Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Bra alternativ till CarPC / DVD-spelare i bilen???

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    462
    Medlem#
    6131

    Bra alternativ till CarPC / DVD-spelare i bilen???

    Hitta dessa på http://www.brl.se... Tycker de låter helt okej, men så kan ja ju sååå mycke om detta ämne också *ironisk så de skriker om de* :roll:


    TViX 120 GB "musik- och filmjukebox" med både 12- och 220-volts sladdar. Flytta med den fjärrstyrda boxen till bilen eller båten. Boxen laddas via USB 2.0 från din dator och kopplas sedan vidare till TV:n hemma, i sommarstugan eller en monitor i tex bilen för uppspelning av film/musik/stillbilder. Koppla ljudet till AUX-ingången på bilstereon. Boxen rymmer drygt 300 000 jpeg bilder eller ca 22st DVD-filmer som sedan visas via din TV, bildskärm eller projektor. Det följer även med en 5 meters IR-förlängare så boxen kan placeras i bagaget.



    HDD jukebox: Filformat: DivX 3,11, 4x, 5x, Xvid, MP-3, PCM, AC3, Dts, Ogg vorbis, WMA, DAT, AVI, VOB, IFO, ISO, JPEG, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4. Hårddisk 120GB. Filsystem: FAT32, NTFS (multi partition). Subtitle format: smi, srt, sub. Max JPEG storlek 1920x1080pixel. Utgångar: Komponent video (YPbPr). S-VHS. Komposit video. Koaxial/optisk utgång (SPDIF). Analog ljudutgång (RCA). USB 2,0. Extern IR-utgång. Upplösning: NTSC 720x480 pixel. PAL 720x576 pixel. scaler: 1920x1080i pixel. 1280x720 pixel. Aspect ratio: 16:9/4:3 (letterbox, Pan&Scan). Engelsk meny. Innehåller: TViX. Fjärrkontroll. A/V-kabel. USB-kabel. 5m IR-förlängare. 12v adapter. Strömkabel. Cigganslutning. RCA till minitele. Manual. Firmware kan enkelt uppgraderas via nätet. Chip 8511. Win XP/2000. AC 220volt. Mått: 123x172x69mm.


    Den kostar ju ändå bara 2.798:- så är detta ett bra (billigt) alternativ till typ CarPC och DVD-spelare som klarar DVD-brända MP3or i bilen??
    Medlem #6131
    Bilen på: Garaget

  2. #2
    Jo en fråga jag köpte mig en adapter lågnivå kan man koppla samman den med den box eller hur får jag ut en aux utag från orginal stereon på en 9-5
    9-5 2.0t steg 2 -98

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    574
    Citat Ursprungligen postat av magnus79
    Jo en fråga jag köpte mig en adapter lågnivå kan man koppla samman den med den box eller hur får jag ut en aux utag från orginal stereon på en 9-5
    Väntar på samma fråga.. ivrigt!!!
    Mvh T.Thilly
    RABIATMOTOR

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Amerikatt
    Inlägg
    1 426
    Citat Ursprungligen postat av magnus79
    Jo en fråga jag köpte mig en adapter lågnivå kan man koppla samman den med den box eller hur får jag ut en aux utag från orginal stereon på en 9-5
    Om jag förstår din fråga rätt så är svaret "Nej" och "det går inte".

    Lågnivåadaptern är för att få lågnivå _UT_ från originalstereon, för att kunna koppla in ett extra slutsteg.

    Originalstereon har ingen AUX _IN_ annat än i form av CD-växlar ingången, men än så länge finns ingen adapter som gör det möjligt att lura systemet att tro att man har en CD-växlare installerad.

    Kvar återstår FM-modulator eller kassett-adapter, varav inget är speciellt lyckat.

    TViX boxen är väl lite sisådär, det beror ju på vad man vill ha ut av en carputer... du lär ju bl.a. kompletera med en skärm.


    /Magnus
    Har - Audi Q5 S-Line "MuttCab"
    Hade - Saab 9-5 Aero "Grålle"
    Reflections by George Carlin: "Have you ever noticed?
    That anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac."

  5. #5
    Tackar för svaret
    9-5 2.0t steg 2 -98

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Skinnskatteberg
    Inlägg
    78
    Det verkar ju helt klart lockand må jag säga! Ett mycket bra alternativ
    till en carputer!

    Dröjer nog inte många månader innan fler liknande alternativ dyker upp
    på marknaden från flera märken och i andra modeller, om det nu inte
    redan finns.

  7. #7
    Subaru Legacy BoxerDiesel M11 (Orkade inte vänta på ng9-5 kombi)
    900 S 2,0i NoPower M97

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nykarleby / Finland
    Inlägg
    1 251
    Citat Ursprungligen postat av SAABoholic
    TViX boxen är väl lite sisådär, det beror ju på vad man vill ha ut av en carputer... du lär ju bl.a. kompletera med en skärm.

    /Magnus
    Hej!

    Jag har nu en Pioneer AVX-P7000CDsamt en Pioneer AVIC-800DVD navigatorenhet i min bil. Kanske man sku byta ut DVD-navin mot denna då...
    Tror ni det går att styra den från förarsätet om man installerar den i bakluckan??

    En annan fråga: Om jag vill få multifunktionsratten att fungera med min stereo, finns det då en adapter, vilken och var??

    Mvh Ubbe
    Kör nu: Saab 9-3 SportCombi 1.9 tid 2006 Tidigare Saabar: Saab 9-5 2,0t Vector BioPower Såld! Saab 9-5 2,3T Kombi "Hirsch" Såld! Saab 9-5 SE 2,3 -99 Såld!

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    364
    Vi lurade en cd-växlare genom att koppla in alla sladdar som finns till växlaren, dock kopplade vi in en I-pod via ljudet istället. Funkar tills det finns en bättre lösning.

    Mvh
    Nya bilen på Garaget
    Red cars is the shit

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nykarleby / Finland
    Inlägg
    1 251
    Hej!

    Dåligt med förslag på spelare, ingen som har något liknande i sina bilar...
    Denna kanske också skulle duga åt mej, men varför Video/Audio ut på framsidan:

    http://www.webbelektronik.se/Shop/Index ... d=BZDVDMP4

    Mvh Ubbe
    Kör nu: Saab 9-3 SportCombi 1.9 tid 2006 Tidigare Saabar: Saab 9-5 2,0t Vector BioPower Såld! Saab 9-5 2,3T Kombi "Hirsch" Såld! Saab 9-5 SE 2,3 -99 Såld!

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nykarleby / Finland
    Inlägg
    1 251
    Hittade en Pioneer som skulle passa till min spelar / skärm på Blocket, men han ville ha 3500 kr så vet inte om det är värt det...

    http://www.blocket.se/view/6101860.htm? ... c=1&city=0

    Hittade även en billig på Clas Ohlson för 795 kr.
    Kanske den skulle duga...

    DVD-spelare 12 V

    Ingen som har några åsikter???

    Mvh Ubbe
    Kör nu: Saab 9-3 SportCombi 1.9 tid 2006 Tidigare Saabar: Saab 9-5 2,0t Vector BioPower Såld! Saab 9-5 2,3T Kombi "Hirsch" Såld! Saab 9-5 SE 2,3 -99 Såld!

  12. #12
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555
    En värsting, Navi/DVD, tyvärr inte PC, kan man inte få allt nu för tiden

    http://www.pixmania.com/se/se/91495/art ... g=se_56857
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  13. #13
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829
    Ett alternativ e ju denna tycker jag ..
    http://www.blocket.se/view/6548016.htm

    Helt OK pris oxå för vad man får ..
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

Liknande ämnen

  1. Alternativ till listen till Aero-kjolpaket og900
    Av HFR i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 15:32
  2. Alternativ till silikonslangar
    Av Matte J i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 22:43
  3. Mp3 spelare i bilen?
    Av MasterP i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-02, 06:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •