Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Förlänga stolsskenor för bättre benrymnd OG9-3

  1. #1
    Sugmotor TonyRs avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    50

    Förlänga stolsskenor för bättre benrymnd OG9-3

    Hej,

    jag har en vän som älskar sin saab 9-3 / 2002 men han har problem för hans ben är för långa det är en 4 dörras

    Finns där något man kan göra att förlkänga skenorna i golvet på förarsidan eller finns där tillbehör att få stolen längre tillbaka!

    väldigt tacksam för något tips och svar

    / Tony

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156
    Egentligen är det väl bara att tillverka någon spacer (plåtbit) så att man kan flytta hela stolsunderredet med stol och allt bakåt men att man använder originalinfästningshålen. Alternativt att man gör nya infästningshål. Tror inte att det är särskilt enkelt att förlänga skenorna annat än att man i så fall måste hitta extra stolskenor och kapa av/svetsa ihop med de befintliga och borra nya hål för infästningen. Gör man något av dessa så är det ju viktigt att man tänker på säkerheten. Stolen ska ju inte lossna vid en krock t ex.

    Dock måste det vara en ståtlig karl, jag är 194 men hade inte stolen i ng900,an/og9-3,an längst bak. Testat att vinkla om sätet istället? För mig är det skönare att ha stolen max nere i bakkant och högt uppe i framkant. Blir bättre stöd för benen då och dessutom sparar man säkert någon cm på det istället för att ha stolen helt plant och långt bak.

    Mvh/
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3
    Sugmotor TonyRs avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    50
    Hej Kongo,
    Ber om ursäkt för sena svar, jag fick ingen notis om jag hade fått svar på detta inlägg!
    Tusen tack för tips och info skall kolla Ja han är också väldig ståtlig och lång
    Mvh Tony

Liknande ämnen

  1. Förlänga lambda-kabel vid dp-montering?
    Av mackanigbg i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 17:09
  2. klippa och förlänga lambdasondssladden själv
    Av tjohopp i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 12:32
  3. Förlänga lampor som ska passa sockeltypen SV8,5?
    Av Tribbe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-27, 00:53
  4. Förlänga IC slangar?
    Av PaaNis i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-19, 20:21
  5. Skulle saab kunna förlänga sin 4a som volvo`?
    Av Garmfighter i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 17:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •