Resultat 1 till 20 av 179

Ämne: SAAB 9-3 Aero Coupé -02

Trådad visning

  1. #11
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 996
    Medlem#
    5849
    Dags att koppla in bromskretsarna, lägg fram alla grejer, ordning och reda, rätt pinal i rätt ordning.
    Hade helgarderat med både clips och fjäderklämma för infästning mellan bromsrör och slang. Jag tycker alltid att det är svårt att "para ihop" bromsdetaljer mellan olika modeller som passar -men ändå inte...

    IMG_3473.jpg

    Det föll mig mest i smaken med clipset, då det gick att använda originaldelen för extra fixering av ABS-kabeln.
    Jag vände den dock upp-och-ned p.g.a bromsslangens utförande då det är lite "universalgrejer" från Hydroscand, som inte visade sig vara helt kompatibelt.

    IMG_3482.jpg

    Att övergången mellan röret och slangen ihop med fästet i karossen inte blev 100% gör mig inte så mycket, men jag fann en annan sak lite oroväckande som jag inte hade tänkt på innan.
    Banjoskruven, med de tillhörande kopparbrickorna som jag skaffat trivs inte helt tillsammans...

    IMG_3476.jpg IMG_3480.jpg

    Det känns inte helt OK att det blir grov offset på "ingångshålet" på banjoskruven och centrum på hylsans hus på bromsslangen samt att det blir lite väl kort gänggång på banjoskruven kvar med denna kombination...
    Jag lät bli att lufta samt känna på pedalen då jag inte känner mig safe med detta.
    Jag kunde dra banjoskruven mot bromsoket ordentligt hårt, så det kanske inte är någon fara, men detta kommer ju bli varmt -> kallt -> varmt....

    Någon som har input, tankar eller erfarenhet kring detta...?

    För övrigt är styrarmar och krängarstag med Powerflex "race"-bussnigar på plats, så man skulle kunna säga "Job done", men, bromsslangarna.... nja.

    Köpte värmeskyddsstrumpa på Biltema för ABS-sensorkabeln, denna skall väl trasslas dit vid tillfälle.

    700-fjädrar är beställt till bakvagnen också, men om de blir anpassade och monterade innan provkörning med denna setup återstår att se..

    Mvh

    1 användare gillar detta inlägg


    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

Liknande ämnen

  1. Kex's Saab 9-3 Aero Coupe
    Av kex i forum Projekt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-09-04, 01:13
  2. [Steg X] - Saab 9-3 Aero Coupé -
    Av ShiBBan i forum Projekt
    Svar: 2264
    Senaste inlägg: 2014-03-24, 23:41
  3. Saab 9-3 Aero Coupé - Såld.
    Av xpca i forum Projekt
    Svar: 114
    Senaste inlägg: 2011-07-09, 13:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •