Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Problem med att fälla/hissa sufletten och el-hiss problem OG9-3

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2019
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -

    Problem med att fälla/hissa sufletten och el-hiss problem OG9-3

    Hej har en Saab 9-3 -98 cab
    Ibland fungerar det inte att cabba upp eller ner helt död o el-hissarna fungerar inte heller då...någon som ett tips på vad det kan vara för fel?

  2. #2
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Välkommen till STCS forum.

    Om du söker lite snabbt här på forumet så kommer du se att en av de första sakerna man rekommenderas göra är att försöka läsa ut eventuella felkoder med en Tech2. Har du tillgång till sådan felkodsläsare? Om inte så tala om var du bor så kanske någon vänlig forumsmedlem som bor i närheten kan hjälpa dig.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  3. #3
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Håller med mioh
    Det fiffiga med att använda Tech2 direkt är att man ofta omedelbart hittar orsaken till problemet och sedan snabbt kan fokusera på att reparera. Att gissa är oftast långsammare, osäkrare och i längden dyrare...
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2019
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Jag har samma fel på samma bil 9-3og turbo -98 men det kommer först efter 12 min. Jag har lagt märke till många saker när det gäller min. Allt fungerar som det ska när bilen är kall. Sen när jag kört ca 10 min så kan inte jag heller fälla upp eller ner cabben eller rutorna. Helt dött. Men jag har också märkt att 12v uttaget också slutar fungera och turbon laddar bara med halv effekt på mätaren. Ställer jag sen bilen ca 5 min med tändningen helt av så fungerar allt helt utan bekymmer igen tills jag kört ca 10 min igen. Ska kolla med ett Tech 2 snart och se om jag får fram en kod. Men förmodligen så måste det vara 2 olika spänningar (+15 tändningar) eftersom radio halvljuslampor m.m. fungerar helt utan problem.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2019
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Har hittat felet. Och tech2 kan inte lösa detta!! Mycket riktigt är där 2 tändningar in. Pratade med en som sa att där finns relä vänster om ratten. Jag plockade ner och såg kablar som var lösa. Nu fungerar allt igen

    1 användare gillar detta inlägg



Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •