkomma med vad som var felet.. Bytte drivaxlarna frå hö till vänster och tvärtom och då försvann vibrationerna.