Vad är det som skiljer i rattstyrningen vid t.ex byte till eftermarknads apparat? 2006-2007 har ju ett i mitt tycke dyrt interface/kablage jämfört med 2008 å framåt men vad är det som skiljer dom åt till att vara så olika?
Vad är det som skiljer i rattstyrningen vid t.ex byte till eftermarknads apparat? 2006-2007 har ju ett i mitt tycke dyrt interface/kablage jämfört med 2008 å framåt men vad är det som skiljer dom åt till att vara så olika?
//PA - Sundsvall - Sålt Saaben och åker Hyundai i30 diesel nu pga rådande bensinpriser.....
Vilka säger att det skiljer?
Gränsen mellan två olika varianter borde väl isåfall vara mellan MY05 och MY06 när det blev den nyare stereon -06. Sedan vet jag inte om det verligen är någon skillnad i interfacet.
9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
Projekttråd: Hot Chilli Project
Kolla in dessa länkar till BRLs sida med olika alternativ. Där står det att det skiljer mellan årsmodellerna, och priser där efter...
https://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-...o-2/index.html
06-07 = https://www.brl.se/sv/artiklar/ratts...lage-saab.html
08-10 = https://www.brl.se/sv/artiklar/ratts...ab-93-08-.html
//PA - Sundsvall - Sålt Saaben och åker Hyundai i30 diesel nu pga rådande bensinpriser.....
Det kanske är så att det är ytterligare en skillnad mellan MY06/07 och MY08>. Ingen aning om vad det skulle vara isåfall...
9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
Projekttråd: Hot Chilli Project
BRL hemsidan har dålig koll på kompatibiliteten är min erfarenhet.. Gå in och prata med dom istället.
På den sista står det ej kompatibel med automatlåda, vilket tyder på att man kopplat in sig direkt på motståndstegen innan SIDen. Den förstas beskrivning antyder att man lyssnar på CANbus. Det är troligen den stora skillnaden mellan dem.
Sedan står det olika årsmodeller på olika ställen i texterna.
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96
Jag kan inte se att det står att den sista är kopplad till CANbus. Det att den inte fungerar med automatlåda tolkar jag som att den kopplas in på motståndsstegen - i fallet automatlåda används samma ledningar även för växel-paddlarna.
Så ett interface som i stort sett helt tar över interfacet fungerar med manuell låda eftersom paddlarna saknas, men inte med automatlåda - därav min starka misstanke att det är så den gör.
Det är mycket enkelt att göra en burk som hanterar just detta (och många Kina-stereo klarar att kopplas direkt mot dessa ledningar utan adapter), det enda som man måste hålla rätt på när det gäller manuella bilar är att avkoda signalhornet vilket är en kortslutning mot jord av styrledningen.
9-5 2.3t SC 2005
9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
9000 CSE 2.3T -93
9000 CSE 2.3t -96