Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Nu har jag varit och köpt på mig en ny bil igen...

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    884

    Nu har jag varit och köpt på mig en ny bil igen...

    ... denna gång en mercedes! I en annan tråd så gnäller jag över att jag inte vet vilken saab jag ska göra mig av med så går jag och köper ytterligare en bil, motsägelsefullt

    Tycker dock den är fräck som tusan. Barnen håller med. Eldriven, ska fungera bara jag får tummen ur och fixar ett bilbatteri till den. Först och främst få den till att fungera sen kanske det blir till att snygga till den!


    Någon som vet mer om dessa barnbilar? Tror det är en Mercedes 500SL? (ingen "jollyrooms" skit i alla fall...)
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    3 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 Vector 175hk/200hk 2008

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 470
    Medlem#
    11937
    Dags för projekttråd?

    1 användare gillar detta inlägg



  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    2 246
    Sen blir det väl lite trim också.....

    1 användare gillar detta inlägg



  4. #4
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Snyggt.
    Bra med lite paus i säljtänkandet. Jag antar att när batteriet är fixat blir nästa steg Turbo-konvertering.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  5. #5
    Helt original Ukys avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Onsala
    Inlägg
    716
    Bilen skall nog föreställa en R124 (350 eller 500 SL)

    Jag vann en Porsche på en elektronikutställning ("Lägg visitkortet i skålen här och delta i vår tävling")
    Det var en liten en-sitsig eldriven sak lik den gamla 356'an som passande systerdottern perfekt.
    Tänkte att jag skulle få in henne på "den rätta" banan, dvs något med teknik
    och fortsatte med julklappar typ "Byggare Bob", rutade kollegieblock och böcker om rymden
    men tyvärr räckte det inte ända fram. Nu 15 år senare läser hon på en konstskola i Stockholm...
    fd. STCS 262

    99GL, 900EMS, 2 x 900 T8, 2 x 9000 T16, NG 900T, 9-5 2.3t, 9-5 Aero, 9-5 3.0 V6 + diverse annat.

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    884
    Nej ibland spelar det ingen roll hur mycket man försöker med att styra in barnen i något intresse. Jag har fisket som jag gärna vill ha barnen intresserade av också men jag vettetusan hur det går där.

    På tal om det. Jag tänkte köpa ett 12V batteri till den här lilla elbilen. Min första tanke var att köpa ett biltema 80AH AGM batteri. Detta för att sedan ha till en eventuell elmotor till båten också senare (jag har bensinmotor också på båten men saknar tystnaden när man är i vikar etc, och vid trolling). 80AH borde räcka för mina kortare fisketurer då jag även har bensinmotor.

    Men började tänka efter... ett 80AH batteri väger 20kg. Känns lite surt att slänga i 20kg i den stackars vita mercedesen och där behöver jag nog inte 80AH heller.

    Så jag har börjat tänka att jag kanske ska börja med att köpa ett lite mindre batteri, 40Ah? och sedan komplettera med ytterligare ett 40ah när jag väl köper in båtelmotorn.

    Någon som har tips på 40Ah timmars 12V batteri som klarar djupurladdningar bra? Biltema har enbart AGM batterier som är på minst 70Ah.

    Eller kan man tro att biltemas "underhållsfria" batterier borde räcka för ändamålet?

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    2 246
    Mercan behöver en liten släpkärra för batteriet låter det som
    Finns det säkerhetsbälten ? Kanske behövs också.

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    884
    Hehe man poppar bara bagageluckan så finns det en hylla för bilbatteriet där.

    Säkerhetsbälte finns ej. Men skulle väl tippa på att bilen rullar i gåfart så tror inte det behövs.

    Nu i mellandagarna så blir det att försöka få igång den.

    Fick senast igår ett mess från frun

    ”det här skräpet får du slänga på tippen. Tar upp all plats i garaget” med en bild på vita bilen.

    Så bilen måste fås igång för att visa hur glada barnen kommer bli hehe.




    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Saab 9-3 Vector 175hk/200hk 2008

  9. #9
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 988
    Medlem#
    3471
    Citat Ursprungligen postat av manganish Visa inlägg
    ”det här skräpet får du slänga på tippen. Tar upp all plats i garaget” med en bild på vita bilen.

    Så bilen måste fås igång för att visa hur glada barnen kommer bli hehe.
    App app kvinnlig psykologi det där, akta så du inte faller i fällan. Hon testar dig på bilen nu. Självfallet sätter du fart o fixar igång bilen. Då är det kört på riktigt!

    Då kommer hon använda samma metoder framöver på sådant som stopp i vasken, överfyllda hängrännor, ”slitna soffan ” enligt frun osv

    Passa dig.

    3 användare gillar detta inlägg


    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    884
    Du har nog rätt. Bäst att göra det i smyg och inte på order.




    Skickat från min iPad med Tapatalk
    Saab 9-3 Vector 175hk/200hk 2008

Liknande ämnen

  1. Köpt bil som tidigare varit hos Kronofogden
    Av Jäder i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2014-08-24, 19:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •