Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Bilkapell Carwise

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2017
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    408
    Medlem#
    -

    Bilkapell Carwise

    Hej, går lite i tankarna att skaffa ett bilkapell till 9-5an. Tittar på Carwise bilkapell från mekonomen. 9-5an är en sedan 01. finns i 508cm längd och även 530cm. Är det någon som har provat dessa kapell och är 508cm för tight så man ska gå på den större storleken.

    Synpunkter för och emot kapell, fungerar det med snö ovanpå osv?

    Med vänlig hälsning fskum

  2. #2
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Tätt kapell släpper inte in fukt. Men det släpper inte ut den heller, med mögelrisk. Man skall väl kanske ha typ GoreTex?
    Men det finns nog både för och nackdelar. Det beror väl till stor del på omgivningen/miljön om det är bra eller dåligt.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  3. #3
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Hittat ”rektabellen” på produktsidan för bilkapellet och där står det att kapellet till 9-5 ska ha storlek XL. Antar att de avser en og9-5 sedan efter kollat på storlekarna på Volvo s80 och V70.

    https://www.mekonomen.se/bil/tillbeh...-cm-pa287310sv
    http://mekocat.mekonomen.com/Images/...0bilkapell.pdf

    Jag har inte letat jättemycket, men hittills har jag inte hittat vad XL innebär i centimeter. Mitt tips är att kontakta Mekonomen och höra om de vet detta om ingen här har koll på detta.

    Beskrivningen ”vattenavvisande, andas även fast det är blött/snötäckt” låter bra, men förhoppningsvis finns det någon här på forumet som provat just detta bilkapell och kan säga om det fungerar bra eller ej. (Har själv bara erfarenheter av bilkapell av typen ”bilpyjamas” avsedd att främst användas som ett dammskydd inomhus.)
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

Liknande ämnen

  1. Jag trodde bilkapell skulle SKYDDA bilen?!?
    Av Mr Dezent i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-12-19, 01:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •