Dags att koppla in bromskretsarna, lägg fram alla grejer, ordning och reda, rätt pinal i rätt ordning.
Hade helgarderat med både clips och fjäderklämma för infästning mellan bromsrör och slang. Jag tycker alltid att det är svårt att "para ihop" bromsdetaljer mellan olika modeller som passar -men ändå inte...
IMG_3473.jpg
Det föll mig mest i smaken med clipset, då det gick att använda originaldelen för extra fixering av ABS-kabeln.
Jag vände den dock upp-och-ned p.g.a bromsslangens utförande då det är lite "universalgrejer" från Hydroscand, som inte visade sig vara helt kompatibelt.
IMG_3482.jpg
Att övergången mellan röret och slangen ihop med fästet i karossen inte blev 100% gör mig inte så mycket, men jag fann en annan sak lite oroväckande som jag inte hade tänkt på innan.
Banjoskruven, med de tillhörande kopparbrickorna som jag skaffat trivs inte helt tillsammans...
IMG_3476.jpg IMG_3480.jpg
Det känns inte helt OK att det blir grov offset på "ingångshålet" på banjoskruven och centrum på hylsans hus på bromsslangen samt att det blir lite väl kort gänggång på banjoskruven kvar med denna kombination...
Jag lät bli att lufta samt känna på pedalen då jag inte känner mig safe med detta.
Jag kunde dra banjoskruven mot bromsoket ordentligt hårt, så det kanske inte är någon fara, men detta kommer ju bli varmt -> kallt -> varmt....
Någon som har input, tankar eller erfarenhet kring detta...?
För övrigt är styrarmar och krängarstag med Powerflex "race"-bussnigar på plats, så man skulle kunna säga "Job done", men, bromsslangarna.... nja.
Köpte värmeskyddsstrumpa på Biltema för ABS-sensorkabeln, denna skall väl trasslas dit vid tillfälle.
700-fjädrar är beställt till bakvagnen också, men om de blir anpassade och monterade innan provkörning med denna setup återstår att se..
Mvh