Köpte min 9-5 Aero -07 för 4,5 år sedan.. Automat, navi, stora ljudsystemet.. Har knappt någon rost på bilen (några små fläckar på huven, hundbenen fina) bytt ut växlaren mot blåtandsenhet, bilen går kanon, 19xxx mil.
Har full servicebok, när jag köpte bilen hade den rullat ca 15-16k mil, fick problem med tändkassett direkt så vid service byttes kassett, samtliga vätskor inkl. växellådsolja m.m.

Iaf, har bilen som 2:a bil.. står mkt men servar den på verkstad, körs emellanåt och tar hand om den.. häromåret byttes abs-krans som sprack under färd.. polerade lyktorna i våras efter avslag på bes, motorlampan tändes och 2 verkstäder har felsökt och bytt vacuumslangar o ventiler, till slut lämnade jag den till Ekelunds i Vinslöv som såg att 2 slangar satt fel, SUCK! (Saab Hörby bla missade detta)..
i Somras byttes bussningar i bakvagnen till powerflex (då dom var spruckna).. Bytte samtidigt båda bromsrören som var lite rostskadade, gjorde 4-hjulsinställning och nya däck samt vanlig service.. puh..

Strax efter detta lade ACn av.. felsöktes och fylldes på.. läckage.. fick byta AC röret som hade börjat läcka genom små porer.. suck.. och Acn fylldes igen.. nu jävlar känns det som om hela bilen är bytt, nu måste jag behålla den (tanken på en mindre bil som andra bil har funnits ett tag) då jag lagt ofantliga summor på den..

Häromveckan lade servon av... WTF.... visade sig att servoröret rostat sönder, lite pöl under bilen.. Meken skulle försöka hitta just denna delen, i värsta fall byts alla 3 delar då dom ofta säljs komplett.. suck.. jag sa bara gör det som beöver göras.. bilen blir klar kommande vecka.. Men vafan!

Är så less på bilen nu.. kostnaderna för verkstäder överstiger vida saabens sopparäkning! När jag väl säljer bilen för en spottstyver kommer kommande ägare göra världens klipp! Nu måste jag iofs behålla den.. men jag pallar snart inte, är det världens sämsta bilmodell att ha stående mycket?

Jajja.. var tvungen att lätta mitt hjärta!
;-)