Hej. Vill kolla över möjligheterna att sälja eller byta min Aero.
Det är då en 2006 Aero Sportcombi som gått lite över till 30.000 mil. Besiktad i januari U.A och Skattad till dec. Pilotpaket, svart helskinninredning, stora ljudpaketet etc.
Säjles nyservad.

Sommardäck på Ace Tyson 19", 2st nya i år 2st måste bytas. Vinterdäck på 16" plåt som gått en säsong.

Positivt:
Bromsar bytta runtom i våra, skivor, belägg, backar, nyrenoverade ok fram.
KL-Racing Alu intercooler
Siemens Deka 635cc spridare
RXP 251 LPH Bränslepump
Maptun Steg 1+ E85, 285hk 420Nm (Maptuner ingår)
Turbo bytt förra året, org TD04-15t
Alltid servad var 1000e mil i min ägo.

Negativt:
Finns en del ytrost, hundben, bakskärmar, tanklucka etc. Blästrat och grundat med epoxigrund i nuläget.
Framruta sprucken (ej i synfält, men bör bytas)
Höger framdörr bucklig efter parkeringsskada
Drar lite olja, bra komp på alla 4 cyl så gissar på ventiltätningar eller oljeringar.
Fläktmotståndet trasigt, sitter en provisorisk knapp för full fläkt.
En xenonballast dålig (Lyset slocknar när det blir varmt i motorutrymmet)
Allmänt sliten efter att ha gått som småbarnsfamiljebil.

Säkert glömt något både bra och dåligt, men bilen går bra och körde nyss en resa på drygt 250 mil med den.

Har haft bilen i snart 5 år (min fd. Sambo stod tidigare som ägare) och kört drygt 9000 mil med den problemfritt, om man bortser från att man får fylla på olja ibland.

Kan skicka med löst topplock eller hel extra motor som gått ca 17.000 mil om man vill.

Vill byta den mot en 9-5 1.9TiD 2006 och uppåt alternativt en 9-3 1.9TiD/TTiD -07 och uppåt, manuell är ett krav. Kan även tänka mig en schysst 4/5dr OG900.
Alternativt sälja den, sätter priset till 18.000 eller bud. Men helst byte.

Bilen står i Moliden utanför Örnsköldsvik och jag vill i första hand bli kontaktad med PM här på forumet.

0187227988.jpg0140647730.jpg0188628262.jpg