Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vad har jag gjort? Köpt en 9-3og Aero...

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    813
    Medlem#
    11844

    Vad har jag gjort? Köpt en 9-3og Aero...

    Har köpt en tillfällig vinterbil, men kanske inte det objekt jag hade tänkt mig men jag köpte ändå :P

    Nu är bara frågan, vad ska jag göra med den? Laga å köra? Sälja vidare? Köra tills den rasar?

    Bilen är en Saab 9-3og Aero -01 5D, bes med 2or, enkla 2or. 25.500mil, kamkedjan raslar, ej uppdaterad vevhus ventilation, hål på avgasystem, taskiga bromsskivor fram och bak, rost i skärmkanter bak, båda dimljusen fram trasiga, inga sommardäck endast vinterdäck. Inredningen är svart skinn och invändigt är den riktigt bra, förutom instrumentbelysning som inte lyser här å där och pixelfel i SIDen. Ingen dragkrok är det på den heller.

    Jag säger inget om priset på den för jag fick den nästan till skänks... men jag skulle ju köpa en billig bil med enkla fel som jag kunde åka i över vintern men nu undrar jag om denna kommer överleva vintern om man får den igenom besiktningen? Ja jag vet inte vad jag ska göra med bilen nu, eller sälja den vidare och leta nåt annat?

    Vad skulle ni gjort med en sån här bil?
    //PA - Sundsvall - Sålt Saaben och åker Hyundai i30 diesel nu pga rådande bensinpriser.....

  2. #2
    Säker att det är kedjan som rasslar? Många gånger så är skenan i ventilkåpan stenhård ovh byter man den så blir motorn markant tystare

    Vevhus går att köpa in billigt och byta själv är inte svårt alls
    Hål i avgassystemet kan du åka till närmaste allbilverkstad och det hade förvånat mig om de tog mer än 500kr att fixa hålen

    Bromsarna går att köpa in billigt runt om, runt pm går säkert att hitta gör under 1000kr. Byta själv är inte svårt


    Rosten, har de inte rostat igenom så går de ju att fixa. Det är ingen utställningsbil så låt rosten vara kvar alt rengör och måla med billig färg i samma nyans


    Har du plats för en vinterbil så varför inte. Kör den vinter och ställ av sommar. Kasta på ett E85 steg1 trim så går den billigt

    Saab 9-5 Aero 2011 2.0T (A20NFT) - 220HK/350nm
    6 växlad Automat
    Projekttråd: Nico's Sista Saab

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    1 748
    Jag brukar räkna med ca 6000:- innan man får en obesiktad/dåliga däck bil skattad och körbar.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    813
    Medlem#
    11844
    Citat Ursprungligen postat av amazinjoey Visa inlägg
    Säker att det är kedjan som rasslar? Många gånger så är skenan i ventilkåpan stenhård ovh byter man den så blir motorn markant tystare

    Vevhus går att köpa in billigt och byta själv är inte svårt alls
    Hål i avgassystemet kan du åka till närmaste allbilverkstad och det hade förvånat mig om de tog mer än 500kr att fixa hålen

    Bromsarna går att köpa in billigt runt om, runt pm går säkert att hitta gör under 1000kr. Byta själv är inte svårt


    Rosten, har de inte rostat igenom så går de ju att fixa. Det är ingen utställningsbil så låt rosten vara kvar alt rengör och måla med billig färg i samma nyans


    Har du plats för en vinterbil så varför inte. Kör den vinter och ställ av sommar. Kasta på ett E85 steg1 trim så går den billigt
    Ja det rasslar väldigt om kedjan... jag ska ta den på jobbet och gå igenom bilen mer framöver nån dag och köpa sig en sats med tätningar för kamkedje sträckaren och skruva ur den och kolla hur det står till, då får man ju veta.
    //PA - Sundsvall - Sålt Saaben och åker Hyundai i30 diesel nu pga rådande bensinpriser.....

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    813
    Medlem#
    11844
    Här kommer bilder på objektet. Av en ren slump så kommer det en och köper den av mig imorgon så det blir att jaga ny bil sedan.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    //PA - Sundsvall - Sålt Saaben och åker Hyundai i30 diesel nu pga rådande bensinpriser.....

Liknande ämnen

  1. köpt ny bil 9-3 aero -10 stereoproblem
    Av Danne*Saab i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-01-02, 10:39
  2. Köpt en 9-5 Aero 99
    Av mathiasejohnson i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 20:11
  3. Köpråd! = Köpt 9-5 aero -03
    Av Aero-03 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 01:19
  4. Köp av 9-5 Aero SC 04, har jag gjort bort mig?!?
    Av 9-5 Aero SC 04 i forum Allmänt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 18:59
  5. Köpt!! 9-5 Aero -02
    Av skorped_aero i forum Allmänt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-05-12, 22:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •