Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Trionickurs i Småland?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    344
    Medlem#
    12228

    Trionickurs i Småland?

    Nu i sommar så har jag träffat mycket folk som bor i samma region som mig själv som precis som jag sitter och pular en hel del med T5/T7/T8 Suite om kvällarna.
    Min uppfattning är att det verkar finnas ett stort intresse för att träffas och dela erfarenheter med varandra inom detta område.

    Om man skulle ordna något hur många här skulle kunna tänkas vara intresserade? (Skicka PM eller skriv i tråden).

    Finns det dessutom någon som har något bra förslag på någon lämplig person som skulle kunna tänkas hålla i en sådan kurs?

    Hur lång tid skulle man avsätta för detta och när är en lämplig tid, en dag på helgen eller en kväll i veckan?
    Hur skulle man dela upp det lämpligast? En suite per kurstillfälle, alltså tre olika tillfällen?

    Vilken nivå ska man lägga sig på, ska man utgå ifrån att alla är nybörjare eller ska man anpassa det för en som redan har klickat runt en hel del i programmen och redan känner till grunderna?

    Ska det kosta något eller ska det vara helt ideellt?
    För min del så är det helt okej om det kostar en eller högst ett par hundralappar om man faktiskt lär sig något.

    Antar att kursmaterialet kommer att bestå av manualen för respektive Trionicgeneration + användarmanualen för respektive Suiteversion.
    Plus att varje användare behöver en dator och helst kablar, kontakter och interface samt en styrbox att leka med också.
    Allt sådant kursmaterial får ju var och en stå för själva dock.

    1 användare gillar detta inlägg


    9-5 SC 2,3T "Biopower" -05, 96 -80 (projekt), 9-3 Coupé (rostlagning), Opel Omega -99 (Saab B234R), VW Caravelle -88 (Subaru EG33), Subaru Impreza -97, (vinterbil).

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    344
    Medlem#
    12228
    Är det verkligen bara jag i den här delen av landet som är intresserad av att lära mig mer om ettorna och nollorna som sätter fart på våra kära Saabar?
    9-5 SC 2,3T "Biopower" -05, 96 -80 (projekt), 9-3 Coupé (rostlagning), Opel Omega -99 (Saab B234R), VW Caravelle -88 (Subaru EG33), Subaru Impreza -97, (vinterbil).

  3. #3
    Grabbarna på TT har ju massa guider...

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    344
    Medlem#
    12228
    Ja det kanske skulle vara något att utgå ifrån till kursmaterialet.
    Det gäller bara att hitta någon som är villig att ställa upp som kursledare... :/
    9-5 SC 2,3T "Biopower" -05, 96 -80 (projekt), 9-3 Coupé (rostlagning), Opel Omega -99 (Saab B234R), VW Caravelle -88 (Subaru EG33), Subaru Impreza -97, (vinterbil).

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2019
    Inlägg
    11
    Medlem#
    -
    Jag bor i Kalmar och håller också på o försöka lära mig lite trionic tuning. Hojta till om de blir nån kurs

    Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
    Bil-Instagram: @steel95aero

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    344
    Medlem#
    12228
    Gerhard Sköldeholt bor ju också i Kalmar och Fredrik Ekdahl som bor i Färjestaden vet jag är intresserade i alla fall.
    Vi kanske skulle träffas och bara snacka lite och pilla runt lite i programmen vid något lämpligt tillfälle?

    Nån mer kan jag säkert få med mig här uppifrån.
    9-5 SC 2,3T "Biopower" -05, 96 -80 (projekt), 9-3 Coupé (rostlagning), Opel Omega -99 (Saab B234R), VW Caravelle -88 (Subaru EG33), Subaru Impreza -97, (vinterbil).

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2018
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Jag skulle vara intresserad

  8. #8
    Hur går det med trionic kursen?

Liknande ämnen

  1. Medlemmar i Småland
    Av sportsedan i forum Region Syd
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2023-07-16, 15:08
  2. Stora advokatfirmor i småland?
    Av MattA i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 13:25
  3. Civilpolis bilar i småland
    Av 5xaero i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-21, 16:34
  4. Vilken bilrekondare i småland/östergatlan...
    Av MangeK i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-04-27, 10:37
  5. Karavan från södra småland till mantorp!!
    Av 900 Viggen i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-07-11, 12:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •