Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Garrett GT2871R med Precision-avgashus. Vad är det jag har stoppat i bilen?

  1. #1
    Sugmotor hellqs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    99

    Garrett GT2871R med Precision-avgashus. Vad är det jag har stoppat i bilen?

    Hejsan. för ett tag sen köpte jag ett begagnat påstått Garrett GT2871R-turboagregat som jag senare stoppat i bilen och den går som den ska med nya grenröret och allt där till förutom att det skenladdar då den inte har fått programvara för det. Märkte först nått var skumt när jag jämförde t25-flänsen som ingick i grenrörsbyggsatsen mot min garrett-turbo. Flänsen var för liten så jag mätte mig fram till att det var ju en T3-fläns. tänkte inte mer på det och byggde klart grenröret och hängde in alltsammans i bilen. skulle på och bygga downpipe och beställde passande garrett-5-bult till 3"V-bandsklämma från Ebay. Passade inte den heller. kina-sk*t tänkte jag och slängde ihop den 5-bultade infästningen jag fick med turbon och V-bandbiten som kom från ebay. beställde olja-in-banjo samt vatten in och ut inga problem. beställde en garrett-5-bult-packning till avgashuset som den inte heller passa. Jag började mäta på denna 5-bultfläns på turbon och det visar sig att det är precisions 5-bult-avgasfläns.

    Jag har tittat på kompressorn och hittat text: garrett a/r.60 m24. och det är numret på kompressorn som sitter på en GT2871r
    Jag har tagit numret på CHRA:n: 743347-0002. det leder mig raka spåret hit: https://www.turbomaster.info/eng/app...43347-0002.php

    Alltså: numret på kompressorn och CHRA:n antyder att detta är en garrett gt2871r men varför sitter det ett avgashus på med T3 in och precision-5-bult ut???!?!

    Nån som känner till detta koncept sen innan? Vad är det jag har stoppat i bilen? Är detta någon sorts hemmabyggd uppgradering eller är det bara en äcklig kinakopia?!
    Senast redigerat av hellq den 2020-12-02 klockan 12:30.

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 496
    Medlem#
    6973
    Det låter ju som något specialbygge. Vad är det för A/R på turbinhuset?
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  3. #3
    Sugmotor hellqs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    99
    Jag vet ingenting om turbinen just nu förutom att det är T3 och motsvarande storleken större av Garretts 5-bult har jag forskat fram. Alltså inget precisionbultmönster. Jag har inte brytt mig om att mäta någonting då jag hela tiden trott att det är en vanlig 2871. Turbon sitter i bil just nu men skall ta mig en titt på eftermiddagen. Pratade med en kille från GIK-turbo i morse och han fick forska med sina kollegor en stund och sedan ringa tillbaka. Han tror att detta är en tidig specialvariant från AGP eller dylikt. De hade lite modifikationer för sig i USA då menade han på. Det skall sägas också att WGdörren sitter i DP-flänsen och inte turbinen. jag skall ta en titt i eftermiddag efter jobbet!

  4. #4
    Sugmotor hellqs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    99
    Jag hitta min turbo! ATP-FORDSTYLE
    https://www.atpturbo.com/mm5/merchan...ode=gt-2871-T3

    1 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. Turbo - Garrett GT2871R (nästan ny)
    Av golf666 i forum Pryltorget säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-10-04, 00:35
  2. Turbo - Garrett GT2871R (nästan ny)
    Av golf666 i forum Pryltorget säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-09-18, 23:19
  3. Någon som stoppat in sportstolar i sin 9-3ss?
    Av saab_per4mance i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 18:57
  4. Skillnad mellan Garrett TB2531 och Garrett TB25
    Av AbbeXXX i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 17:09
  5. Garrett T25 till TD04HL-15T med #6 avgashus; resultat?
    Av lmfmats i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-09-22, 20:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •