Resultat 1 till 20 av 46

Ämne: Livet blir roligare med en SAAB

Trådad visning

  1. #15
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 190
    Medlem#
    ja
    Ja, 9-3 ÄR en mycket trevlig bil.
    Ja, en splirrans ny V60 är säkert (jag känner inte till den i detalj) utmärkt
    Citat Ursprungligen postat av benny900 Visa inlägg
    Saab är mer än bilarna, det är människorna också. Så många härliga bekantskaper vi gjort under alla dessa Saab-år och flera bekantskaper har utvecklats till härliga vänner. Både min fru och jag gillar såväl Saab som människorna som hör till. Och vi åker vanlig nyttokörning med en 9-3´a SC (en ägare sen ny) och vi åker nöjeskörning med cabben (vår tredje Saab cab) på sommaren.
    Men tiden går och även om vår SC är i fantastiskt fint skick och gått helt felfritt sånär som på std fel fjädrar och CIM så har den fått nytt sällskap på gården då det nyligen blev en förnyelse på vår andrabil. Vi gillar närproducerat så det blev återigen en bil från Göteborg med motor från Skövde. Att det är många fd Saab anställda som bidragit till utvecklingen av nya V60 är det ingen tvekan om. Väldigt saabisk att köra och i lösningarna. Faktiskt tror jag att en hypotetisk nästa generation av 9-3 hade haft stora likheter med nya V60. Fast om Saab fortlevt så hade Saab kommit med den modellen långt före Volvo

    Citat Ursprungligen postat av manganish Visa inlägg
    Kanske hade vi kunnat trycka in 3 barn i vår ng 9-3. Det är inte omöjligt. Men nja.
    Nä, 9-3 är INTE en stor bil. Så även om det kan gå, lär det inte bli någon njutning.
    Visserligen är väl inte 9-5 heller någon stor bil, men större. Och större är ju bättre i detta fallet.
    Citat Ursprungligen postat av manganish Visa inlägg
    Synd man inte köpte en 9-5 från början... då hade det ju varit bättre.
    Helt klart. Mycket bättre. Vi är ganska många som trots allt det-var-bättre-förr-snacket-om-9-5 insett att den senaste versionen av og9-5 är riktigt trevlig. Dessutom är vi många som tror att det är den billigaste bilen att äga i den storleksklassen. Dessutom finns den fortfarande att köpa i vettigt skick.
    Den går relativt enkelt att modernisera med Android-stereo, chassi (fast sportchassit räcker långt), trim till ca 300hk, 314mm bromsar. Det kostar visserligen en liten slant att uppgradera, men inga stora pengar, och det förändrar inte att det ändå är den billigaste bilen i den storleks/kvalitets-klassen. Och en av de bästa.

    Jeremy Clarkson undrade en gång i tiden varför "alla" Saab-ägare hade ett sådant nöjt leende på läpparna. Precis som om de visste något som ingen annan visste.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

Liknande ämnen

  1. Livet som SAAB-ägare
    Av manganish i forum Allmänt
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2019-02-10, 07:53
  2. Roligare motor, 2,0 eller 2,3?
    Av krivik i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-06-01, 05:51
  3. Livet med saab (skriva av mig)
    Av TSW i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 23:15
  4. Roligare ratt till saab 900 ng??
    Av mr_saab95 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-13, 18:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •