Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Oljud parkeringsvärmare D5WS NG9-3 TTiD

Oljud parkeringsvärmare D5WS NG9-3 TTiD

Hej.
    Var in och sökte runt här inne om värmaren D5WS men hittade inget som rör mitt problem riktigt.

Värmaren funkar som den ska men den har ett missljud från fläkten som jag helst vill få bort. Dåligt lager kanske, och då är min fråga till er som plockat isär denna tingest förut om det går att byta lager på fläkten?

Hittade nämligen denna sida på ebay som verkar sälja lager och kol, det står att det är till D5WS men vill gärna ha ”bekräftat” att det går att byta.

https://www.ebay.co.uk/itm/Eberspach...-/123006579472

Fläkten finns ju att köpa på SAAB men man tar ju hellre ett lagerbyte till en tiondels kostnad om det är möjligt.

Tanken är väl att även passa på att byta strumpa och glödstift (om nödvändigt) när man ändå håller på, servicekit har jag hittat med strumpa men var hittar jag rätt glödstift?

Juste, verktyget för att lossa bränslekopplingen, var får man tag på det? Har inte lyckats hitta något.

Tack på förhand.

Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Medlem#
    6973
    Vilken bränslekoppling? Det är bara en liten slang med en klämma på. Behövs normalt inga specialverktyg för att demontera denna.
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

Kikade i WIS om demontering av bränslevärmaren, där stod det att ett specialverktyg behövs. Men jag läste inte så noga, dom kanske lossade uppe vid motorn eller liknande?

Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Medlem#
    1941
    Det är en speciell koppling som skall klämmas till bränslevärmarens bränsleslangskoppling. Fanns tidigare en tång hos Biltema, men har utgått ur sortimentet.

Ok, men kan man få bort den utan någon speciell tång eller finns det någon liknande den biltema hade att köpa alternativt modifiera egen tång?
    Vad är det för koppling?
    Känns dumt att börja meka innan man har grejer som funkar (verktyg)

Liknande ämnen

1. Dieselvärmare D5WS
    Av PerSj i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2019-10-30, 17:48
  2. Eberspächer D5WS och Tech2
    Av iip i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2018-12-09, 22:52
  3. 9-3 TTiD Begränsad prestanda & oljud vid gas
    Av Smotan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5