Hej
Jag har en polare som är spekulant på en sådan o jag är helt rudis på ng 900. Har ni några tips o förslag?
Pigg motor?
Törstig?
Rost?
Etc...
Mvh
Hej
Jag har en polare som är spekulant på en sådan o jag är helt rudis på ng 900. Har ni några tips o förslag?
Pigg motor?
Törstig?
Rost?
Etc...
Mvh
Jajjamensan, gör en liten sökning. Finns massor med smaskens att läsa om just dehär...Ursprungligen postat av -94 9000 2,3T cse
Se upp för rost i dörar och baklucka.
Vi har en Ng900 2,3i -94'a som andra bil, med 18500mil på mätaren, för dom pengarna så var det klart värt lite små rost (inget som satt sig än).
Motorn är ganska pigg, dricker inte så farligt enligt mig (kör 1.6mil t&r till jobbet) dricker ca 0,77l/1mil.
Hur det är med kvalitet vette faan inte hunnit rasa något än (1,5år)
Ok. Tackar för punkterna.
Sökning får han själv gör då det ej är min egen bil...
Mvh
Jag har haft en ng900 2,3i -94.
Kan säga att det är en helt okej vardagsmotor i den.
Inte speciellt törstig på landsvägen men inne i stan så kan den dricka en hel den, speciellt på vintern!
Lite problem som jag hade på min bil;
-Rostiga dörrar (han med att lacka dom 2 ggr under mina 5år med bilen)
-Rostig baklucka
-Rosthål i reservhjulsbaljan!
-Rosthål strax ovanför hundbenet!
-Sönderskavda framsäten (barnsjukdom)
-Torkarmotorn sönder (lätt att löda ihop själv...)
-Knarrande framvagn
-Kanrrande instrumentpanel
-Backventilen till soppan trasig
-Multiremshaveri
-ett par sprängda kylarslangar
-Låsen gav upp ett par gånger (barnsjukdom)
-Night panel strul (släckte automatiskt ibland)
Utöver dessa problem så var det inga större saker som stulade!
Värt att notera är att bilen var pedantskött och fullservad.
Känns konstigt att rosten bara blommade upp som på en gammal Alfa Romeo...
Mvh /Tim
150hk/206Nm om jag inte minns fel (hade en svart sådan från början).Ursprungligen postat av -94 9000 2,3T cse
Vill säga, inget monster direkt - men den tar dig frammåt och orkar med ett släp åtminstone.
Billigare än turbo såklart, sugmotor drar inte lika mycket bränsle. Dessvärre var min SID lite knasig så jag har ingen direkt siffra.
Rost, jajjebox! Vanligt ställe brukar vara nederkanten på dörrarna, bakluckan och under skärmarna vid hjulen - bara att känna efter. Rost var det största problemet jag hade med bilen .. fixade en halvlackering på bilen så sen blev den ju fin iallafall.
Bra komfort, trevlig att åka med - bra långfärdsbil, förvånande stort bagage som sväljer en del. Hoppas på stora modellutrustningen med SID2 (stora datorn då) och ACC, cruisecontrol osv.
Jag gav 42ooo:- för min förra 94, som jag köpte -02. Svart var den.
Borde inte kosta mycket nu.
mvh Johan Kullberg
Tack för alla tips. 27,000:- skall han ge för bilen. Verkar väl ok.Ursprungligen postat av Favst
JAG MÖTTE LASSIE: Kan ge mig f-n på att jag mötte, om inte dig, så i alla fall din bil eller en kopia av efter gamla Falkenbergsvägen i somras, vid ett stort pensionat som låg på höger sida sett fr H-dal . Jag o familjen hyrde hus i Haverdal direkt efter midsommar o två veckor framåt. Efter att sett din "vilka är vi"-sajt är vi helt övertygad om att det var din bil. Det var dessutom min fru som reagerade över "vilken snygg SAAB".
(vardagens små händelser...)
Mvh
Hur långt har den gått för 27,000:-? Hur är skick å så då?
Jag tycker det är mycket pengar för en sådan bil.
Säg inte så högt, för nu är den köpt!!!Ursprungligen postat av pumpe3
18,000 mil. Inte nån rost alls vad han sett, komplett s-bok. Stenskott på motorhuven. Ingen acc, "lilla" f-datorn. Gått saltfritt.
Det var ganska säkerligen min bil om det var en väldigt röd, tack för komplimangen! Jag har flickvännen i Falkenberg, och bor i Gullbrandstorp så jag kör via Haverdal eller annars G:a E6-an genom Getinge iaf 2 ggr/veckan.. går faktiskt snabbare än att köra motorväg, och så får man ju lukta på havet och naturen på vägen.Ursprungligen postat av -94 9000 2,3T cse
mvh Johan Kullberg
En sak som jag upptäckt är att upplevelsen hur soppasnål motorn är varierar kraftigt.
Vissa tycker att 2,3i är törstig andra att den är riktigt snål.
Kan det ha å göra med om den har gamla Bosch LH eller Trionic/Motronic?
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Jag kom ner i, enligt mig, otroliga 0,68 på landväg! (allt enligt färddatorn)Ursprungligen postat av Andreas Plars
Tycker att det är bra med tanke på storleken på bilen.