Aha okej.. Segt verkar ju så lovande på deras filmklipp nämligen...
- - - Uppdaterad - - -
Hej Dagboken!
Ja då har man efter att ha dragit ut på det fått målat den "nya" ventilkåpan till bilen. Denna gången så testade jag köra med skrynkelfärg. Har velat pröva detta i många år nu men nu så kändes det som att det var dags.![]()
Var inte det lättaste att lägga då munstycket inte var som man var van vid. Så det blev väldigt lätt att jag la på för mycket färg. Vilket resulterade i gardiner på vissa ställen men dessa syns inte så värst.![]()
Blev ändå rätt okej resultat, finns dock risk att man gör om arbetet hehe.
När jobbet med ventilkåpan var klart så gav jag mig på höger framdörr. Den saknade ytterbackspegel och letade fram en i lagret. När jag letade efter skruven och testade om de jag hittade passade (visade sig vara de korrekta skruvarna sen), då gick det trögt att få dom att ta gänga. Tog fram 1/4 hylsa med spärrskaft och testade försiktigt att skruva i skruven. När jag tog ur skruven och tittade då såg jag ju att de följde med spån ut ur hålet. Kollade på de andra hålen och då visade det sig att det inte fanns några gängor i hålen för skruven. Jag har alltså fått tag i en NOS backspegel som aldrig har varit monterad! Snacka om att bli lagom förvånad. Haha!
Ja de var alles för denna gången!![]()