Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Köpråd - Vevaxelgivare B2x5

  1. #1

    Köpråd - Vevaxelgivare B2x5

    Hej

    Jag skall till att byta vevaxelgivare på min 9-5 -04’a.

    Sitter och funderar på att antingen köpa Biltemas givare eller hosta upp mer än det dubbla och köpa en Bosch på Autoexperten. Speedparts har ju också en för 620kr. Har dock läst att folk som använt den har haft problem med den?

    Är det någon som har effarenhet av kvaliteten på Biltemas eller som kanske vet vem som tillverkar deras givare?

    Med vänlig hälsning, Pelle

  2. #2
    Köp bosch org från trodo, de kostar runt 700kr och är orginal.

    Biltemas och speedparts håller runt 1 år, allafall för mig som har bytt 4st hittils
    Senast redigerat av Moderator den 2020-12-08 klockan 22:30. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  3. #3
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 147
    Medlem#
    7182
    Begagnad original Bosch eller en ny Bosch är det väl som gäller skulle jag säga. Har för mig det finns VALEO också men vet ej kvalitet på dem, är väl säkert inte de själva som tillverkar utan någon underleverantör som gör det billigast möjligt

  4. #4
    Hade valeo, höll 20 dagar... Säger Bosch och inget annat
    Biltemas och en från Aliexpress höll ett år var men de ger dig tillslut tyvärr
    Senast redigerat av Moderator den 2020-12-08 klockan 22:30. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  5. #5
    Steg 1 daspunners avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    1 336
    Jag räknar bilen som opålitlig om det sitter annat än en Bosch-givare monterad. Men se upp med var du köper den, finns gott om pirat.
    SAAB 9-5 Kombi Aero MY07 Fusion blue

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 923
    Finns oerhört många säljare men antagligen ganska få tillverkare. Det som kostar är ju kvalitetskontroll och uppföljning men i det stora hela är det billigare att ta reklamationer så de skiter i att göra dem bättre. Rent konstruktionsmässigt är de ganska lika, det som gör dem dåliga är väl tillverkningshastighet och slarv antagligen. Det viktigaste är ändå att sälja kvantitet........

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Dålig vevaxelgivare? OG9-5 B2x5
    Av Jansen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2018-06-07, 20:00
  2. [LÖST] Vevaxelgivare? Ja! B2x5 / OG9-5
    Av MRH i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-04-12, 12:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •