Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Någon med erfarenhet av Contisilent vinterdäck?

  1. #1
    Grundladd Turborulles avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    277

    Någon med erfarenhet av Contisilent vinterdäck?

    Jag har provat olika fabrikat på vinterdäck genom åren, men helt fastnat för Continental Icecontac (dubbade). Bor i Stockholm och många här föredrar dubbfria, men även om vi inte har mycket snö nuförtiden, så är det stora problemet här ishalka eller frosthalka. Och då är dubbat en klar fördel....

    Så nu ska det bli nya Icecontact igen till vintern. Sedan en tid tillbaka kan man beställa Continentaldäck med Contisilent teknologi. Enligt Continental så ska det inte på något sätt påverka däckets köregenskaper, utan endast sänka ljudnivån inne i kupén. Vilket är tacksamt när det gäller vinterdäck. Men.... Vad fabrikanter utlovar och vad som gäller i verkligheten stämmer inta alltid helt överens. Det vet alla som provat att köra på RFT-däck.

    Så, är det någon i detta eminenta sällskap som har erfarenhet av att köra på däck med Contisilent och vill dela med sig av sina intryck?
    BMW 328 GT M-sport
    Tidigare: og900 turbo 3d 1980, og900 turbo 3d 1981, og900i 3d 1985, Volvo 744 GLE 1988, 9000 CSE 1994, 9-5 Aero SC 2004
    https://www.garaget.org/Turborulle

  2. #2
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 266
    Medlem#
    6770
    Måste det vara just Continental? Jag kör med Nokian och upplever inget speciellt störande ljud mer än att visst ökar ljudnivån helt naturligt med dubbdäck. Dessutom är jag grymt nöjd med Nokians väggrepp på vintern.

    Continental köper jag inte vid utbyte av däck eftersom det var Continental som la ner Gislaved för att få loss EU pengar och flytta hela fabriken till Portugal. Det förlåter jag dem aldrig och mina pengar får de inte.

Liknande ämnen

  1. Någon som har erfarenhet av Neobrothers?
    Av Aphexis i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2017-07-06, 15:26
  2. Någon som har erfarenhet av seafoam?
    Av hostarn i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-26, 22:04
  3. Någon som har erfarenhet av raka rör?
    Av 1of3 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 15:25
  4. Någon som har erfarenhet av Omega 907?
    Av JohanW i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 18:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •