Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Teknisk ordlista om bildelar och service finnes här

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2019
    Inlägg
    12
    Medlem#
    12800

    Teknisk ordlista om bildelar och service finnes här

    Hallå aspirerande bilmekare,

    Haynes (som säljer de berömda gör-det-själv-service- och reparationshandböckerna) har en bilrelaterad teknisk ordlista som gratis PDF-nedladdning på sin egen hemsida. Ordlistan går åt båda hållen, Eng-Sv och Sv-Eng. Ordlistan finns på ytterligare 18 språk.

    http://www.haynes.se/tekniska-ordlistor.htm

    Perfekta hjälpmedlet när man har lärt sig något på engelska på Internet och vill veta vad det heter på svenska, eller om man vet vad det heter på svenska och vill söka efter det på engelska på Internet. Eller om man bara vill "kalenderbita" sig in och lära sig alla termer utantill på båda språken. Kanske något för FAQ:en? Språkligt sett lutar den engelska som används i listan åt det brittiska hållet (Exempel: bensin översätts till petrol, ej till gas eller gasoline)

    Jag vet ej om detta är den bästa ordlistan som finns inom ämnet bilar, men den är god nog. Dessutom är den gratis. Jag har haft nytta av den. Jag kunde inte lokalisera någon befintlig allmän bildels-ordlista när jag skummade igenom trådrubrikerna här på forumet.
    Senast redigerat av Jätt i Spett den 2019-11-03 klockan 12:15. Anledning: ...

  2. #2
    Länkat till inlägget från FAQ: Förkortningar och Beteckningar

    1 användare gillar detta inlägg

    JSN


Liknande ämnen

  1. Serviceschema finnes här
    Av cactuz i forum FAQ
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2023-04-28, 07:47
  2. Teknisk Service Bulletin 101-2622 "Årligt Underhåll" för Saab 9-3 (9400) M98-03
    Av P3RFORMANC3 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-01-23, 13:57
  3. Serviceschema finnes här
    Av cactuz i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2016-09-11, 22:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •