Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Pinnbult bara snurrar!!!

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    91

    Pinnbult bara snurrar!!!

    Hej!
    Har lagt upp detta innan men inget svar... Jag har en 900 som jag bytat grenrörspackning på. Nu när man skulle börja spänna bultar mot toppen så snurrar två av dom bara. Går inte att spänna muttern för då åker bara pinnbulten ut mer. Vad kan man göra åt detta problem. Ska man borra upp til större mm eller vad kan man göra...Tacksam för svar då jag måste ha en bil att köra me...Kan ju inte låta det vara som det är för då håller aldrig grenrörspackningen...

    Tack på förhand!!!
    Saab 900 SET 94:a Maptun steg 3

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 292
    Du får be någon verkstad som har insatsgängor - typ Helicoil att fixa det åt dig. Blir billigare så än att köpa själv skulle jag tro.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    91
    Jo fast jag vill inte plocka av toppen för det....Vill inte heller ta dit bilen om jag nu inte måste göra det....Men är det så så har jag inget val. Trodde kanske man kunde göra det snabbt och enkelt själv,,,,
    Saab 900 SET 94:a Maptun steg 3

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 292
    Du behöver inte plocka av toppen för att göra det, möjligen grenröret beroende på vilka bultar det handlar om.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    91
    okej...jamen då e det lungt....Kanske någon som vet vem som kan fixa det i närhet av landskrona/ malmö eller så....
    Vill inte ta den till min förra verkstad. Det är igentligen deras fel från första början. Dom har bytat toppapackningen och allt annat. Bilen har gått 300 mil sen det gjordes och grenrörspackningen gick. Då såg jag att en pinnbult var borta. Därav allt strul...Man blir så lack när man gör en renovering för 15.000kr på sin motor bara...Dom bytte iförsig kamkedja och drev me för dom pengarna...men där finns fler fel som jag får ta sen. Huvudsaken är att jag får igång bilen innan veckan slut.
    Saab 900 SET 94:a Maptun steg 3

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    445

    pinnbult snurrar

    Citat Ursprungligen postat av Turbomaverik
    okej...jamen då e det lungt....Kanske någon som vet vem som kan fixa det i närhet av landskrona/ malmö eller så....
    Vill inte ta den till min förra verkstad. Det är igentligen deras fel från första början. Dom har bytat toppapackningen och allt annat. Bilen har gått 300 mil sen det gjordes och grenrörspackningen gick. Då såg jag att en pinnbult var borta. Därav allt strul...Man blir så lack när man gör en renovering för 15.000kr på sin motor bara...Dom bytte iförsig kamkedja och drev me för dom pengarna...men där finns fler fel som jag får ta sen. Huvudsaken är att jag får igång bilen innan veckan slut.
    OM det verkligen är dom som gjort detta/dessa fel, finns det bara en sak att göra; Kör dit bilen och låt dom fixa till allt. Är ju inte meningen att man skall betala dessa pengar och att det sen visar sig att dom sjabblat! Kör dit bilen och lämna inte stället förräns dom skrivit ner på papper att dom lovar att fixa felen. Då är du ganska säker på det och dom har svårt att skita i det. Alltid skriftligt, kom ihåg det.
    Varför kör just JAG Talladega?
    Enkelt; Finns inte så många, black is beautiful och den går som bara faaan (den är ju chippad av chipsmats)!!!

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    91
    jag är helt säker på detta..ja..men problemet är att det är ett år sen och sen har jag inte kört mer än det ändå. Visst har jag milarställningen när den lagades och nu. Det står på mitt kvitto från dom me när den lagades sisst...Ska prova ringa dom imorgon.....tackar
    Saab 900 SET 94:a Maptun steg 3

Liknande ämnen

  1. Vattenpump som snurrar på fel håll
    Av xl15 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-05-03, 10:56
  2. Syrstagets bult i fjäderbenet snurrar
    Av niohundra i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 09:05
  3. Däck som snurrar åt fel håll
    Av itoaa i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-05-28, 12:50
  4. motorn snurrar men ingen tänding
    Av hyperlite133 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 20:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •