Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Är "Textilmattsats Premium" något och komma med?

  1. #1
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 180
    Medlem#
    ja

    Är "Textilmattsats Premium" något och komma med?

    Alltså om man jämför med vanliga originalmattor eller div eftermarknadsvarianter (finns nåt bra?) så undrar jag om "Textilmattsats Premium" är något och komma med?



    https://webshop.saabparts.com/9-3-ge...s-premium-3795
    https://webshop.saabparts.com/9-3-ge...ts-premium-760
    https://webshop.saabparts.com/9-3-ge...ts-premium-769
    Dvs är det överhuvudtaget bättre och är det egentligen värt pengarna?
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 936
    Det är nog bara premium på det viset att det är nivån över standard gummimattor. Det speglar nog inte en osedvanligt hög kvalitet. Gjorda i kashmir ull eller nåt sånt.......I övrigt så är de väl antagligen roligare än nå eftermarknad. Det sitter ju ändå rätt fästen och det står saab på dem. Det får man ju såklart värdera också......:-)

  3. #3
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 970
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    ....eller div eftermarknadsvarianter (finns nåt bra?)...?
    Jag har beställt mattor (till en icke-Saab) från http://www.autostyle.co.uk/ i två av deras matt-kvalitéer, Premier och Diplomat. (De har även dyrare får och lammullsmattor.) Valde Premier till kupén och Diplomat ditt bagagegolvet.

    Var ett tag sedan jag kände på mina original Saab-golvmattor, men dessa skulle jag gissa är något mellanting mellan Premier och Diplomat. Om så önskas kan jag plocka fram alla tre mattor och se om jag kan ta en närbild på dom. Mattorna du länkar till, dvs "TEXTILMATTSATS PREMIUM" ser på bild ut att vara tunnare/hårdare/strävare än Saab original tycker jag. Liknar mest Autostyles Diplomat skulle jag tro.

    Ber om ursäkt för en massa "gissar", "tycker" och "tror", men det här med att tydligt utläsa textilkvalitéer på bild är nog inte riktigt min grej.

    Om du beställer från Autostyle så tänk på att beställa mattor till en bil med ratten på rätt sida. I ditt fall gissar jag (igen) att "9/3 CONVERTIBLE (LHD) 2008-2011" är rätt. Dubbelkolla för säkerhets skull.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  4. #4
    Grundladd canard1971s avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    160
    Jag köpte Premium-mattor till min Opel Zafira. Ser ut att vara motsvarande Saab-mattor du tittar på. Förmodligen samma kvalitet, men med Saab-logo. Det är svårt att göra en jämförelse med andra textilmattor (jag hade gummimattor förut), men jag är nöjd med mattorna. De är rejäla och ligger stabilt på golvet.
    Saab 900 2.0T SE Cab Mellow Yellow (1997)
    Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Sport Panorama (2012)

  5. #5
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 180
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av StefanM Visa inlägg
    Det är nog bara premium på det viset att det är nivån över standard gummimattor. Det speglar nog inte en osedvanligt hög kvalitet
    Inte omöjligt... Fast det finns ju de vanliga textilmattorna oxo. Tänkte att man skulle få något mer extra än den tjusiga loggan...
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  6. #6
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 180
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av mioh Visa inlägg
    Jag har beställt mattor (till en icke-Saab) från http://www.autostyle.co.uk/ i två av deras matt-kvalitéer, Premier och Diplomat. (De har även dyrare får och lammullsmattor.) Valde Premier till kupén och Diplomat ditt bagagegolvet.
    Aha AM alltså, diplomat passar knappast i bagaget på en Wauxhall/Opel/Saab, eller hur.
    Citat Ursprungligen postat av mioh Visa inlägg
    Om du beställer från Autostyle så tänk på att beställa mattor till en bil med ratten på rätt sida. I ditt fall gissar jag (igen) att "9/3 CONVERTIBLE (LHD) 2008-2011" är rätt. Dubbelkolla för säkerhets skull.
    Antagligen, ja! Fast jag vill ju ha till en -04:a. Tyvärr blir det så komplicerat när det finns alla dessa val i kvalitet och färg, samt dessutom logga i egen valfri design! Har de rätt fästen?
    Bilen hinner väl bli såld/skrot innan man bestämt sig. Sidan funkar inte för mig. Antar att vi får vänta på att deras flash-baserade site har kommit ikapp verkligheten.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  7. #7
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 970
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Aha AM alltså, diplomat passar knappast i bagaget på en Wauxhall/Opel/Saab, eller hur.
    Jepp, AM. Levererades utan lösa mattor på golven och jag ville inte slita på bilmattan i onödan. Efter lite bildgooglande hittade jag Autostyle och många Audi- och BMW-ägare med flera som var nöjde med både mattkvalité och logga. Valde Diplomat-kvalitén till bagagegolvet då det kändes som ett bättre val att lasta grejer på. Att det var halva priset mot "premier" spelade också in då en bagagerumsmatta på ca 90x40 cm kostade lika mycket som alla mattor i kupén. De har bagagerumsmatta till 9-3SC i sin lista. Då får man betydligt fler kvadratcentimeter med matta till samma pris som min lilla. Dock så föredrar jag original gummimatta och på denna en mörkgrå "konstgräsmatta" från rusta i bagaget på min 9-3SC.


    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Antagligen, ja! Fast jag vill ju ha till en -04:a. Tyvärr blir det så komplicerat när det finns alla dessa val i kvalitet och färg, samt dessutom logga i egen valfri design! Har de rätt fästen?
    Bilen hinner väl bli såld/skrot innan man bestämt sig. Sidan funkar inte för mig. Antar att vi får vänta på att deras flash-baserade site har kommit ikapp verkligheten.
    Min bil hade inte fästen för mattor så jag fäste mattorna med universalfästen som medföljde mattorna. Inte alls lika bra som Saabs knoppar, men mattorna ligger still. Förstår vad du menar med att bestämma sig. Det tog ett par veckor från det att jag bestämt mig för Autostyle till dess att jag till slut fick beställt. Kvalitén och mattfärgen var lätta att välja. Kantfärgen lite lurigare. Loggan klart svårast! Skickade till slut in en egen JPG som broderades på mattorna.

    När det gäller hemsidan så såg den likadan ut för tre år sedan när jag beställde, så det lär tyvärr dröja innan det blir en förbättring där. Tog mig då ett tag innan jag lyckades lura ut vilken webläsare som fungerade bäst. Att handla med hjälp av telefonen var uteslutet då det där inte alls fanns samma val att göra.

    Sammanfattningsvis: Autostyle har inte den bästa hemsidan, med de har mattor med bra kvalitet som kan anpassas efter egna önskemål. Till Saab så är troligen mattor från Orio det bästa oavsett om man väljer "vanliga" textilmattor eller premium, som bara verkar innebära en logga. Rätt form, bra kvalité och fungerar till bilens mattfästen. Dessutom så är antalet sorter kraftigt begränsat så bilen bör inte hunnit bli skrot innan mattorna hunnit beställas.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

Liknande ämnen

  1. "bunker" för att komma in under bilen.
    Av Jwa i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 22:08
  2. *Varning* Köp inte "PREMIUM GOLD" H1 XENON.
    Av McGilljam i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 21:41
  3. Hur "premium" är egentligen 9-3SS ?
    Av SAABoholic i forum Allmänt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 13:12
  4. 9-3ss 03 "Premium 150" taskigt ljud bak.
    Av T200 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-19, 19:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •