Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Lågt helljus Xenon OG9-5 2002-2005

Hybridvisning

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2016
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -

    Lågt helljus Xenon OG9-5 2002-2005

    Hej!

    Jag tycker att helljuset är lågt i min 9-5:a. Halvljuset är justerat till korrekt nivå enligt bifogade bilder, på andra bilden är helljuset igång också. Men jag tycket helljuset lyser lågt, cirka 20 meter framför bilen. Jag har OWL H7 Led i helljuset. Har tidigare haft OWL i halogen 2002-2005, då upplevde jag inte ljusbilden såhär.

    När jag skruvar med insex på den manuella regleringen så följer helljuset med halvljuset, så om man skulle rikta upp helljuset ännu mer bländar man medtrafikanter med halvljuset.

    Min fråga: Är helljuset såhär lågt på alla 9-5 2002-2005 med xenon?
    Helljus.jpgHalvljus.jpg

  2. #2
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 146
    Medlem#
    7182
    Har du inte kvar vanliga H7 glödlampor och testa med? Det är inte alltid det blir som tänkt med annat än just de glödlampor som reflektor/lykta är gjord för.

    Skall det bli optimalt på bilar med xenon så skall lyktorna grundjusteras och sedan skall AHL kalibreras, dvs den automatiska ljuslängdsregleringen.

    Det kan göras med Tech2, kanske fler instrument just för att den skall reglera "lagom" vid olika lastnivåer.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2016
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Har testat med vanliga H7, även där är ljuset lågt enligt mig.
    Har en kollega som också har en med Xenon, han säger också att helljuset verkar lite lågt, men jag har inte sett hans bil i mörkret (sen är hans strålkastare lite matta också...) Mina glas är klara.

    Skulle kanske kunna testa att montera mina på hans bil någon gång och jämföra?

Liknande ämnen

  1. Philips Xenon lampor, Valeo LAD5G ballast OG9-5
    Av Fredrik / 1941 i forum FAQ
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2020-12-13, 20:56
  2. [LÖST] Höger helljus har lagt av. 9000T-87
    Av N3O i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 02:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •