Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Barnstolar ng9-3

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    884

    Barnstolar ng9-3

    Kommer f o m nästa år använda ng 9-3 SC som andrabil. Det kommer finnas 3 barn i familen. 1 babyskydd och två framåtvända. Vi kommer aldrig behöva åka hela familjen i denna bilen, alltså "bara" 3 barn + förare är det som bilen kommer användas för.

    Det är en -08:a så finns ingen avstängningar av krockkudden fram. Jag drar mig för att koppla ur airbagen på grund av att jag främst vill ha barnen bak och att det är en kostnad att koppla ur airbagen.

    Så... GÅR det att pussla ihop 2 framåtvända + babyskydd (med BAS, EJ isofix för dom sitter så jävla dumt till i ng 9-3). Jag tänker främst om det går att få in en framåtvänd barnstol mitten bak? För Babyskyddsbas går INTE mitten bak då stödbenet oftast är för långt? Eller finns det babyskydd som funkar mitten bak (med bas)?

    När vi senare går över till en bakåtvänd stol och två framåtvända så kommer det gå då den bakåtvända passar fint i mitten bak och dom framåtvända får plats på varsin sida. Dock kommer jag ihåg att det var ett pyssel att få in barnet mitten bak (ej ergonomiskt om man säger så).

    Eller ska man bara ge upp direkt och utgå ifrån att airbagen ska kopplas ur? Det blir ju betydligt smidigare. Det blir enklare att sätta in barnen från varsin dörr.

    Jag gillar inte tanken med ett barn i framstolen men är det oundvikligt i detta fallet?

    Om man nu ska koppla ur airbagen... vart vänder man sig i göteborgsområdet och vad kan man räkna för kostnad?
    Saab 9-3 Vector 175hk/200hk 2008

  2. #2
    Mechanum partille gör det, tror det låg på 1250 eller 2250


    Finns någon saab verkstad i munkebäck, tror de är marginalt billigare

    Saab 9-5 Aero 2011 2.0T (A20NFT) - 220HK/350nm
    6 växlad Automat
    Projekttråd: Nico's Sista Saab

Liknande ämnen

  1. Barnstolar, f-bannade elände
    Av Flurken i forum Allmänt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2016-09-01, 18:47
  2. Placering av barnstolar
    Av manganish i forum Allmänt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2015-10-16, 18:59
  3. Barnvagnar och barnstolar
    Av d_st02 i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-06-10, 18:51
  4. 2 barnstolar bak i 9-3 SC?
    Av Wicked i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 13:25
  5. Funkar det med 3 barnstolar i 9-5?
    Av Andreas_K i forum Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 20:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •