Resultat 1 till 20 av 372

Ämne: Saab 9000 2.3TurboS MY92 a.k.a Dumbo

Trådad visning

  1. #1
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 114
    Medlem#
    6234

    Saab 9000 2.3TurboS MY92 a.k.a Dumbo

    Tjing tjong!

    Ja då var det äntligen dags för denna bilen att få lite kärlek igen. Var typ 4-5 år sen den fick det utav kompisen.

    Nu när min gula 9000 Aero är klar-ish så blev det byte mellan den och denna bilen i garaget.

    Bakgrund:
    Det som är gjort med bilen är att kompisen köpte den utav en i Mariestad och körde hem den. Väl hemma hos sig så började han inspektera den och såg att den hade kunnat gå att putsa upp och köra den till besiktningen och köra ett år med den.
    Men hans numera fru (då sambo) hittade en mora kniv och tryckte den genom rosten på ena bakskärmen. Så de blev att kapa plåt och svetsa för kompisen.
    Han började spackla lite sen kommer jag inte ihåg om det var ont på tid eller vilja att göra den klar så ställdes den ut och sen frågade han om jag var intresserad att köpa den.
    Tog väl några timmar eller någon dag så hade jag bestämt mig för att köpa den. Men den fick stå då jag hade en gul sak som tog upp en massa tid.

    Men nu så ska det bli en massa fix med bilen.
    Först på listan att göra är att sanera den från mögel (igen). Sen blir det att börja med att slipa bort allt spackel som kompisen har lagt. För att se hur det ser ut under det. Kompisen har ju lagt på grundfärg men jag vill se ändå hur det ser ut hehe.

    Men lite bilder från när jag och några vänner transporterade den röda bilen till dess nya plats.












    Ja de var allt för denna gången.

    4 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Byta ratt från en 9000 cs -94 till en 9000 cs -97
    Av penta72 i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-10, 15:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •